ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوگو بارا: تولید تلفن های هوشمند Daydream-ready از نظر فنی دشوار است

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که گوگل چند روز پیش از جدیدترین پلتفرم اختصاصی خود در زمینه ی واقعیت مجازی با نام Daydream پرده برداشته است. برای درک بهتر این پلتفرم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که گوگل چند روز پیش از جدیدترین پلتفرم اختصاصی خود در زمینه ی واقعیت مجازی با نام Daydream پرده برداشته است. برای درک بهتر این پلتفرم می توانید آن را یک استاندارد در نظر بگیرید که گوگل برای یکسان سازی خصوصیات تلفن های هوشمند در حوزه ی واقعیت مجازی تنظیم کرده و تولید کنندگان تلفن هوشمند، سازندگان کنترلرهای جانبی و توسعه دهندگان نرم افزار قرار است با رعایت آن یک اکوسیستم پایدار در زمینه ی واقعیت مجازی به وجود آورند. تاکنون تولید کنندگان بزرگی مثل سامسونگ، ال جی، هوآوی و شیائومی همراهی خود با گوگل در این زمینه را اعلام کرده و قصد دارند تلفن های هوشمند موسوم به Daydream-ready تولید نمایند تا کاربران محصولات متنوعی را برای اجرای اپلیکیشن های این پلتفرم برای انتخاب در اختیار داشته باشند.

هوگو بارا رییس بخش بین الملل شیائومی در تازه ترین مصاحبه ی خود با بلومبرگ در مورد پلتفرم Daydream می گوید: «ساخت هدستی که برای کاربر سردرد یا تهوع ایجاد نکند به صرف انرژی مهندسی بسیار زیادی احتیاج خواهد داشت. معمولاً برای اینکه استفاده ی طولانی مدت از این ابزارها آزار دهنده نباشد لازم است نمایشگرهایی با کیفیت در کنار توان پردازشی و سرعت پاسخگویی بسیار بالا در ساختشان مورد استفاده قرار گیرد. برای نمونه توجه داشته باشید که از زمان چرخش سر کاربر، تا دریافت این حرکت توسط حسگر و ارسال و مشاهده ی نتیجه ی آن روی نمایشگر لازم است ظرف کمتر از 20 میلی ثانیه انجام گیرد تا یک تجربه ی کاربری روان و مناسب شکل گیرد، آن هم نه برای نمایش رابط کاربری ساده و 2 بعدی، بلکه در حالی که دستگاه مشغول رندر کردن و نمایش یک محیط 3 بعدی پیچیده است.»

هوگو بارا بر همین اساس عقیده دارد هرچند ممکن است نخستین تلفن های هوشمند موسوم به Daydream-ready تا آخر سال جاری عرضه شوند، اما تولید انبوه چیپست ها و نمایشگرهایی که یک تجربه ی کاربری مناسب را در این زمینه برای خریداران فراهم آورند تا سال آینده ی میلادی به طول خواهد انجامید. این مقام شرکت چینی ضمناً در مورد اینکه چرا شیائومی موفق نشده امسال به تعدادی که برنامه ریزی کرده تلفن هوشمند به فروش برساند می گوید: «ما بیشتر از اینکه نگران تعداد محصولات به فروش رسیده باشیم، تعداد کاربرانی که به سوی خود جلب کرده ایم را شمارش می کنیم. علاوه بر این بخشی از درآمد شرکت از طریق خدمات اینترنتی تامین می شود و دومین مسئله ی مهم برای ما میزان زمانی است که کاربران صرف این سرویس های پول ساز شیائومی می کنند.»

به گفته ی این مقام شرکت چینی، شیائومی هنوز از این نظر در حال رشد است و با وجود تلاش های بسیار هنوز موفق نشده میزان تولید خود را به تقاضای موجود در بازار برساند. در نهایت بد نیست بدانید که هوگو بارا در این مصاحبه اعلام کرده است هنوز برای نظر دادن در مورد زمان عرضه ی تلفن های هوشمند شیائومی در بازار آمریکا زود است، بر همین اساس می توان گفت چنین اتفاقی (که می تواند به رشد هرچه گسترده تر و سریع تر این تولید کننده ی موفق منجر شود) حداقل در سال جاری میلادی اتفاق نخواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی