ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل توانمندی های هنری هوش مصنوعی را محک می زند

گوگل مشغول کار روی پروژه تازه ایست تا مشخص نماید که آیا هوش مصنوعی اساسا می تواند خلاق باشد یا خیر؟ این پروژه که Magenta نام دارد اواخر همین هفته در فستیوال سالانه موزیکِ Moogest ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

گوگل مشغول کار روی پروژه تازه ایست تا مشخص نماید که آیا هوش مصنوعی اساسا می تواند خلاق باشد یا خیر؟ این پروژه که Magenta نام دارد اواخر همین هفته در فستیوال سالانه موزیکِ Moogest دورهام در کالیفرنیای شمالی رونمایی شد و در جریان آن، Douglas Eck یکی از پژوهشگران Google Brain اعلام نمود که هدف گروه دست اندر کار این پروژه مشخص نمودن این مساله است که آیا هوش مصنوعی میتواند مستقل از انسان، موسیقی و هنرهای تصویری ایجاد کند یا خیر.

تیم Magenta قرار است برای دریافتن این مساله، از نرم افزار یادگیری ماشینی متن باز گوگل به نام TensorFlow استفاده نمایند و سعی کنند به هوش مصنوعی هنرآفرینی را بیاموزند. آنها ابزارهایی را ایجاد خواهند کرد (و آنها را در اختیار عموم قرار می دهند) که به عنوان مثال به محققان کمک می کنند داده ها را از فایل های MIDI به TensorFlow ایمپورت کنند.

آدام رابرتز یکی از اعضای تیم Magenta نوعی برنامه سینتسایزر دیجیتالی را نشان داد که می تواند بعد از گوش دادن به نوت های اجرا شده توسط انسان، موسیقی بسازد. آنطور که در نشریه کوارتز آمده است Eck روزی را پیش بینی کرده که درآن می توان هوش مصنوعی را آموزش داد تا «به صورت مستمر قطعات موسیقی کاملا جدید بسازد».

این ایده که می توان از هوش مصنوعی برای ایجاد آثار هنری بهره گرفت به خودی خود تازگی ندارد. پیشتر پروژه DeepDream گوگل از الگوریتم هایی برای ایجاد نقاشی های انتزاعی استفاده کرده بود و آنطور که Eck گفته پروژه هایی نظیر آن الهام بخش Magenta بوده اند.

این پروژه قرار است که از اواسط خرداد ماه به صورت عمومی راه اندازی شود و تیم دست اندرکار آن در نظر دارند که به صورت مستمر آپدیت هایی را در مورد پیشرفت خود ارائه داده و نرم افزارهای تازه ای را به صفحه GitHub پروژه اضافه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی