ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احداث نخستین ساختمان پرینت شده سه بعدی دنیا در دبی

نخستین دفتر کار پرینت شده دنیا این هفته در دبی آغاز به کار کرد. این سازه یک طبقه که 250 متر مربع مساحت دارد ظرف تنها 17 روز با استفاده از یک پرینتر سه بعدی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

نخستین دفتر کار پرینت شده دنیا این هفته در دبی آغاز به کار کرد. این سازه یک طبقه که 250 متر مربع مساحت دارد ظرف تنها 17 روز با استفاده از یک پرینتر سه بعدی عظیم الجثه به ارتفاع 6 متر با استفاده از  ترکیب بتون، پلاستیک تقویت شده با فیبر و سنگ گچ تقویت شده با فایبر گلس ساخته شده است.

پرینتر مورد استفاده برای این منظور آنقدر بزرگ بود که بشود از آن برای ساخت یک بنای دو طبقه استفاده نمود (36 متر طول در 12 متر عرض) با این همه، کار نظارت بر فرایند ساخت آن صرفا از طریق یک نیروی انسانی پایش می شد و نیاز به نفرات بیشتری برای این منظور نبود.

تیم تهیه کننده این سازه البته متشکل از هجده نفر بود که به جز این یک نفر، مابقی افراد نصاب، تکنیسین برق و مهندس الکترونیک بودند که پروسه ساخت بنا را با بودجه ای در حدود 140 هزار دلار (مجموعا برای ساخت و هزینه نیروی کار) به اتمام رساندند.

این قیمت طبق اعلام کارشناسان  امر نیمی از مبلغ مورد نیاز برای ساخت بنای مشابه به آن با همین مقیاس است که به شیوه سنتی ساخته شود. در هر حال قرار شده که از این سازه به عنوان دفتر موقت بنیاد آینده دبی استفاده شود و سال آینده نیز موزه آینده دبی در آن آغاز به کار میکند.

مجددا باید اشاره کنیم که این نخستین ساختمان پرینت شده در دنیاست که طبق اعلام محمد القرقاوی وزیر کابینه امارات متحده عربی دفاتری عملیاتی را برای حضور نیروهای کاری در خود جای داده است.

طبق اعلام آقای قرقاوی، دبی در نظر دارد تا سال 2030 میلادی 25 درصد از کل ساختمان های امارات را با استفاده از پرینترهای سه بعدی تهیه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی