ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممانعت اکیلس از پورت کردن بازی هایش
تکنولوژی

آکیلس اپلیکیشن پورت کننده بازی های اختصاصی هدست ریفت را مسدود کرد؛ نسخه تازه اپلیکیشن ارائه شد

چندی پیش خبر دادیم که توسعه دهندگان اپلیکیشنی را ساخته اند که می تواند بازی های اختصاصی هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را برای هدست Vive شرکت اچ تی سی پورت کند. همین امر سبب شد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

چندی پیش خبر دادیم که توسعه دهندگان اپلیکیشنی را ساخته اند که می تواند بازی های اختصاصی هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را برای هدست Vive شرکت اچ تی سی پورت کند. همین امر سبب شد که آکیلس با انتشار یک بروزرسانی برای هدست خود، جلوی انجام این امر را بگیرد، گرچه این قفل چند ساعت بیشتر دوام نیاورد.

یک ماهی هست که از انتشار اپلیکیشن Revive می گذرد. در این مدت کاربران هدست واقعیت مجازی اچ تی سی می توانستند به کمک این نرم افزار از بازی هایی چون Lucky's Tale و Oculus Dreamdeck در هدست Vive خود لذت ببرند.

اما CrossVR به عنوان یکی از توسعه دهندگان اپ فوق به تازگی در حساب Reddit خود اعلام کرد که آپدیت جدید آکیلس ریفت یک کنترل اضافه را به پلتفرمش افزوده است که قبل از اجرای نرم افزارها، از اصل بودن هدستی که قرار است در آن اجرا شوند، اطمینان حاصل می کند. در این شرایط دیگر هیچ سخت افزاری جز محصولات خود آکیلس امکان اتصال به این سیستم را ندارد.

این خبر به هیچ وجه خوشایند کاربران هدست واقعیت مجازی اچ تی سی نبود، به خصوص که بازی Dreamdeck در Vive با کیفیت بهتری نسبت به آکیلس ریفت به اجرا در می آید. به همین دلیل LibreVR به عنوان توسعه دهنده اپلیکشن Revive بیکار ننشست و ساعتی قبل آپدیت جدید نرم افزار خود را منتشر ساخت. در این نسخه جدید راهنمای نسبتاً ساده ای برای دور زدن قفل تازه پلتفرم آکیلس در نظر گرفته شده است.

حالا باید منتظر ماند و دید آکیلس به این اقدام چگونه واکنش نشان خواهد داد؛ آیا مهندسین نرم افزاری این شرکت باز هم تلاش خواهند کرد که بازی های هدست واقعیت مجازی خود را انحصاری نگه دارند؟ و یا این که وکلای شرکت مسیرهای قانونی را برای جلوگیری از پورت شدن بازی های اختصاصی شان در پیش خواهند گرفت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m_b
    m_b | ۲ خرداد ۱۳۹۵

    Bahal bud??
    Jaleb injast k baziaye Port shode roye headset HTC,Baz keyfiate behtari az khode headset asli dare...!!!

مطالب پیشنهادی