ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش اپل جهت ساختن رقیبی برای «اکو» و حضور «سیری» در اپلیکیشن های شخص ثالث

وب سایت «The Information» امروز گزارش جالبی منتشر کرده و خبر می دهد که اپل، تصمیم دارد در آینده نزدیک امکان استفاده از دستیار مجازی خود ملقب به «سیری» را در اپلیکیشن های شخص ثالث ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

وب سایت «The Information» امروز گزارش جالبی منتشر کرده و خبر می دهد که اپل، تصمیم دارد در آینده نزدیک امکان استفاده از دستیار مجازی خود ملقب به «سیری» را در اپلیکیشن های شخص ثالث ممکن کند.

اینگونه که منبع مورد اشاره خبر می دهد، پس از سال ها اختلاف نظر در میان مدیران شرکت ساکن کوپرتینو در خصوص نحوه استفاده از سیری، اپل بالاخره آماده می شود تا به اپلیکیشن های شخص ثالث اجازه دسترسی مستقیم به سیری را بدهد.

از سوی دیگر، Information می گوید که اپل در حال توسعه یک محصول مشابه با اسپیکر اکو از آمازون است؛ همان دستگاهی که چند روز پیش گوگل در کنفرانس I/O، نسخه ای دقیقاً مشابه با آن را تحت عنوان «Google Home» معرفی کرد. گویا دستگاه در حال توسعه از سوی اپل که به بلندگو و میکروفون مجهز است، می تواند موسیقی را برای کاربران با دستور صوتی آنها پخش کرده، سرتیتر خبرها را قرائت کند و وظایفی از این دست را انجام دهد. طبیعتاً این محصول نیز به «سیری» مجهز خواهد بود.

اما در این گزارش، نکته مهم تر از رقیبی که این شرکت برای اکو در نظر گرفته، اجازه اپل برای بهره گیری اپلیکیشن های شخص ثالث و توسعه دهندگان آنها از سیری است چرا که اپل که تا کنون تلاش بسیاری داشته تا پلتفرم های خود را بسته نگه دارد، اما حالا و به علت شدت یافتن رقابت میان دستیارهای صوتی، مجبور به انجام چنین کاری شده است.

در این بین، اپل تصمیم دارد به زودی یک کیت توسعه نرم افزاری (SDK) را در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار قرار دهد تا کار ادغام اپلیکیشن هایشان را با سیری آغاز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BVB
    BVB | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    کار اپل شده فقط دنباله روی کردن از بقیه، تولید محصول مشابه بقیه اما با برند اپل و حاصل هم گرفتن همه‌ی بازار اون حوزه فقط بخاطر مارکش؛ نه نوآوریش.

مطالب پیشنهادی