ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و تلاشی دیگر برای سریع تر به روز شدن دستگاه های اندرویدی

اصلی ترین مشکل اکو سیستم اندروید باز می گردد به تولید کنندگان شخص ثالث و سرعت ارائه ی به روز رسانی های سیستم عامل برای محصولات مبتنی بر این پلتفرم از سوی این قشر؛ گوگل تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

اصلی ترین مشکل اکو سیستم اندروید باز می گردد به تولید کنندگان شخص ثالث و سرعت ارائه ی به روز رسانی های سیستم عامل برای محصولات مبتنی بر این پلتفرم از سوی این قشر؛ گوگل تا به اکنون تاکتیک های مختلفی را اتخاذ کرده تا شاید بتواند عملکرد شرکای تجاری اش در مبحث یاد شده را تسریع نماید و البته چندان هم موفق نبوده است.

غول تکنولوژی ساکن مانتین ویو با تولید کنندگان دیوایس های اندرویدی به توافق رسیده تا پس از عرضه ی یک محصول حداقل به مدت ۱۸ ماه برای آن به روز رسانی ارائه کنند، هر چند برای محقق نشدن این توافق هیچ مجازاتی در نظر گرفته نشده است.

همچنین گوگل تولید کنندگان را مجاب ساخته تا همواره سخت افزارهای تازه شان را با جدیدترین نسخه ی سیستم عامل راهی بازار سازند، اگرچه هنوز هم بسیاری از تولید کنندگان و حتی نام های بزرگی مانند سامسونگ به چنین مسئله ای پایبند نیستند.

آخرین گام از سوی کمپانی توسعه دهنده ی اندروید نیز افزودن یک خط به منوی About در بخش تنظیمات دستگاه های مبتنی بر این پلتفرم بود و توسط این یک خطِ متنی به کاربر نشان داده می شد که چه زمان جدیدترین به روز رسانی امنیتی روی گجتی که در اختیار دارند عرضه و نصب گشته است.

اما امروز و در همین راستا، گزارشی تازه منتشر شده که می گوید گوگل حالا یک اقدام دیگر را نیز در دستور کارش قرار داده تا مشکلی که در بالا به آن پرداختیم را مرتفع سازد. در این رابطه «بلومبرگ» آورده، از این پس اهالی مانتین ویو بنا دارند بازه ی زمانی که هر یک از شرکای تجاری خود برای آماده سازی و ارائه ی به روز رسانی ها صرف می کنند را تحت نظر بگیرند.

سپس و بر اساس همین بازه، گوگل احتمالاً‌ فهرستی را منتشر خواهد کرد و در آن به تولید کنندگان دیوایس های اندرویدی بر اساس سرعت عمل شان در عرضه ی آپدیت های سیستم عامل و به روزرسانی های امنیتی امتیاز خواهد داد، تا به این ترتیب مشخص باشد در مقوله ی یاد شده کدام برندِ فعال عملکرد بهتری داشته.

به نظر می آید غول جستجوهای اینترنتی از این طریق تلاش دارد تا فعالیت های سازندگان اسمارت فون ها و تبلت های اندرویدی را بیش از هر زمان دیگری شفاف سازد و به کاربران به وضوح نشان دهد با خرید از کدام برند می توانند دستگاهی به روز تر از نظر نرم افزاری داشته باشند.

بدیهی است که هر چند وجود چنین لیستی الزامی برای تولید کنندگان پدید نمی آورد ولی دور از ذهن نخواهد بود با واکنش کاربران بر مبنای این فهرست رفته رفته رقابتی جالب میان آنها شکل گرفته و شاهد سریع تر آپدیت شدن دیوایس های اندرویدی باشیم.

البته در سوی دیگر ماجرا، نباید از خاطر برد بسیاری از کاربران قبل از خرید توجه چندانی به چنین داده هایی ندارند و شاید راهکار مورد بحث نتواند موثر واقع گردد؛ با این وجود تلاش گوگل برای فعال تر کردن شرکای تجاری اش و وادار ساختن آنها به ارائه ی سریع تر به روز رسانی ها قابل تحسین است و باید دید در آینده چه تدابیری اندیشیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    ایجاد فضای رقابتی

  • M. Ali
    M. Ali | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    امیدوارم بالاخره گوگل یه راهی پیدا کنه

  • سعید
    سعید | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    فکر خوبیه
    ولی بهتر گوگل یکم راه اپل پیش بگیره و روی نکسوس ها تمرکز بیشتری کنه
    چون خود من اگه نکسوس جذابی ببینم حتما جایگزینه سامسونگم میکنم که اپدیت سالانه میگیره

    • Mustafa
      Mustafa | ۶ خرداد ۱۳۹۵

      Like?????

  • علیرضا
    علیرضا | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی