ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HP از خانواده محصولات گیمینگ Omen پرده برداشت

اچ پی امروز با سری جدیدی از محصولات، تحت برند «Omen»، به دنیای دیوایس های گیمینگ بازگشته است. این خانواده ی جدید شامل لپ تاپ ها، دسکتاپ ها و ابزارهای جانبی می شود و می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اچ پی امروز با سری جدیدی از محصولات، تحت برند «Omen»، به دنیای دیوایس های گیمینگ بازگشته است. این خانواده ی جدید شامل لپ تاپ ها، دسکتاپ ها و ابزارهای جانبی می شود و می توانید در میان شان از نوت بوک هایی با قیمت مناسب تا کامپیوترهایی با سخت افزارهای فوق العاده و البته قیمت های نجومی را بیابید.

خط تولید مورد اشاره همین امروز و با پرده برداری از چهار دیوایس معرفی شده است که شامل دو لپ تاپ، یک دسکتاپ و یک نمایشگر می شوند. ضمناً نباید از خاطر برد که اولین محصولات خانواده ی Omen، کاربران مرفه ترِ نیازمند کارایی بالا را هدف قرار داده اند.

همانطور که ذکر شد، در نسل اول سری مذکور دو لپ تاپ جای گرفته که کمپانی سازنده به شکلی بسیار ساده نام Omen را برای آنها برگزیده. هر دو دستگاه بدنه ای مشکی با های لایت هایی قرمز دارند و در یک اقدام متفاوت به جای اینکه لوگوی اچ پی در پشت شان واقع شده باشد، این لوگو را فقط با باز کردن نوت بوک ها روی نمایشگرشان خواهید دید.

Gamer carrying her Omen by HP Notebook

در قسمت پشتی دستگاه ها لوگویی الماس مانند با رنگ قرمز تند به چشم می خورد. در مورد این لوگو و علت وجودش باید قدری به تاریخ رجوع کنیم؛ گیمرهای دنیای پی سی اگر حافظه ی خوبی داشته باشند، با دیدن طرحی که روی بدنه ی بیرونی نوت بوک های جدید کمپانی آمریکایی نقش بسته به یاد VoodooPC می افتند.

اچ پی در ۲۰۰۶ شرکت VoodooPC، که در ساخت محصولات گیمینگ نامی خوش آوازه بود را به تملک خود درآورد و حالا رفته رفته شواهد نشان می دهند می خواهد یکبار دیگر این برند را به صحنه بازگرداند و از اعتباری که در میان گیمرها داشته حداکثر بهره را بگیرد.

ناگفته نماند که دو لپ تاپ Omen از نظر اندازه و مشخصه های فنی تفاوت هایی دارند. مدل کوچک تر از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی در کنار پردازنده های Core i3 اینتل بهره می برد و مدل بزرگ تر هم به یک صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی و پردازنده های i5 مجهز شده است.

هر دو دیوایس را می توانید با پردازنده ای قدرتمند تر از سری i7 نیز تهیه کنید و ضمناً کمپانی سازنده امکان سفارش آنها با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، کارت گرافیکی جیفورس GTX 965M و نمایشگر دارای رزولوشن 4K را نیز فراهم آورده.

15.6_OMEN_by_HP_OMEN_by_HP_Black_Shadow_Mesh_Back_Facing.0-w600

مدل پایه لپ تاپ Omen با ابعاد بدنه ی کوچک تر ۸۹۹.۹۹ دلار قیمت گذاری شده و برای -مدل پایه- دیگر دیوایس هم خانواده باید ۹۷۹.۹۹ دلار را تقبل کنید. عرضه ی این محصولات به بازار هم از دهم جولای آغاز خواهد شد.

اما پس از نوت بوک هایی که در بالا به آنها پرداختیم، بد نیست به سراغ دسکتاپ Omen برویم که در ماه آگوست (اواسط مرداد) به بازار خواهد آمد. اچ پی مشخصه های فنی و قیمت این دستگاه را منتشر نکرده، ولی به یقین با کامپیوتری به شدت توانمند و گرانقیمت رو به رو هستیم.

کمپانی سازنده برای تولید رایانه رومیزی تازه اش از کیس های microATX با ابعادی جمع و جور بهره برده و به یقین در آنها کارت های گرافیکی جدید انویدیا از سری «Founder Edition» را به کار بسته و سیستم خنک کننده ی مایع هم از دیگر ویژگی هایشان محسوب می شود.

اچ پی در حین معرفی اولیه محصول به شدت روی طراحی منحصر به فرد آن تاکید داشته و ضمناً یادآور گشته که از آن می توان برای هدست ها و بازی های واقعیت مجازی حداکثر بهره را برد.

OMEN by HP Desktop PC with LED_Left Facing

همانطور که گفتیم اولین دسکتاپ Omen در آگوست به بازار خواهد آمد و همزمان با عرضه ی این محصول شاهد ارائه ی اولین مانیتور خانواده ی یاد شده نیز خواهیم بود.

یک نمایشگر ۳۲ اینچی با رزولوشن QHD، که زمان پاسخگویی اش به ۵ میلی ثانیه می رسد و نرخ رفرش آن نیز با ۷۵ هرتز برابری می کند. قیمت این مانیتور به صورت رسمی اعلام نشده و فقط ذکر گشته که از فناوری FreeSync کمپانی AMD پشتیبانی به عمل می آورد.

OMEN by HP 32 32-inch Display_Left Facing

بد نیست در پایان خاطر نشان سازیم دو سال پیش اچ پی از یک لپ تاپ، ماوس و کوله پشتی تحت برند Omen پرده برداشته بود، ولی امروز رسماً اعلام نموده از این پس کلیه محصولات گیمینگ خود را با این عنوان به دست مشتریان خواهد رساند. اتفاقی که نشان می دهد این کمپانی قصد دارد تمرکز ویژه ای بر این بخش از بازار داشته باشد و بی شک داغ شدن مبحث واقعیت مجازی در رخ دادن آن بی تاثیر نبوده است.

لپ تاپ های گیمینگ Omen

15.6_OMEN_by_HP_Front_Facing.0-w600

15.6_OMEN_by_HP_Left_Facing.0-w600

15.6_OMEN_by_HP_OMEN_by_HP_Black_Shadow_Mesh_Back_Left_Facing.0-w600

15.6_OMEN_by_HP_Right_Facing.0-w600

15.6_OMEN_by_HP_with_new_brand_logo_on_screen__Front_Facing.0-w600

17.3_OMEN_by_HP__Right_Facing_Partially_Open.0-w600

17.3_OMEN_by_HP_Keyboard_Detail.0-w600

Omen_by_HP_Notebook_laying_on_couch.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • farzad37j
    farzad37j | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    ايسوس مثل سامسونگ برند كرده و قيمتش رو خيلي گرون كرده در مقابل جنسهايي كه زياد خراب ميشن.تو تبريزم فروش ايسوس به خاطر خرابي هاي زياد متوقف شد

    • pouriya
      pouriya | ۷ خرداد ۱۳۹۵

      درسته ...برای همینم گفتم فقط msi چون خرابی کم تر داره و خدمات پس از فروش عالیی داره ..من خودم msi دارم از ارتفاع ۱۰ سانتی افتاد هاردو ssd سوخت نمایندگی عوض کرد برام

  • siavash khorram
    siavash khorram | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    طراحی نسل قبل این سری لپ تاپ رو بیشتر دوست داشتم گرچه این طراحی هم فوق العاده زیباست.

  • pouriya
    pouriya | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    لپ تاپ گیمینگ فقط msi

    • TeChNoLoGy
      TeChNoLoGy | ۶ خرداد ۱۳۹۵

      asus هم عالیه همچنین razer لپ تاپ هایی فوق العاده و خاص دارن

مطالب پیشنهادی