ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش فاصله سامسونگ با اپل در بازار تلفن های هوشمند
تکنولوژی

افزایش فاصله سامسونگ و اپل؛ کره ای ها حالا ۲۳ درصد از سهم بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارند

بر اساس بررسی های موسسه گارتنر، شرکت سامسونگ در سه ماهه نخست سال جاری با عرضه بیش از ۸۱ میلیون دستگاه تلفن همراه در دنیا، ۲۳ از سهم کل بازار این محصول الکترونیک را در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

بر اساس بررسی های موسسه گارتنر، شرکت سامسونگ در سه ماهه نخست سال جاری با عرضه بیش از ۸۱ میلیون دستگاه تلفن همراه در دنیا، ۲۳ از سهم کل بازار این محصول الکترونیک را در اختیار دارد. سهم این شرکت نسبت به سه ماهه سال قبل ۷.۹ درصد افزایش یافته است.

برعکس سامسونگ، شرکت آمریکایی اپل سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ را در شرایطی به پایان رسانده که سهمش از بازار با افتی ۳.۱ درصدی به ۱۴.۸ درصد رسیده است. آنها برای اولین بار از آغاز فروش آیفون هایشان با کاهش تقاضا مواجه شده اند و در دوره فوق تنها توانسته اند ۵۱.۶ میلیون دستگاه را به فروش برسانند.

سه شرکت چینی هوآوی، اوپو و شیائومی جایگاه های بعدی را در اختیار دارند. در این میان اوپو با رشد ۱۴۵ درصدی موفق ترین کمپانی موبایل ساز در این دوره زمانی بوده و توانسته لنوو را از جایگاه خود پایین بکشد.

از لحاظ سهم سیستم عامل ها نیز اندروید حالا ۸۴ درصد از بازار را در اختیار خود دارد. با این وجود بسیاری از تولیدکنندگان در تبدیل سهم بازار خود به سود عملیاتی دچار مشکل هستند. به عبارتی، گرچه اندروید بیشترین آمار فروش اسمارت فون ها را در اختیار دارد، اما هنوز هم iOS سودآورترین سیستم عامل در میدان رقابت تلفن های هوشمند به شمار می آید.

با فروش کلی ۳۴۹.۳ میلیون موبایل هوشمند در خلال ماه ها ژانویه تا مارس، بازار بزرگ این محصول رشدی ۳.۹ درصدی را تجربه کرده است. این مسئله نشان می دهد که گرچه هنوز تقاضا برای تلفن های هوشمند بالاست، اما به تدریج در حال نزدیک شدن به مرز اشباع بازار، دست کم در بخش هایی از دنیا هستیم.

phz-2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • کیارش
    کیارش | ۲ خرداد ۱۳۹۵

    سامسونگ عالیه. من عاشقم! نمیدونم اپل دقیقا داره چیکار میکنه ولی احتمال میدم که آیفون بعدی هیلی فروش کنه چون الان آیفونی ها تشنه به خرید آیفون بعدی اند! شاید استراتژی اپل هم همین باشه! دیجی شما هم یه تفکری بکنید درباره این موضوع یک خبر درباره اش بنویسید اگه میشه! من مشتاقم ببینم نظر شما چیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی