ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تماشای فیلم های IMAX در هدست واقعیت مجازی
تکنولوژی

برنامه IMAX برای راه اندازی ۶ تماشاخانه واقعیت مجازی جدید در سال جاری

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، کمپانی IMAX قصد دارد اولین سالن های تماشای محتوای واقعیت مجازی را در سال جاری میلادی افتتاح نماید. این شرکت اعلام کرده می خواهد مکانی را فراهم کند که در آن مردم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، کمپانی IMAX قصد دارد اولین سالن های تماشای محتوای واقعیت مجازی را در سال جاری میلادی افتتاح نماید. این شرکت اعلام کرده می خواهد مکانی را فراهم کند که در آن مردم بتوانند لذتی از تجربه واقعیت مجازی ببرند که در منزل هرگز امکان آن وجود ندارد.

این بیانیه در شرایطی منتشر شده که گوگل در خلال کنفرانس توسعه دهندگانش، خبر از همکاری با کمپانی IMAX برای تهیه محتوای واقعیت مجازی برای پلتفرم Daydream خود داده بود. تصور می شود که اولین سری از این فیلم ها در طی یک سال آینده آماده توزیع شوند.

وال استریت ژورنال معتقد است که IMAX تا انتهای سال 2016 شش تماشاخانه واقعیت مجازی را در فروشگاه های طبقاتی یا مراکز خرید بزرگ راه اندازی خواهد کرد. به احتمال فراوان اولین مورد از این سالن ها در لس آنجلس افتتاح شود و مقصد بعدی نیز کشور چین خواهد بود.

گفته می شود قرار است در این سالن ها از هدست های واقعیت مجازی ساخت شرکت سوئدی استاربریز (Starbreeze) استفاده شود. ویژگی بارز این هدست ها میدان دید 210 درجه ای آنها (در مقایسه با دید 110 درجه ای آکیلس ریفت) است که شرایط را برای تماشای فیلم های عریض IMAX فراهم می کند. استاربریز به تازگی خبر از همکاری با ایسر برای تولید هدست های خود داده است.

مدیر اجرایی آیمکس اعلام کرده که در این تماشاخانه ها با دریافت حدود 7 تا 10 دلار، 10 دقیقه از یکی از فیلم های اکشن روز به وسیله هدست ها به نمایش درمی آید. از دیدگاه او تجربه گروهی تماشای فیلم های واقعیت مجازی، درست به مانند تماشای فیلم در سینما، بسیار لذتبخش تر از سیستم های پخش خانگی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی