ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: وقتش رسیده تا نگاه تازه ای به نوع پایش سلامت بدن خود داشته باشیم

تیم کوک، مدیر عامل اپل باور دارد که بازار ابزارهای پوشیدنی در حال حاضر کاملاً برای تکنولوژی و نوآوری های جدید آماده است و از طرفی، این موضوع باید برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

تیم کوک، مدیر عامل اپل باور دارد که بازار ابزارهای پوشیدنی در حال حاضر کاملاً برای تکنولوژی و نوآوری های جدید آماده است و از طرفی، این موضوع باید برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار باشد. وی اشاره کرد که افراد خودروی خود را مرتباً در دوره های زمانی مشخص سرویس می کنند، اما اهمیت چندانی برای سلامت بدن خود قائل نیستند.

مدیر ارشد اجرایی اپل در کنفرانس «Startup Fest» که در آمستردام برگزار می شد گفت: «اگر برای مدتی به رانندگی با خودرو مشغول شوید و موتور آن داغ شود، به شما هشدار خواهد داد که باید متوقف شوید. اگر نیاز باشد روغن موتور را عوض کنید، به شما اخطار می دهد. معادل چنین اخطاری برای بدن ما چیست؟ باور داریم که پایش سلامتی مسئله بسیار مهمی در سراسر کره زمین است و تصور می کنیم وقتش رسیده تا نوع نگاه خود را به آن تغییر دهیم.»

در حال حاضر اگر اپل واچ را به دست کرده و چند ساعت بدون حرکت بنشینید، این ساعت هوشمند به شما یادآوری می کند که باید بایستید و کمی قدم بزنید. اما اینطور که تیم کوک خبر می دهد، در آینده این ابزارها اطلاعات بیشتری در خصوص بدن ما خواهند داشت و می توانند توصیه های بهتری هم ارائه دهند. برای مثال، قادر خواهند بود در زمانی مشخص و وقتی که تشخیص می دهند، بگویند که باید سری به پزشک زد.

آقای کوک همچنین افزود که طبیعتاً نمی توان انتظار داشت که پایش همه جنبه های سلامتی انسان از طریق یک گجت انجام شود و در آینده برای اینکار راهکارهایی در نظر گرفته خواهد شد.

Apple-watch2

مدیر عامل اپل سپس در مورد نقش ساعت هوشمند این کمپانی در خصوص سلامتی کاربران گفت: «هدف والای اپل واچ این است که بتواند موارد بیشتری را در خصوص بدن شما پایش کند. عالی می شد اگر می توانستید گجتی را داشته باشید که همه چیز را در مورد شرایط بدن شما بداند. به این صورت طول زندگی افراد و کیفیت آن نیز افزایش می یافت. البته منظورم این نیست که صرفا یک دستگاه به تنهایی می تواند همه این کارها را انجام دهد.»

وی در خصوص شرایط مالی اپل گفت: «اگر دقت کنید، ما تلاش هایی داشته ایم که از نظر بُعد درآمدی، عایدی چندانی نداشته اما علاقه تیم ما، به توسعه آنها بوده است. جنبه سلامت، دقیقا یکی از آن مسائل است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی