ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سونی انتظار دارد در سال مالی جدید، 20 میلیون واحد از کنسول پلی استیشن 4 را به فروش رساند

سونی ظاهرا برنامه های بزرگی برای سال مالی جدید در سر می پروراند و در پیش بینی های خود برای سال مالی 2016، اعلام نموده که انتظار دارد طی یک سال آینده، 20 میلیون واحد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

سونی ظاهرا برنامه های بزرگی برای سال مالی جدید در سر می پروراند و در پیش بینی های خود برای سال مالی 2016، اعلام نموده که انتظار دارد طی یک سال آینده، 20 میلیون واحد دیگر از کنسول پلی استیشن 4 را در سراسر جهان به فروش رساند.

سال مالی 2016 سونی از یکم آپریل شروع شده و تا 31 مارس 2017 ادامه خواهد داشت؛ کمپانی مورد بحث اعلام نموده که در سال مالی 2015، نزدیک به 17.7 میلیون واحد کنسول پلی استیشن 4 به فروش رسانده است و بنابراین، پیش بینی سونی، از انتظار ژاپنی ها برای رشد 13 درصدی سال به سال در فروش کنسول نسل هشتمی حکایت دارد. در همین حال، فروش پلی استیشن 4 در سال مالی 2015 با رشد 19.6 درصدی همراه بوده و از 14.8 میلیون به 17.7 میلیون واحد رسیده است.

اوایل سال جاری میلادی، سونی اعلام کرد که مجموع فروش پلی استیشن 4 در سراسر جهان به 35.9 میلیون واحد رسیده؛ در این صورت، اگر پیش بینی سونی درست از آب در آید، فروش پلی استیشن 4 تا آپریل 2017 نزدیک به 60 میلیون واحد خواهد بود. این در حالیست که کمپانی رقیب، یعنی مایکروسافت کماکان از اعلام رسمی واحدهای فروخته شده اکس باکس وان سر باز می زند اما گفته می شود که فروش این کنسول در مرز 20 میلیون واحد قرار دارد.

گذشته از این ها، بخش گمینگ سونی که در گزارش، از آن به عنوان «سرویس های شبکه و بازی» یاد شده و به صورت عمومی، با نام «سرگرمی های تعاملی سونی» شناخته می شود، سال پرسودی را پشت سر گذاشته و با درآمدی معادل 1.55 تریلیون ین (یا 14.1 میلیارد دلار)، به سود عملیاتی 88.7 میلیون ین دست یافته است. این آمار، حکایت از رشد 11.8 درصدی سرگرمی های تعاملی سونی نسبت به سال مالی 2014 دارد.

در نهایت، سونی انتظار دارد تا طی سال مالی جدید، به درآمدی به مراتب بیشتر از سال های اخیر دست یابد و این موضوع را می توان مدیون فروش بالای کنسول پلی استیشن 4 و نیز عرضه هدست واقعیت مجازی 400 دلاری سونی در ماه اکتبر دانست. علاوه بر این، گفته می شود که سونی در حال توسعه نسخه ارتقایافته پلی استیشن 4 است که با نام رمز «نئو» شناخته می شود و احتمالا اندکی بعد از پلی استیشن وی آر، به بازار عرضه خواهد شد.

انتظار می رود که سونی طی کنفرانس خود در نمایشگاه E3 امسال، به صحبت درباره نئو بپردازد؛ هرچند که منابع نزدیک به این کمپانی می گویند احتمالا برای معرفی نئو باید تا رویداد »توکیو گیم شو» منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BVB
    BVB | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    می‌نوشتین سود عملیاتیش به دلار چقدر میشه ثواب داشت

مطالب پیشنهادی