ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی BMW 2002 Hommage به مناسبت پنجاه سالگی مدل افسانه ای 2002

ب ام و سری محصولات Hommage خود را به عنوان کانسپت های نمایشی و نوستالژیک بر اساس مدل های شاخص این خودروساز می سازد. اولین Hommage کانسپتی بر اساس مدل فوق العاده M1 بود و دومین نمونه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

ب ام و سری محصولات Hommage خود را به عنوان کانسپت های نمایشی و نوستالژیک بر اساس مدل های شاخص این خودروساز می سازد.

اولین Hommage کانسپتی بر اساس مدل فوق العاده M1 بود و دومین نمونه نیز به بزرگداشت اسطوره 3.0 CSL، قهرمان بزرگ مسابقات تورینگ دهه 70 میلادی اختصاص یافته بود.

حالا و در یکصدمین سالگرد تاسیس کمپانی BMW، چراغ سبز تولید سومین Hommage به مناسبت گذشت نیم قرن از معرفی مدل جاودان 2002 صادر شده است.

SUPER BMW-1

خودرویی که یک تنه توانست سرنوشت کمپانی ب ام و را از خودروسازی کم تیراژ و رو به افول به سمت موفقیت و درخشش تغییر دهد.

در واقع تا پیش از معرفی کلاس جدید (سری NEW)، ب ام و خودروسازی لوکس و کم تیراژ بود که توفیق چندانی نیز در بازار فروش نداشت، چرا که اقتصاد نسبتا ضعیف سال های پس از جنگ جهانی دوم، مجالی برای عرض اندام محصولات لوکس و گران قیمت ایجاد نمی کرد.

SUPER BMW-2

اما سری NEW و گل سرسبد آن ها یعنی 2002، تغییر تفکر مدیران ارشد این خودروساز به سمت تولید خودروهای سبک، سریع، جذاب و البته ارزان قیمت بود که جای خالی آن ها در بازار احساس می شد اما هیچ خودروساز دیگری توان پُر کردن این جای خالی را نداشت.

ب ام و اما با مهندسی قدرتمندش وارد میدان شد و محصولی متفاوت و سبک وزن را با هماهنگی و بالانس دینامیکی فوق العاده ارائه کرد و در پیست و جاده دل بسیاری رانندگان را بُرد.

SUPER BMW-4

موفقیت و درخشش این مدل در حدی بود که مدیران ب ام و تصمیم بر محکم کردن پای خود در سگمت تازه تاسیس خودروهای اسپرت و کوچک شهری گرفتند و ماحصل این تصمیم خلق مدل های سریع و سریعتر از خانواده NEW بود.

حجم موتور از 1.6 لیتر در نسخه اصلی به 1.8 و 2.0 لیتر افزایش یافت و پس از معرفی سری کوپه 2002 که سریعترین خودرو این کلاس محسوب می شد، کار به افزودن توربو چارجر و معرفی اولین خودرو توربو در بازار اروپا رسید.

SUPER BMW-5

خودرویی که حالا ب ام و 50 سالگی اش را با مدل Hommage 2002 جشن می گیرد.

طراحان برای اینکه شباهتی با 2002 ایجاد کنند از دماغه کوسه ای، جلو پنجره کلیوی دوقلو و باله جلو فیبر کربن استفاده کرده اند. اما تغییرات تنها به اینجا ختم نمی شود.

در بالای چرخ های جلو و عقب هم برآمدگی هایی اضافه شده است که خشونت خاصی به بدنه میدهد ولی نکته قابل توجه خط فیبرکربنی است که دور تا دور این مدل کشیده شده است و می توان آنرا به عنوان جایگزین زه های کرومکاری 2002 تلقی کرد.

SUPER BMW-8

طراحی خاص این مدل به اینجا ختم نمی شود و شامل چراغ های LED تیز الهام گرفته از مدلهای پیشین است که با نور زرد کاوری طلایی دارند. این روزها رنگ طلایی برای استفاده در چراغ ها رایج نیست و احتمالا به عنوان نشانه دوران نوستالژیک ب ام و استفاده شده است.

به علاوه اسپیلر عقب به صورت یکپارچه با بدن است. که در کنار چراغ های مدرن و دیفیوزر فیبرکربن و البته اگزوز چهارتایی، ابهت خاصی به نمای عقبی خودرو داده است.

SUPER BMW-3

استفاده از رینگ های 20 اینچی و کالیپرهای ترمز طلایی کار را به اتمام رسانده و سرزندگی طراحی های زندگی گذشته 2002 را بازگردانده است.

ب ام و از دادن اطلاعاتی درباره مشخسات فنی Hommage 2002 خودداری کرده است ولی طبیعتا با توجه به نوشته TURBO بر روی اسپویلر جلو، می توان انتظار استفاده از موتور توربوشارژ را برای این خودرو استثنائی داشت.

SUPER BMW-7

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رضا
    رضا | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    آدمو یاد پراید 132 اس ال ایکس جی ال آر با آپشن های ایربک راننده و ترمز های کاسه‌ای و بوق و چراغ میندازه!!!
    :-)

  • E.SOHEIL.SH
    E.SOHEIL.SH | ۳ خرداد ۱۳۹۵

    با اینکه تفاوتهاشون زیاده اما دقیقا همون حس رو منتقل میکنه و بسیار زیباست.من که عشقش شدم.?

  • آرمین
    آرمین | ۳ خرداد ۱۳۹۵

    چه قشنگ طراحیس کردن واقعا زیباست

  • Mohammad
    Mohammad | ۳ خرداد ۱۳۹۵

    Che pride khosgeli

    ?

    • javad
      javad | ۳ خرداد ۱۳۹۵

      ??????

مطالب پیشنهادی