ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضربه کاری زمین لرزه اخیر بر کسب و کار سونی؛ سود عملیاتی سال جاری تنها 2 درصد ارزیابی شده

به دنبال زمین لرزه های چند ماه قبل در ژاپن، سونی برای ارزیابی میزان خسارات وارد آمده به کارخانه تولید حسگر تصویر خود در جنوب این کشور، فرایندهای تولیدی اش را برای مدتی متوقف نمود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

به دنبال زمین لرزه های چند ماه قبل در ژاپن، سونی برای ارزیابی میزان خسارات وارد آمده به کارخانه تولید حسگر تصویر خود در جنوب این کشور، فرایندهای تولیدی اش را برای مدتی متوقف نمود و حالا در تازه ترین خبرها، این شرکت پیش بینی کرده که سود عملیاتی اش برای سال مالی جاری حدودا دو درصد افزایش داشته باشد.

این کمپانی برای سال مالی منتهی به مارس 2017، سود 300 میلیارد ینی (2.75 میلیارد دلاری) را برای خود پیش بینی کرده است که به مراتب پایین تر از رقم 409.1 میلیارد ین برآورد شده توسط موسسه آماری Thomson Reuters است.

گفتنی است که در فصول اخیر، درآمدهای این شرکت اندکی بهبود یافته و فروش موفق و سریع حسگرهای تصویری که برای اسمارت فون ها می سازد فروش آرام آن در دیگر بخش ها نظیر تلویزیون را جبران نموده.

Kumamoto که یکی از 5 کارخانه تولید حسگر تصویر سونی را در خود جای داده بعد از زلزله های ویرانگر اخیر متحمل خسارات فراوانی شد و به همین خاطر این کمپانی اعلام نمود که اعلام گزارش مالی اش را یک ماه از آوریل عقب تر برده است. لازم است اضافه نماییم که فرایندهای تولیدی این کارخانه تا حدودی از سر گرفته شده اند.

طبق برآوردهای صورت گرفته توسط سونی، زیان ناشی از این زمین لرزه روی کارخانجات تولید حسگر تصویر و دوربین های دیجیتالی آن برابر با 105 میلیارد ین بوده و تاثیر آن را روی کسب و کار کل شرکت نیز برابر با 115 میلیارد ین ارزابی گردیده است.

برآوردهای صورت گرفته توسط کارشناسان این شرکت حکایت از آن دارند که بخش تولید دیوایس آن که دربرگیرنده سنسورهای تصویری می شود امسال زیان عملیاتی 40 میلیارد ینی را اعلام خواهد کرد که این رقم در مقایسه با 29.3 درصد عنوان شده برای سال قبل افزایشی قابل توجه را نشان می دهد.

گفتنی است که سونی حدود 40 درصد از بازار جهانی حسگرهای تصویر نیمه رسانای فلز اکسید موسوم به CMOS را در اختیار دارد (نوعی نیمه رسانای مجتمع که نور را به سیگنال های الکتریکی بدل خواهد کرد) و آیفون یکی از محصولات بهره مند از سنسورهای آن است.

ژاپنی ها خبر داده اند که عرضه ماژول های لنز دوربین دوگانه آنها که طبق شایعات قرار است در مدل های پیشرفته آیفون های آتی به خدمت گرفته شوند احتمالا با کمی تاخیر همراه خواهد بود. این ماژول ها در برگیرنده قطعاتی شامل سنسور، لنز و چیپ های مجتمع هستند.

سونی همچنین خبر داده که به خاطر لغو تولید برخی از ماژول های دوربینش، زیان کارخانجات تولید دیوایس آن برابر با 30 میلیارد ین خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی