ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمدهای شیائومی در سال 2015 تغییر محسوسی نسبت به 2014 نداشته است

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی شیائومی، درآمدهای این شرکت در سال 2015 تنها 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. طبق گزارش نشریه فورچون، این تولیدکننده چینی موبایل، در سال گذشته، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی شیائومی، درآمدهای این شرکت در سال 2015 تنها 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. طبق گزارش نشریه فورچون، این تولیدکننده چینی موبایل، در سال گذشته، 78 میلیارد یوآن (معادل 12.5 میلیارد دلار) درآمد داشته که در مقایسه با رقم 74.3 میلیارد یوآن سال قبل افزایشی اندک را نشان می دهد.

با این همه شیائومی از هرگونه اظهار نظر در مورد درآمدهایش خودداری نموده و حتی یکی از سخنگویان این شرکت در مصاحبه با فورچون اعلام داشته که این آمار از سوی آنها منتشر نشده است. با توجه به اینکه در بازه زمانی یاد شده ارزش یوآن در قیاس با دلار آمریکا کاهشی قابل توجه را تجربه کرده است حتی می توان اینطور اعلام نمود که درآمدهای شیائومی در سال 2015 تنها 3 درصد افزایش داشته است.

شیائومی همواره تلاش داشته این موضوع را برای همه روشن کند که بیشتر از یک تولید کننده اسمارت فون است، با این همه، صنعت بیشتر از هرچیز دیگری به تلفن های هوشمند تولیدی این شرکت تمایل نشان داده.

بعد از موفقیت هایی که در سال 2014 نصیب این شرکت شد، فروش آن رشدی 135 درصدی را تجربه کرد. البته چینی ها در ابتدا پیش بینی کرده بودند که میزان فروش آنها به رقم 100 میلیون دستگاه موبایل در سال 2015 برسد که بعدها اصلاحاتی را در آن اعمال نموده و اعلام داشتند که فروش بین 80 تا 100 میلیون دستگاه هم برایشان رضایت بخش خواهد بود، اما اوضاع برای چشم بادامی های چینی بر وفق مراد نبود و پرونده فروش سال 2015 آنها با رقم 71 میلیون دستگاه موبایل بسته شد.

یک سال پیش Lei Jun بنیانگذار این شرکت در مصاحبه ای مطبوعاتی به تبیین برتری های فبلت Mi Note در قیاس با آیفون اپل پرداخت تا کاربران را هرطور شده به خرید این دستگاه ترغیب نماید اما خوشبینی او شاید بیش از حد بود و موفقیت آن دستگاه در فروش، با انتظارات برابری نکرد.

با کم شد رشد فروش تلفن های همراه و شدت یافتن رقابت از سوی دیگر تولید کنندگان، از جمله هوآوی، عرصه نیز برای رقیب چینی آن یعنی شیائومی تنگ تر شد: با این همه، میزان عرضه تلفن های همراه این شرکت رشد سال به سال 2.5 درصدی را تجربه کرد. حالا در سال 2016 به سر می بریم و متاسفانه کسب و کار چینی ها اوضاع خوبی ندارد. شیائومی حالا به خاطر افت فروش 5 درصدی اش، از لیست 5 برند پرفروش موبایل در دنیا خط خورده که البته بخشی از ناکامی به خاطر مشکلاتی است که این کمپانی برای فروش محصولاتش در خارج از مرزهای چین داشته.

در مورد ارزش سهام این شرکت هم باید بگوییم که برابر با 45 میلیارد دلار برآورد شده که نسبت قیمت به درآمد حدودا 75 را برای آن نشان میدهد. محض اطلاع تان باید بگوییم که این نسبت یکی از اصلی ترین معیارها برای ارزش گذاری شرکت ها به شمار می رود و هرچه برای یک کسب و کار بالاتر باشد انتظار رشد آن نیز بیشتر خواهد بود.

عدد اعلام شده برای شیائومی در واقع نشان می دهد که این شرکت فراتر از یک تولید کننده موبایل است اما از طرفی هم حکایت از آن دارد که کسب و کار اینترنتی این شرکت (فروش آن از محل اپلیکیشن و بازی های تحت وب) نتوانسته به هدف یک میلیارد دلاری تعیین شده در سال قبل دست پیدا کند و فروش آن صرفا به رقم 560 میلیون دلار رسید.

حالا چشم بادامی های چینی در تلاشند تا در دیگر محصولات جایگزین سرمایه گذاری نمایند که از تصفیه کننده های هوا گرفته تا اکشن کمرا، پهپاد، تجهیزات استریم محتوای رسانه ای و اینترنت اشیاء را شامل می گردد. اما تا به اینجای کار، درآمدهای شیائومی از محل محصولات جدیدش کمتر از 5 درصد بوده و به نظر نمی آید که حتی رشد قابل توجه در این بخش هم افت فروش آن در حوزه تلفن همراه را جبران نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی