ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با اپ Science Journal می خواهد که موبایل شما را به یک آزمایشگاه تحقیقاتی تبدیل کند

گوگل معتقد است که همه ما در درون خود یک دانشمند داریم، به خاطر همین اپلیکیشن جدیدی منتشر کرده که موبایل شما را به یک آزمایشگاه تحقیقاتی کوچک تبدیل می کند. این اپ که Science ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

گوگل معتقد است که همه ما در درون خود یک دانشمند داریم، به خاطر همین اپلیکیشن جدیدی منتشر کرده که موبایل شما را به یک آزمایشگاه تحقیقاتی کوچک تبدیل می کند. این اپ که Science Journal نامگذاری شده، از حسگرهای تلفن هوشمند برای اندازه گیری و ثبت متغیرهایی مثل حرکت، نور و صدا به طور ریل تایم استفاده می نماید.

اگر احساس می کنید که حسگرهای موبایل برای اندازه گیری این مقادیر به قدر کافی قوی نیستند، در اپ مذکور امکانی برایتان فراهم شده تا بتوانید از دستگاه های Arduino برای اندازه گیری دقیق تر بهره بگیرید.

البته همین حالا هم اپلیکیشن های مشابهی هستند که می توانند از طریق حسگرهای موبایل به جمع آوری و ثبت داده ها بپردازند، اما Science Journal به میزان قابل توجهی نسبت به آنها امکانات بیشتری دارد، طوری که حتی می تواند دیتای ثبت شده را روی نمودار و جدول به نمایش گذاشته و امکان نوشتن یادداشت پای مشاهدات را هم برایتان فراهم کند.

به عنوان مثال، هنگام اندازه گیری متغیرها با این اپ می توانید همزمان یک یادداشت صوتی هم به آن اضافه کنید که به شما کمک کند تا شرایط انجام آزمایش را بهتر به خاطر بسپارید. در این صورت قادرید تا نتایج بدست آمده را با آزمایشات قبلی مقایسه کرده تا به جمع بندی کامل برسید.

بد نیست بدانید که گوگل برای توسعه قابلیت های Science Journal، با آزمایشگاه عمومی Exploratorium واقع در سان فرانسیسکو برای فروش کیت های آزمایشگاهی همراه با اپلیکیشن همکاری می کند. این کیت ها شاملدستگاه های دست ساز یا سنسورهای اضافه ای هستند تا به کمکشان بتوانید به ثبت اطلاعاتی بپردازید که تلفن هوشمندتان قادر به ثبت آنها نیست.

البته گوگل با راهنمایی هایش شما را در سوار کردن قطعات این دستگاه های دست ساز یاری خواهد کرد. اپلیکیشن Science Journal را می توانید همین حالا از پلی استور برای گجت های اندرویدی دانلود کنید.

Science Journal

Science Journal

سازنده: Marketing @ Google قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nima
    nima | ۲ خرداد ۱۳۹۵

    میگه در کشور شما قابل استفاده نیست،لطفا لینک کمکی بزارید که از گوگل دان نکنیم

مطالب پیشنهادی