ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم ویندوز فون از بازار جهانی سیستم عامل های موبایل به زیر یک درصد رسید

در سه ماهه اخیر، فروش اسمارت فون در سطح دنیا افزایشی 4 درصدی را تجربه کرده اما سیستم عامل ویندوز فون مایکرسافت ظاهرنتوانسته خود را با این روند همراه سازد و براساس جدیدترین خبرهای رسیده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

در سه ماهه اخیر، فروش اسمارت فون در سطح دنیا افزایشی 4 درصدی را تجربه کرده اما سیستم عامل ویندوز فون مایکرسافت ظاهرنتوانسته خود را با این روند همراه سازد و براساس جدیدترین خبرهای رسیده سهم آن از این بازار به کمتر از یک درصد رسیده است.

طبق گزارش اخیر موسسه آماری گارتنر ویندوز فون مرده است. این شرکت اعلام داشته که حدودا 2.4 میلیون موبایل مبتنی بر ویندوز فون در سه ماهه اخیر به فروش رفته اند که این رقم حدودا برابر با 0.7 درصد از سهم بازار است و کمتر از 2.5 درصد اعلام شده برای آن در سه ماهه نخست 2015 است.

البته این کاهش فروش عمدتا از آن جهت است که مایکروسافت تلفن هوشمند تازه ای را از خانواده لومیا ارائه نکرده. اگر خبرها را دنبال کرده باشید می دانید که شرکت ساکن ردموند چندی پیش از فروش واحد موبایل های غیرهوشمند خود به یکی از شرکت های تابعه فاکسکان (در ازای دریافت مبلغ 350 میلیون دلار) خبر داد و با اعلام این خبر نشان داد که شاید دیگر خبری از تلفن های هوشمند جدید با برند لومیا نباشد.

این شرکت در سه ماهه اخیر 2.3 میلیون موبایل با برند لومیا فروخته است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل افتی در حدود 73 درصد را نشان می دهد (در سال قبل این رقم برابر با 8.6 میلیون دستگاه بوده است).

در نتیجه همین امر، درآمدهای کمپانی ساکن ردموند از محل فروش تلفن همراه 46 درصد کاهش پیدا کرده. حالا شایعات حکایت از آن دارند که غول نرم افزاری احتمالا در تلاش است تا سال 2017 میلادی موبایلی با برند سرفس را عرضه نماید.

اگر گزارشات منتشر شده از سوی گارتنر درست باشند آنگاه مایکروسافت از مجموع 2.4 میلیون موبایل مبتنی بر ویندوز فون فروخته شده 2.3 میلیون دستگاه آن را در سه ماهه اخیر به فروش رسانده است.

این شرکت برنامه ای برای ارائه لومیاهای جدید در سال جاری میلادی ندارد و به همین خاطر پیش بینی می شود که افت فروش و سهم بازار آن همچنان ادامه داشته باشد.ظاهرا مایکروسافت تصمیم گرفته که پشتیبانی از ویندوز فون را به دیگر تولید کنندگان موبایل واگذار نماید هرچند که هم اکنون بالغ بر  95 درصد تمامی اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز فون همان دستگاه های لومیای تولید شده توسط آن هستند. از همین رو، بعید به نظر می آید دیگر موبایل سازانی که ویندوز فون را نادیده گرفته اند تاثیر چندانی روی بازار سیستم عامل موبایلی مایکروسافت داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • هیوا
    هیوا | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    در مورد سخت افزار حرف میزنیم ! نه نرم افزار ویندوز موبایل به قوت خودش باقیه، ویندوز فونی هم وجود نداره الان شده ویندوز 10 ، خواهشا کسانی که تا حالا از صد متری ویندوز 10 موبایل رو ندیدن نظر ندن ،

  • علیرضا
    علیرضا | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    ویندوزفون ۸ که سال ۲۰۱۲ معرفی شد در حد ۲۰۰۹ اندروید هم قابلیت و برنامه نداشت،الانم که ویندوز ۱۰ موبایل باز بدتر بیشتر از ۳ سال عقبه،یعنی مایکروسافت عقبه،اگه وین ۱۰ موبایل تو ۲۰۱۲ معرفی میشد الان مایکروسافت نزدیک بود به دیگران،نه سهم ۰.۷ درصد

  • مسعود
    مسعود | ۳ خرداد ۱۳۹۵

    مثه این که گاهی وقتا مایکی یادش میره چیزی به نام ویندوز نسخه موبایل هم داره !
    تجربه فوق العاده افتضاح من از این سیستم عامل کاری با کرده که سایه مایکی رو از صد متری می زنم !
    متاسفانه نه پشتیبانی درست و حسابی هست ، نه قابلیت های جدید ، نه امکانات قدیمی سایر سیستم عامل ها ، نه ...

  • Mostafa8p
    Mostafa8p | ۳ خرداد ۱۳۹۵

    نره زیر صفر درصد صلوات...

    ???????????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی