ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت جدید اپل برای لپ تاپ سیمکارت خور
تکنولوژی

پتنت جدید اپل در خصوص مک بوکی با قابلیت اتصال به شبکه های موبایلی

لپ تاپ های امروزی برای آن که بتوانند به اینترنت متصل شوند، نیاز به اتصال وای فای و یا کابل شبکه دارند. روترها همیشه در دسترس شما نیستند و شبکه های وای فای رایگان نیز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

لپ تاپ های امروزی برای آن که بتوانند به اینترنت متصل شوند، نیاز به اتصال وای فای و یا کابل شبکه دارند. روترها همیشه در دسترس شما نیستند و شبکه های وای فای رایگان نیز در برخی مواقع از سرعت و امنیت پایینی برخوردارند. راه سومی که بسیاری از افراد در این شرایط به کار می برند، تبدیل موبایل خود به هات اسپات و استفاده از اتصال دیتای آن است. پس چرا لپ تاپ های ما نتوانند به طور مستقیم به شبکه های موبایلی متصل شوند؟

پتنت جدید اپل نشان می دهد که این کمپانی به دنبال توسعه لپ تاپی است که بتواند بدون نیاز به تلفن هوشمند یا دانگلی خاص، به طور مستقیم به دیتای شبکه های 3G یا LTE دسترسی داشته باشد. درست همان قابلیتی که آیپدهای سلولار این شرکت سال ها است از آن برخوردارند.

اپل اولین کمپانی نیست که ایده ارائه لپ تاپ با درگاه ورود سیمکارت را در سر می پروراند. در گذشته سونی و حتی نوکیا نیز محصولات مشابهی را به بازار عرضه کرده اند. چنین قابلیتی بیشتر مناسب افراد حرفه ای و تجار همواره در سفر است تا بی نیاز از مصرف مضاعف باتری موبایل و اعتماد به شبکه های وای فای رایگان، در همه حال به دنیای مجازی دسترسی داشته باشند.

با این که می توان قابلیت یاد شده را با استفاده از دانگل های USB نیز فراهم کرد، اما به طور قطع خلاص شدن از حمل یک دیوایس اضافه، خوشایند هر کاربری خواهد بود.

این توانمندی فعلاً تنها در قالب یک پتنت مطرح شده و معلوم نیست که شرکت کالیفرنیایی کی تصمیم بگیرد آن را به مک بوک های خود وارد نماید. با این حال یکی از اولین و محتمل ترین گزینه ها، نسل بعدی مک بوک پروهای این شرکت است که اتفاقاً گفته می شود نسبت به مدل سال ۲۰۱۵ دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی