ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نرم افزار ForcePhone می تواند حساسیت به فشار را به هر موبایلی بیاورد

یک تیم برنامه نویسی از دانشگاه میشیگان به تازگی راهی یافته اند تا بتوانند از طریق یک محصول نرم افزاری، قابلیت های تکنولوژی فورس تاچ آیفون 6S را به تمام موبایل های دیگر بیاورند. این نرم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

یک تیم برنامه نویسی از دانشگاه میشیگان به تازگی راهی یافته اند تا بتوانند از طریق یک محصول نرم افزاری، قابلیت های تکنولوژی فورس تاچ آیفون 6S را به تمام موبایل های دیگر بیاورند. این نرم افزار که ForcePhone نام گرفته، تنها با اتکا به میکروفون و بلندگوی موبایل چنین امکانی را محقق می کند.

فورس فون باعث می شود که بلندگوی موبایل یک سوت ممتد با فرکانس 18 کیلوهرتزی از خود پخش کند؛ صدایی که گوش انسان قادر به تشخیص آن نیست. اما خوشبختانه میکروفون موبایل این فرکانس از صدا را تشخیص می دهد.

وقتی که کاربر انگشت خود را روی صفحه می گذارد، فرکانس صدا اندکی دچار تغییر می شود. با وارد آوردن فشار بیشتر، میزان تغییر هم شدیدتر خواهد شد و میکروفون موبایل با دریافت این تغییرات آن ها را به دستوراتی ترجمه می کند که برای نرم افزار قابل فهم باشد. بدین ترتیب کاربران می توانند با فشردن نمایشگر موبایل خود با الگوهای مختلف به انجام کارهایی مثل شماره گیری و جابجایی در منوها و ... بپردازند.

force-feeling-phone-software-lets-mobile-devices-sense-pressure-orig-20160526

Yu-Chih Tung، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه میشیگان و یکی از برنامه نویسان فورس فون در مورد آن می گوید: "سازندگان تلفن های هوشمند برای رفع مشکلی که ما حل کرده ایم، ناچار به استفاده از حسگرهای بزرگ و گران قیمت در محصولات شان هستند. با راه حلی که ما ارائه کرده ایم، دیگر نیازی به این کار نیست."

وی در ادامه می گوید: "روش مبتنی بر صدایی که ما طراحی کرده ایم می تواند این خلاء را پر کرده و بدون نیاز به اعمال تغییرات سخت افزاری، حساسیت به فشار را به موبایل بیاورد. صحبت در مورد یک محصول کاملا نرم افزاریست." سیستم مورد بحث هنوز برای عرضه عمومی آماده نشده، اما مخترعینش قصد دارند تا دمویی از آن را در نمایشگاه MobiSys 2016 که در تاریخ 27 الی 29 ژوئن در سنگاپور برگزار می شود به نمایش بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    اینجور برنامه ها معمولا فقط تو محیط آزمایشگاهی خوب عمل میکنن و همیشه در حد یه پروژه تحقیقاتی باقی می مونن...کافیه شما تو یه محیط پر نویز باشی تا دیگه این قابلیت از کار بیفته...مصرف بالای باطری هم بخاطر فعال بودن اسپیکر و میکروفون هم یکی از معذلاتشه...همچنین این قابلیت بسته به اینکه مکان میکروفون و اسپیکر کجا باشه ممکنه تحت تاثیر قرار بگیره...یعنی نمیشه یه برنامه واحد داد برای تمام گوشی ها...از طرفی دقتش محاله به اندازه نمونه های سخت افزاریش برسه وبیشتر در حد یک چیزیه که بگه ببین میشه فشار و تشخیص داد...اگر یادتون باشه بعد از اینکه آيفون اومد و قابلیت مولتی تاچ و صفحه تاچ خازنی رو ارائه داد...چیزی که تا اون زمان هیچ گوشی دیگه ای اصلا امکانش رو نداشت، یه عده برنامه نویس نشستن یک قابلیت مشابه برای صفحه تاچ های فشاری (که اون زمان خیلی تو بورس بود) نوشتن...یعنی بشه رو صفحه نمایش فشاری دو تاچ رو تشخیص داد و مثلا عمل پینچ‌(برای بزرگ کردن عکس) رو انجام داد...واقعا جواب میداد ولی خیلی باگ داشت و حتما باید یک انگشتت ثابت میبود و اون یکی انگشت رو میذاشتی و میکشیدی...خلاصه از هر چندبار که میخواستی تستش کنی یک بار جواب میداد...درسته اونا اومده بودن این قابلیت رو اضافه کرده بودن به گوشی های قدیمی، و درسته که تاچ های فشاری اون موقع قیمتشون خیلی ارزون تر بود اما سریع تمام تولید کننده ها رفتن سراغ تاچ خازنی و هیچکس حاضر نشد بگه من از تاچ ارزون تر استفاده میکنم و با این برنامه قابلیت مولتی تاچ رو بهش اضافه می کنم...حالا بحث فورس تاچ هم همینه...وقتی الان تکنولوژی سخت افزاریش هست، این برنامه فقط در حد یه تحقیق دانشگاهیه و هیچ وقت تولید کننده ها حاضر نیستن از این قابلیت بجای تاچ سه بعدی سخت افزاری استفاده کنن...شاید فقط بدرد کسایی که گوشی قدیمی دارن و به قابلیت فورس تاچ نیاز دارن بخوره...اونم اگر تجاری بشه و صد البته با محدودیت های خیلی زیاد در مقالب فورس تاچ سخت افزاری...

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    به نظر من کلا force touch اونقدرا هم چیزه بدرد بخوری نیس که ادم بخواد براش هزینه کنه ولی این اپ واقعا چیزه خوبیه

  • Bagher
    Bagher | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    اپل خودشو ترکوند این قابلیت رو کار گذاشت
    حالا با یه اپلکیشن خیلی ساده این قابلیت رو میتونی داشته باشی و شاید عملکردش از فورس تاچ 6 اس بهترم باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی