بر اساس گزارش ها، بزرگ ترین تولیدکننده قطعات الکترونیکی جهان، شرکت فاکسکان بیش از 60 هزار نیروی انسانی خود را از کار برکنار کرده تا ربات ها و ماشین ها را جایگزین شان کند و هزینه های خود را کاهش دهد.

یکی از روزنامه های محلی کُنشان چین اخیرا خبر داده که تعداد نیروی کار کشور چین از 110 هزار نفر به 50 هزار نفر کاهش یافته که این مسئله به لطف معرفی ربات ها امکان پذیر شده است. در نتیجه هزینه های تولید کاهش یافته و فاکسکان می تواند با هزینه کمتری به تولید محصولات بپردازد.

در گفتگویی با رسانه های غربی، این شرکت شرقی تایید کرده که قصد دارد اتوماسیون خطوط تولید را قوت بخشد اما آن را به مفهوم اخراج کارکنان خود ندانست و گفت که برای کارهای تکراری به جای انسان از ربات ها استفاده می کند تا نیروی کار انسانی فرصت بیشتری برای وظایف مهم تر داشته باشد.

روزنامه South China Morning Post نیز گزارش داده که 35 کمپانی شرقی از جمله فاکسکان طی سال گذشته 4 میلیارد یوآن (در حدود 609 میلیون دلار) روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند. بسیاری از این کمپانی ها ده ها هزار کارمند در کُنشان، شهری که دو سوم از جمعیت 2.5 میلیونی مردم اش مهاجرین کارگر هستند دارند. طبق اعلام دولت چین، 600 کمپانی دیگر در کُنشان قصد دارند مسیر فاکسکان را در پیش گیرند.

بیشتر محصولات اپل در این کارخانه ساخته می شوند. در سال 2012 گزارشی منتشر شد که نشان می داد شرایط کاری در کارخانه فاکسکان بسیار پایین تر از حد استاندارد بوده و در همین راستا، اپل و فاکسکان متعهد شدند که شرایط را برای نیروی انسانی بهتر کنند.