ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلیپس بلوری پلیر UHD و 400 دلاری خود را در ماه آتی میلادی عرضه می کند

اگرچه چند وقتی است که استفاده از دیسک های بلوری UHD یا 4K رواج بسیار یافته، اما هنوز دستگاه های پخش کننده زیادی به بازار عرضه نشده اند که از این دیسک ها پشتیبانی کنند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اگرچه چند وقتی است که استفاده از دیسک های بلوری UHD یا 4K رواج بسیار یافته، اما هنوز دستگاه های پخش کننده زیادی به بازار عرضه نشده اند که از این دیسک ها پشتیبانی کنند و در حال حاضر، تمام گزینه های مخاطبان به چند پلیر معدود مانند UBD-K8500 سامسونگ محدود می شود. اما کمپانی فیلیپس اخیرا با معرفی بلوری پلیر جدید خود، تصمیم گرفته تا این رویه را تغییر دهد.

این بلوری پلیر 400 دلاری، قرار است در دو رنگ (با نام های BDP 7501 و BDP 7301) به دست مخاطبان برسد و علاوه بر پشتیبانی از دامنه داینامیک بالا (HDR)، شامل خروجی HDMI برای رسیورهای صوتی نیز می شود. بلوری پلیر فیلیپس، از کدک های صوتی TrueHD Audio و DTS-HD Master Audio پشتیبانی می کند و از قابلیت بخش فرمت های صوتی DTS:X و Dolby Atmos هم برخوردار است. ضمنا با خرید دستگاه، به اپلیکیشنی نیز دسترسی خواهید یافت که امکان استریم محتویات 4K از یوتوب و نت فلیکس را مهیا می سازد.

در حال حاضر، بلوری پلیر فیلیپس قیمتی برابر با دستگاه پخش محتویات UHD سامسونگ دارد اما می توان امیدوار بود که با ورود کمپانی های دیگر به این حوزه، شاهد رقابتی بیشتری میان تولیدکنندگان و به تبع آن، کاهش قیمت بلوری پلیرهای 4K باشیم.

با توجه به اینکه تولید محصولات برند فیلیپس در خاک آمریکا توسط کمپانی ژاپنی Funai انجام می شود، بعید است که بلوری پلیر مورد بحث در کشوری دیگر تحت این برند عرضه گردد؛ اما کمپانی پاناسونیک، پیش از این بلوری پلیر UHD خودش را در انگلستان عرضه کرده که انتظار می رود بزودی در ایالات متحده و دیگر اقصی نقاط جهان در دسترس قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی