ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پیش نمایش Mirror’s Edge Catalyst؛ پارکور در دید اول شخص

شاید در یک دید کلی بتوان گفت ورزش پارکور در گذشته ای دور، زمانی که انسان برای دوری از خشم طبیعت نیاز به فرار داشت، به وجود آمده و تا زمان حال با تغییراتی چند به ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

شاید در یک دید کلی بتوان گفت ورزش پارکور در گذشته ای دور، زمانی که انسان برای دوری از خشم طبیعت نیاز به فرار داشت، به وجود آمده و تا زمان حال با تغییراتی چند به یک ورزش مهیج تبدیل شده. پارکور تنها به معنای سرعت نیست. بلکه در پارکور باید با استفاده از مجموعه ی حرکات کارا که کمترین انرژی ممکن را می گیرند، مستقیم ترین و بهترین مسیر را جهت رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

در اوایل دهه ی 80 میلادی بود که داوید ول فرانسوی آموزه های پدر خود ریموند بل را به صورت مدون و کارا در آورد. پس از گذشت 10 سال و در دهه ی 90 میلادی، ول و گروهش به نام Yamakasi، شروع به نظم بخشیدن به واژه ی پارکور و شکل دهی آن کردند.

آن ها سرانجام و با صرف انرژی فراوان، توانستند این فعالیت را به همگان معرفی کنند، تا جایی که در اوایل سال 2000 میلادی از این ورزش مستندهایی تولید و پارکور در بین عامه ی مردم به محبوبیت رسید. از سرشناسترین افراد این گروه پارکور می توان به داوید ول و سباستین فوکان اشاره کرد.

پس از گذشت سال ها از معرفی این ورزش، که نه امکانات خاصی دارد و نه زمین بازی مشخصی، شاهد حضور آن در بازی های ویدیویی بودیم. سال 2007 بود که استودیوی دایس و کمپانی الکترونیک آرتز طی اقدامی، بازی متفاوت Mirror's Edge را معرفی کردند. در این عنوان، گیمر در نقش کاراکتری به نام فیث با شکل و شمایل شرقی به ایفای نقش می پرداخت.

داستان بازی میرورز اج از آن جا شروع می شد که، فیث به دنبال کمک به خواهرش به نام کیت، در یک مسیر پر پیچ و خم می افتد. خواهر وی که از قضا یک مامور پلیس است، طی پاپوشی متهم به قتل شده. فیث در این راه و طی حوادث بازی، خود را آماده می کند تا در یک پادآرمان شهر (جامعه ای خیالی که در آن ویژگی های منفی برتری و چیرگی کامل دارند) خواهرش را از این اتهام کذب برهاند.

میرورز اج نهایتا در نوامبر سال 2008 برای کنسول های نسل قبل منتشر شد و توانست با میانگین امتیاز 79 در سایت متاکریتیک موفقیت هایی هرچند کم را نسیب خود کند. عنوانی اول شخص در ژانر اکشن ماجراجویی، با درون مایه های پلتفرمر که با بهره گیری کامل از مفهوم ورزش پارکور، با موتور گرافیکی آنریل انجین 3 توسعه داده شده بود.

image_mirror_s_edge_catalyst-28587-2745_0003

اما بعد از گذشت قریب به 5 سال، Frank Gibeau طی اظهاراتی بیان کرد که الکترونیک آرتز میرورز اج را فراموش نکرده و با این که از فروش اش راضی نیست اما با بررسی مشکلات و ارائه ی یک نقشه ی راه درست، به دنبال احیای نسخه ی اول و ساخت شماره ی دوم آن است.

سرانجام و در E3 2013، طی کنفرانس کمپانی الکترونیک آرتز بود که قسمت بعدی از بازی میرورز اج معرفی شد. این بازی توسط دایس و با موتور گرافیکی Frostbite 3  در دست ساخت است. دایسی که پیش تر آن را برای ساخت و عرضه ی نسخه های بتلفیلد و همچنین استار وارز: بتلفرانت می شناسیم. آخرین ساخته ی دایس، تحت عنوان Mirror's Edge Catalyst قرار است، خرداد ماه امسال توسط الکترونیک آرتز به بازارهای جهانی عرضه شود.

این بازی تحت عنوان Mirror's Edge Catalyst قرار است، خرداد ماه امسال توسط الکترونیک آرتز به بازارهای جهانی عرضه شود.

زیر نور خورشید در بلند ترین نقطه ی یکی از آسمان خراش های شهر واقع در نا کجا آباد. آسمان مثل روزهای دیگر آبی است و خورشید بدون هیچ مانعی، پرتوهای خود را به زمین می رساند. بدون هیچ ترسی روی لبه های شیشه ای راه می رود. یک آسمان آبی همراه با وزش نسیم خنک کافی است، تا شرایط برای یک دوندگی جانانه آماده شود.

برای او ترس معنا ندارد، از لبه به پایین می پرد و با حرکت کت بالانس روی لبه ی طبقه ی پایین تر ساختمان به سرعت می دود. یکی یکی طبقات را پایین آمده و به فضای باز نزدیک و نزدیک تر می شود. در همین حین است که ماموران امنیتی به دنبال او می افتند. آن ها نیز مهارت های پارکور خود را تقویت کرده و یک خطر محسوب می شوند.

اما هیچ چیز جلودار فیث نیست. کمی جلوتر گروه دوندگان به او اضافه می شوند و  به سرعت به پیش روی خود ادامه می دهند. این پایان کار نیست و دشمنان رفته رفته دردسرهای تازه ای ایجاد می کنند. چند قدمی جلوتر چند مانع نسبتاً بلند بر سر راهش قرار دارد. گذر از این سدها هم آن قدر سخت نیست و با یک پرش سریع روی دیوار سمت راست و سپس گرفتن لبه های بالایی، این مانع نیز مانند باقی، به سلامت رد می شود.

پشت دیوارها اما، ماموران امنیتی منتظر هستند. در تنگنا قرار می گیرد. راهی برای فرار نیست و تنها راه مقابله تن دادن به مبارزه ی رو در رو است. در این نقطه تصورات عوض می شود. فیث دیگر دختر کوچولوی 10 ساله ای نیست. دخترک جوان چند سال پیش هم نیست. حالا او بالغ تر شده و مهارت های جدیدی را یاد گرفته. مهارت هایی که به تنهایی و برای کسانی مشکل ایجاد می کند. مهارت هایی که یک خطر به شمار می رود.

image_mirror_s_edge_catalyst-29093-2745_0006

همانطور که پیش تر گفته شد و شاید از آن اطلاع داشته باشید این است که، کاتالیست نسخه ی دوم و ادامه ای برای نسخه ی اصلی میرورز اج به شمار نمی رود. بلکه این نسخه به عنوان یک ریبوت برای نسخه ی اصلی عرضه می شود و سعی دارد در طی بازی مخاطب را با لایه های شخصیتی فیث و داستان او آشنا تر کند.

کاتالیست یک بازسازی مجدد از بازی میرورز اج است. تمرکز اصلی داستان روی شخصیت فیث بوده و قرار است وقایع پیش از نسخه ی اول را مشاهده کنیم. شاید فکر کنید با به عقب تر رفتن در سری با یک فیث مبتدی و ناپخته طرفیم. اما پییِر هاجینسِن دقیقا خلاف این موضوع را بیان می کند.

طبق نظر هاجینسِن حالا فیث پخته تر، کار بلدتر و با فکرتر شده. او می گوید در زمان طراحی و ساخت شخصیت فیث، علاوه بر ویژگی های ظاهری، سعی داشته شخصیتی خلق کند که با رفتار و حرکات خود، خصیصه های شخصیتی خویش را به گیمر و مخاطب برساند.

کاتالیست یک بازسازی مجدد از بازی میرورز اج به شمار می رود. تمرکز اصلی داستان روی شخصیت فیث بوده و قرار است وقایع پیش از نسخه ی اول را مشاهده کنیم.

حالا می توان گفت فیث بالغ تر به نظر می رسد، در کارهایش تمرکز بیشتری به خرج داده و همیشه یک حس استرس در چهره ی او پیدا است. در واقع فیث در دل مقاومت بزرگ شده. مادر و پدر او، مارتین و اریکا، از مخالفان سر سخت حکومت آن هم از نوع دموکراتیک و همچنین رهبر تشکل عدالت طلب، یک توده ی مردمی، بودند.

آن ها در اعتراض های خود، به تمایز و اختلاف میان سیاست و اقتصاد و همچنین پیگیری وضعیت کاری و بحران های ایجاد شده توسط آن اشاره می کردند. این گروه به نوعی با اعتراض دوستانه پا به میادین می گذاشت و با هر گونه خشونت مخالف بود. در طی یکی از اعتراض های مردمی بود که گروهی شورشی پا به عرصه می گذارند.

وضعیت به آشفته بازاری تبدیل می شود. نیروهای دولتی وارد صحنه شده و درگیری سختی صورت می گیرد. در همین حین است که مادر و پدر فیث کشته شده و سرپرستی او به Noah سپرده می شود، کسی که از نزدیکان خانواده ی فیث به شمار رفته و سعی دارد تا وی را به دور از هر گونه خطری بزرگ کند.

image_mirror_s_edge_catalyst-29093-2745_0008

Noah از جمله بزرگترین افراد گروه «دوندگان» به شمار می رود. او فیث را به نحوی تربیت کرده که حالا به دور از هر گونه هدف فرعی به دنبال آزادی است. سازندگان قول بازگشت برخی کاراکترهای قدیمی را داده اند. همچنین با اطلاعاتی که از بازی آمده انتظار می رود به صورت گذرا به گذشته و دوران کودکی فیث نیز سری بزنیم.

غیر از Noah شخصیت هایی چون Gabriel Kruger ،Nomad ،Icarus ،Dogen و Birdman شما را در طی حوادث و اتفاقات بازی همراهی می کنند. علاوه بر این موارد شهر شیشه ای با دارا بودن بیش از 14 میلیون شهروند از جمله بزرگترین شهرهای Cascadia به شمار می رود.

این منطقه خود دارای چند بخش بوده و گروه هایی را در خود جای می دهد. به طور کلی این منطقه به سه بخش اصلی و کلی تقسیم بندی می شود:

  • Anchor
  • Downtown
  • The View

اولین منطقه Anchor نام دارد. آنکور در واقع جزو مناطق مرفه و ثروتمند شهر شیشه ای محسوب شده و نایت کلاب های مشهوری را در خود جای داده و به همین سبب قشر جوانتر جامعه علاقه ی زیادی به این بخش از شهر دارند. در این منطقه می توانید انواع آسمان خراش ها و امکانات تفریحی را ببینید. Bauble به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ خیل عظیمی از جمعیت را حتی از دیگر مناطق به سوی خود کشیده و از آنکور یک منطقه ی پر جمعیت را ساخته است.

غیر از Noah شخصیت هایی چون Gabriel Kruger ،Nomad ،Icarus ،Dogen و Birdman شما را در طی حوادث و اتفاقات بازی همراهی می کنند.

Downton اما، به نوعی در مرکز شهر شیشه ای قرار گرفته. همچنین ساختمان و تشکیلات Elysuim، که شرکتی در زمینه ی تحقیقات پزشکی است در این منطقه قرار دارد. این ناحیه از شهر به سبب دارا بودن بوتیک ها و مراکز خرید جذاب، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. اخیرا نیز خبرهایی از فعالیت غیر قانونی گروه دوندگان در این منطقه مخابره شده. گروهی که به صورت مستقیم با ماموران KrugerSec مواجه بوده و به مبارزه می پردازند.

اما آخرین منطقه ی شهر شیشه ای به ناحیه ای به نام The View اختصاص دارد. این منطقه به عنوان یک ناحیه ی مفرح و مجلل به شمار رفته و به گونه ای تفرجگاه افراد مرفه و ثروتمند است. به همین سبب جمعیت دو شهر قبلی را ندارد. همچنین سر زدن به این منطقه زیبا در طول بازی خالی از لطف نیست.

همانطور که می دانید شهر شیشه ای و یا همان Glass City توسط Conglomerate اداره شده و این تشکل حاکم این منطقه است. اما خواسته یا نا خواسته آن ها تنها جناح حاظر در شهر نیستند. گروه های حامی کنگلومرا، گروه های مبارز و گروه های میانه رو نیز در این شهر روزگار گذرانده و تشکیل دهنده ی دیگر گروه های موجود هستند.

از جمله ی این گروه ها می توان به تشکل دوندگان یا همان The Runners اشاره کرد. این گروه از افرادی تشکیل شده که تصمیم گرفته اند جزعی از تشکیلات کنگلومرا نباشند. آن ها در بالای پشت بام خانه ها زندگی می کنند و برای امرار معاش به شغل هایی نظیر جابه جایی و سرقت روی آورده اند. فیث نیز عضوی از این گروه به شمار می رود و به صورت مستقیم با نیروهای KrugerSec به مبارزه می پردازد.

Conglomerate یکی دیگر از گروه های حاظر در کاسکادیا است. این گروه به سبب دارا بودن 13 کمپانی از جمله شرکت امنیتی KrugerSec، شرکت پزشکی و مراقبت های درمانی Elysuim و شرکت تکنولوژی Silivine System قدرتمندترین گروه این منطقه به شمار رفته و به همین دلیل کنترل اوضاع و حاکمیت را در دست دارند.

از جمله ی این گروه ها می توان به تشکل دوندگان یا همان The Runners اشاره کرد. این گروه از افرادی تشکیل شده که تصمیم گرفته اند جزعی از تشکیلات کنگلومرا نباشند.

اما آخرین گروه که در شهر شیشه ای حضور دارد، Black November است. این گروه مخالف نظام حاکم بوده و با انجام شورش های وحشیانه سعی در نشان دادن اعتراض خود دارد. نوامبر سیاه، توسط ربکا تین رهبری شده و به هر کاری نظیر قتل و غارت و ترور شخصیت های شماره یک دست می زنند تا به وسیله ی آن پایه های حکومت را سست کرده و این تشکیلات را به پایین کشند. بزرگترین دشمن آن ها شرکت امنیتی KurgerSec بوده که به صورت مداوم به مبارزه با آن ها می پردازند.

چیزی که مشخص است این بوده که از داستان بازی چیز زیادی نمی دانیم. در میرورز اج داستان جزو الویت های اصلی نبود و یک روایت خطی و بی محتوا این قسمت را تشکیل می داد. قولی که دایس در مورد داستان کاتالیست داده است، یک داستان پر محتوا و پر پیچ و خم تر نسبت به گذشته است. مطمئناً آن ها با ارائه ی یک داستان جذاب و روایت درست آن، قادر خواهند بود به این وعده ی خود عمل کنند.

اگر از افرادی باشید که نسخه ی اصلی میرورز اج را تجربه کرده، این مورد را تایید می کنید که گیم پلی رکن اصلی و بی چون و چرای میرورز اج بوده است. چیزی که ما در کاتالیست می خواهیم تغییر این بخش نیست بلکه بهبود و پیشرفت این بخش نسبت به گذشته است. میرورز اج با عرضه در سال 2008 یک نوآوری تازه در سبک اکشن اول شخص به شمار می رفت و همین ساختار شکن بودن، می تواند با قدرت به راه خود ادامه دهد.

همانند گذشته در کاتالیست نیز با خیل عظیم حرکات پارکور مواجه هستیم. حالا این حرکات کامل تر از گذشته خود را در این نسخه نشان می دهند. همچنین محیط های کاتالیست وسیع تر شده و با یک بازی شامل المان های جهان باز همراه هستیم. شما با سرعت می دوید و با حرکات مخصوص از موانع عبور می کنید، این مورد شالوده ی اصلی گیم پلی را تشکیل می دهد.

image_mirror_s_edge_catalyst-29093-2745_0002

اما یکی از مواردی که شاید به مزاق برخی طرفداران بازی خوش نیاید، باز نبودن همه ی مهارت های فیث از همان ابتدای بازی است. این مورد بدان معناست که با پیش روی در بازی مقداری XP کسب می کنید. پس از آن می توانید به درخت مهارت رفته و با آپگرید کردن مهارت های خود، موارد جدیدتری را باز کنید.

همین امر شاید در ابتدا مورد منفی برای طرفداران سری حساب شود، اما در نگاهی واقع بینانه به جذابیت بیشتر بازی می افزاید. شما در بازی پیش روی می کنید، حرکات خود را کامل یاد گرفته و سپس برای کشف و یادگیری مهارت های جدیدتر اقدام می کنید. این تصمیم بیشتر برای آن اتخاذ شده تا گیمر راه های مختلف را امتحان کرده و آن ها را به خوبی درک کند.

همچنین با جهان باز شدن بازی باید منتظر مراحل فرعی مختلفی در بازی باشیم. همچنان و مانند گذشته نیز HUD بازی بسیار ابتدایی بوده و تنها شاهد نوار سلامت در این قسمت هستیم. خطوط قرمز موجود در بازی نیز، وظیفه ی راهنمای مسیر را بر عهده دارند. اما یکی از مواردی که در مورد گیم پلی میرورز اج کاتالیست خودنمایی می کند، حذف قابلیت استفاده از سلاح در این نسخه است.

«تهیه کننده ارشد» Sara Jansson: شما در کاتالیست قادر به استفاده از سلاح گرم نخواهید بود. در واقع حتی نمی توانید آن را از روی زمین بردارید. گیم پلی بازی در حرکت و سرعت خلاصه می شود. فیث کسی را نمی کشد بلکه در حین حرکت آن ها را دفع کرده و با حرکات آکروباتیک نیروهای امنیتی را از پای در می آورد. تا زمانی که فیث از حرکت باز نایستاده، گلوله های دشمن نیز به او برخورد نکرده و می تواند از خود محافظت کند. اما لحظه ای که بایستد همه چیز تغییر کرده و امکان صدمه دیدن این دختر جوان وجود دارد.

یکی دیگر از موارد قابل توجه بازی، سادگی نسبی مبارزات نسبت به گذشته است. شما کافیست به سرعت حرکت کنید و به محض رسیدن به دشمن دکمه ی X را فشرده و او را از سر راه بردارید. شاید یکی از جذابیت های میرورز اج همان سختی بالانس شده ی آن بود. در واقع میرورز اج یک تعادل نسبی را بر قرار می کرد.

اگر در مبارزه ای شکست می خوردید این تنها به دلیل اشتباه فردی شما بود نه چیز دیگر. به نظر می رسد دایس در کاتالیست به نوعی آن پیچیدگی های مبارزه را از بین برده باشد اما تا لحظه ی انتشار بازی و تجربه ی نسخه ی کامل نمی توان اظهار نظر قاطعانه ای کرد. همچنین پس از برخی ضربات به دشمن، دوربین بازی به حالت سوم شخص تغییر کرده و شاهد صحنه ای جذاب خواهید بود. در کاتالیست با پیشروی در بازی، دنیای آن نیز گسترده تر می شود و گیمر در طی یک آزمون و خطا باید بهترین راه ها را برای خود برگزیند.

image_mirror_s_edge_catalyst-29093-2745_0001

همچنین یکی از قابلیت های جدیدی که به بازی اضافه شده، وسیله ای به نام Mag Rope است. این ابزار به مچ دست فیث بسته شده و وی بدین وسیله قادر خواهد بود برای پرش از فواصل طولانی از آن استفاده کند. Mag Rope نیز شامل درخت مهارت می شود و با پیشرفت در بازی و آپگرید کردن آن می توانید به موارد جدیدی دست یابید.

اما آخرین ساخته ی ساکنان استکهلم علاوه بر بخش تک نفره از بخش چند نفره نیز برخوردار است. بخش چند نفره در کاتالیست به گونه ای متفاوت پیاده سازی شده است. در واقع میرورز اج کاتالیست دارای یک بخش چند نفره ی هم زمان با مدهای قابل بازی نیست بلکه دارای دو مشخصه به نام های Beat L.E و TIme Trial است.

اولین مورد مربوط به علامت گذاری برخی نقاط در محیط های بازی می شود. با این قابلیت امکان به اشتراک گذاری موارد جالب با دیگر بازیکنان در سراسر جهان فرآهم می گردد. اما مورد دوم که مربوط به Time Trial می شود چیست؟ همانطور که می دانید بازی طی چک پوینت گذاری هایی یک مسیر مشخص را برای رسیدن به مقصد برای تان مشخص می کند.

حال گیمر خود می تواند چک پوینت های شخصی سازی شده ی خود را در بازی اعمال کرده، از راه خود به مقصد برسد و این مسیرها را با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارد. این مسیرها با توجه به میزان بازدیدشان دسته بندی شده و در اختیار دیگر کاربران گذاشته می شود. همچنین رکورد گیمرهای مختلف در مسابقات Dash نیز در یک جدول کلی نمایش داده خواهد شد. همانطور که مطلع هستید، مسابقات Dash مسابقاتی هستند که، سازندگان خود آن ها را ایجاد کرده و در طی چلنج هایی بازیکنان باید از مسیرهای خود، طول یک راه را طی کنند.

اما از موارد بالا که بگذریم شاید یکی از جذاب ترین موارد کاتالیست موتور گرافیکی آن باشد. حالا و بر خلاف قبل سازندگان به سراغ موتور گرافیکی فراستبایت 3 رفته اند. موتور گرافیکی که در عناوین بتلفیلد و استاروارز مورد استفاده قرار گرفت و بهترین های نسل حاضر را از نظر گرافیکی ارائه داد.

دایس و تیم بازی سازی آن با توجه به نمایش های بازی موفق عمل کرده و می توان گفت، میرورز اج کاتالیست جزو بازی های خوش آب و رنگ و صد البته گرافیکی نسل جدید به شمار می رود. طراحی های محیط و کیفت تکسچرها و بافت ها در سطح خیلی خوبی قرار داشته و رنگ بندی های بعضا تند آن، یک مورد چشم نواز را به دست می دهند.

image_mirror_s_edge_catalyst-29093-2745_0003

همچنین این تیم طی تلاش های چند ماهه ی خود موفق شد تا قابلیت جدید به نام «ویژگی بازتاب» را در موتور فراستبایت 3 تولید کند. به واسطه ی این قابلیت و با توجه به طراحی شیشه ای میرورز اج، حالا می توان گفت بازتاب نور از اشیا مختلف شفاف تر و مجعدتر بوده و یک حس واقع گرایانه را منتقل می کند.

در ارتباط با موسیقی بازی هم می توان به این مورد اشاره کرد که، شاهد بازگشت سولار فیلد آهنگ ساز نسخه ی اصلی میرورز اج هستیم. فیلد به صورت تنگاتنگ و نزدیک با اعضای دایس در ارتباط بوده، میرورز اج را بازی می کند و پیشینه ی شخصیت ها را مطالعه کرده است. در واقع وی به یک سطح از آمادگی رسیده و می توان گفت همه چیز برای فضاسازی های مناسب او در کاتالیست و خلق ترک های مرتبط با سیر گیم پلی آماده است.


مطمئنا عنوانی مثل میرورز اج یک نوآوری در صنعت گیم به شمار می رود. عنوانی که به صورت مستقیم پارکور را وارد بازی های ویدیویی کرد و آن را به عنوان یک ویژگی اصلی در یک بازی اول شخص اکشن به شمار برد. نسخه ی اصلی میرورز اج شاید فروش کمی داشت اما یک بازی متوسط رو به خوب به شمار می رفت که طرفدارانی پیدا کرد و نظر منتقدان بسیلری راجع به آن مثبت بود.

الکترونیک آرتز نیز این موفقیت را دید و در بین هزاران احتمال مختلف، احتمال موفقیت بازی را انتخاب کرد و تن به ساخت نسخه ای دیگر داد. حالا دایس، ریش و قیچی را در دست دارد. آن ها باید یک داستان شسته رفته را به بازی اضافه کرده و گیم پلی بازی را با پیشرفت همراه سازند.

تا زمان انتشار بازی و چشیدن دست پخت سوئدی ها نمی توان راجع به کیفیت کلی بازی اظهار نظری کرد، اما همین بس که نظرها راجع به بتای محدود بازی تقریباً خوب بوده است. حالا چند روزیی بیشتر به عرضه ی بازی برای کنسول های نسل حاضر و کامپیوترهای شخصی باقی نمانده و تا 18 خرداد ماه باید برای انجام آن صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • the machanic
    the machanic | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    سامان عزیز متشکرم که این اطلاعات را در اختیار ما قرار دادید.لطفا پس از انتشار بازی ما را هم در جریان بازی قرار بدهید.
    اگه راستشو بخواید من نسخه اولشو بازی نکردم ولی فکر کنم اگه اولشو بازی کنم و بعد دومیشو بهتر...
    متشکرم از سایت و ادمین های فعالتون...

  • عباس
    عباس | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    چه بازی پر هیجان و خوبی ، واقعا از نویسنده تشکر میکنم ، ی جوری توضیح داده بود " یا حالا ترجمه کرده بود " که حس میکردم دارم یک فیلمانه رو میخونم ، گروه یاماکازی رو یادمه که فک کنم سال 2000 بود ی فیلم دراین باره درست کرده بودن ، من ک عاشق این ورزشم ، بازم دست نویسنده درد نکنه

مطالب پیشنهادی