ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دزدی از بانک با استفاده از سوئیفت
تکنولوژی

هکرها این بار با استفاده از سوئیفت ۱۲ میلیون دلار از بانکی در اکوادور سرقت کردند

هنوز زمان زیادی از دزدی سایبری ۸۰ میلیون دلاری از بانکی در بنگلادش نگذشته که حالا خبر می رسد هکرها این بار با روشی مشابه ۱۲ میلیون دلار از پول های بانکی دیگر در کشور اکوادور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

هنوز زمان زیادی از دزدی سایبری ۸۰ میلیون دلاری از بانکی در بنگلادش نگذشته که حالا خبر می رسد هکرها این بار با روشی مشابه ۱۲ میلیون دلار از پول های بانکی دیگر در کشور اکوادور را مورد دستبرد قرار داده اند. هردوی این دزدی ها با استفاده از رخنه امنیتی موجود در سامانه تبادلات بین بانکی، موسوم به سوئیفت (SWIFT)، انجام شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این دزدان حرفه ای ۹ میلیون دلار از مبلغ فوق را به ۲۳ بانک مختلف در هنگ کنگ و ۳ میلیون دلار دیگر را به بانک هایی در دبی و سایر نقاط دنیا منتقل کرده اند. این تبادلات بر بستر سوئیفت و مابین بانک Wells Fargo اکوادور و بانک های HSBC و Hang Seng انجام شده است. به نظر می رسد مقصد تمام پول های دزدیده شده حساب های جعلی و تقلبی بوده است.

مشابه موارد قبل، این بار نیز هکرها توانسته اند با دستیابی به اطلاعات ورود، خود را به عنوان یک بانک حقیقی به سرویس تبادل پیام سوئیفت معرفی کنند و از این طریق درخواست انتقال وجوه را به بانک قربانی ارسال نمایند. گفته می شود دزدی بنگلادش با استفاده از ضعف یک سوئیچ ۱۰ دلاری و نبود فایروالی قدرتمند انجام گرفته و اگر دزدان در متن یکی از پیام های خود کلمه "foundation" را با املای درست تایپ کرده بودند، رقم از دست رفته از ۸۰ میلیون دلار فعلی به ۱ میلیارد دلار افزایش می یافت.

هنوز مشخص نیست که سرقت از بانک اکوادوری نیز به دلایل مشابهی انجام شده، یا این که دزدان راه تازه ای برای نفوذ به سوئیفت یافته اند.

بانک های آمریکایی و خود موسسه SWIFT تلاش های تازه ای را برای کشف و اصلاح ضعف های امنیتی این سامانه ارتباط بین بانکی آغاز کرده اند تا شاید دیگر در آینده شاهد وقوع دزدی هایی این چنین نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ramtin
    ramtin | ۸ خرداد ۱۳۹۵

    خاک بر سر اون هکر با اون املاش 920 میلیون دلارش پریده? ?

  • Dani_Borgir
    Dani_Borgir | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    باید در مقابلشون تعظیم کرد ? ?

  • سینا
    سینا | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    این مطلب که خیلی قدیمیه

مطالب پیشنهادی