ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه چند میلیارد دلاری دولت آمریکا برای حفظ سامانه های قدیمی فناوری اطلاعات

اینکه یک خودروساز یا مثلاً یک مدرسه برای در گردش نگه داشتن سیستم داخلی خود از تجهیزات به شدت قدیمی استفاده کند یک چیز است، اما استفاده ی دولت آمریکا از چنین تجهیزاتی موضوعی کاملاً متفاوت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

اینکه یک خودروساز یا مثلاً یک مدرسه برای در گردش نگه داشتن سیستم داخلی خود از تجهیزات به شدت قدیمی استفاده کند یک چیز است، اما استفاده ی دولت آمریکا از چنین تجهیزاتی موضوعی کاملاً متفاوت محسوب می شود. دیوان محاسبات آمریکا اخیراً گزارشی منتشر کرده است که در آن بودجه ی درخواستی اوباما در حوزه ی IT برای سال مالی ۲۰۱۷، ۸۹ میلیارد دلار عنوان شده که ظاهراً بخش عمده ای از آن قرار است صرف نگهداری فناوری های قدیمی در حال استفاده در نهاد های دولتی شود.

اما ظاهراً موضوع حتی از به کار گیری فلاپی دیسک های ۸ اینچی برای اداره ی زرادخانه های هسته ای آمریکا که پیش تر بحث بر سر آن بالا گرفته بود نیز عمیق تر است. حالا صحبت بر سر استفاده از کدی سری به قدمت ۵۶ سال در اداره ی خزانه داری آمریکا برای محاسبات مالیاتی، یا استفاده از زبان برنامه نویسی کوبول مربوط به دهه ی ۱۹۵۰ برای نگهداری سابقه ی اظهارنامه های ثبت شده و تاریخ های وفات در اداره ی امور کهنه کاران جنگی این کشور است. البته این بار بر خلاف استفاده از فلاپی دیسک های قدیمی در وزارت دفاع آمریکا، ظاهراً هیچ برنامه ی مدونی برای جایگزینی یا به روز رسانی دو مورد دیگر وجود ندارد.

به گفته ی صاحب نظران چند نکته در این میان وجود دارد. تعداد کمی از این تجهیزات قدیمی با تجهیزاتی نسبتاً مدرن بهینه سازی شده اند، اما به هر صورت برخی از این سیستم های قدیمی به طور قطع در برابر نفوذ به شدت آسیب پذیر هستند. مشکل اینجاست که حتی برخی از بهینه سازی ها و به روز رسانی های انجام شده نیز دیگر از پشتیبانی فنی برخوردار نیستند. به نظر می رسد با توجه به کند بودن بروکراسی در حل چنین مشکلاتی، مشکل یاد شده اساساً راه حلی نداشته باشد؛ چه برسد به یک راه حل فوری.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی