ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Watch-Bot آشنا شوید؛ رباتی که اعمال فراموش شده را به شما یادآوری می کند

دیگر در دوره ای به سر می بریم که ربات ها تقریبا در هر کاری، قادر به یاری رسانی به انسان ها هستند و این مسئله به اشکال گوناگون نمود یافته است. اما حالا تیم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

دیگر در دوره ای به سر می بریم که ربات ها تقریبا در هر کاری، قادر به یاری رسانی به انسان ها هستند و این مسئله به اشکال گوناگون نمود یافته است. اما حالا تیم محققی از دانشگاه های کُرنل و استنفورد، اخیرا رباتی توسعه داده اند که به شما کمک می کند تا هیچ یک از کارهایتان را فراموش نکنید. تیم مذکور طی کنفرانس بین المللی روبوتیک اخیر، از این ربات با نام Watch-Bot رونمایی کرده است.

طی آخرین آزمایش انجام شده، Watch-Bot با استفاده از یک سنسور سه بعدی کینکت، یک دوربین، یک لپتاپ و لیزر، تمام فعالیت های انسان ها در محیط آشپرخانه و دفتر را زیر نظر گرفته است و در مجموع، 458 ویدیو تهیه نموده که در نیمی از آنها، انسان ها فعالیت های خود را به اشکال گوناگون، فراموش کرده اند. این تیم سپس از الگوریتمی برای یادگیری استفاده نموده که به ربات اجازه می دهد تا متوجه شود کدام یک از اعمال به عمد انجام شده اند و کدام یک به صورت اتفاقی، مانند جا گذاشتن پاکت شیر روی کابینت، به وقوع پیوسته اند.

بنابراین Watch-Bot حالا می تواند تشخیص دهد که انسان ها چه اعمالی را فراموش کرده اند و در این صورت، با انداختن نور لیزر روی محلی مشخص، کارهای عقب افتاده را به وی یادآوری می کند. البته به گفته محققین، Watch-Bot در حال حاضر تنها در 60 درصد مواقع این اعمال را به درستی تشخیص داده و در باقی موارد، هنوز عملکردی ضعیف از خود به نمایش می گذارد.

در نهایت نکته جالبی که باید به آن اشاره نمود اینست که Watch-Bot هیچ درکی از اشیای داخل محیط ندارد و اطلاعات خود را صرفا براساس الگوی اعمال انسان ها جمع آوری می کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بتواند تشخیص دهد پاکت شیری که در آشپرخانه جای گذاشته اید، به تاریخ انقضای خود نزدیک می شود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی