ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی فضایی برای سفر به ماه
علمی

روسیه در حال کار روی یک تاکسی فضایی به مقصد ماه است

به تازگی یک شرکت تولید کننده راکت های فضایی در کشور روسیه اعلام کرده که مشغول کار روی یک تاکسی فضایی برای انتقال خدمه از ایستگاه فضایی بین المللی به کره ماه و بالعکس است. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

به تازگی یک شرکت تولید کننده راکت های فضایی در کشور روسیه اعلام کرده که مشغول کار روی یک تاکسی فضایی برای انتقال خدمه از ایستگاه فضایی بین المللی به کره ماه و بالعکس است. این خبر در خلال یک کنفرانس بین المللی در خصوص اکتشافات فضایی در شهر مسکو اعلام شد.

این شاتل که نام «ریوُک» (Ryvok) بر خود دارد، قرار است به طور دائمی متصل به ایستگاه فضایی بین المللی و یا جایگزین آن باقی بماند تا در موارد لزوم فضانوردان و تجهیزات را به کره ماه برده و بازگرداند. سوخت لازم برای هر بار رفت و آمد توسط یک «بلوک شتاب دهنده» تامین می شود. این بلوک های شتاب دهنده در هنگام ارسال راکت از روی زمین، از پیش در بخش انتهایی آن جاسازی خواهند شد.

گفته می شود این تاکسی فضایی قرار است با موشک های سنگین وزن نسل جدید «Angara A5» به فضا پرتاب شوند. طبق برنامه این موشک ها در آینده نزدیک جایگزین سری قدیمی اما قابل اطمینان «سایوز» خواهند شد.

بر طبق توضیحات کمپانی سازنده، راکت های ریوُک می توانند طی ۵ روز دوباره خود را به ایستگاه بین المللی برسانند. قرار است چترهایی به مساحت ۵۵ متر مربع سرعت این شاتل ها را در حین نزدیک شدن به ایستگاه کاهش دهند.

اولین نمونه از این شاتل در سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد و اولین پرواز نیز دو سال بعد از آن محقق می شود. از دیدگاه سازنده، ایده سفر از ایستگاه بین المللی به ماه، به جای سفر مستقیم به این قمر زمین، بسیار ارزان تر و عملیاتی تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی