ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیو شپارد
علمی

شرکت فضایی جف بزوس برای سقوط آزمایشی فضاپیمای خود برنامه ریزی کرده است

فرود آمدن از فضا کار دشواری است و فرود آمدن بدون چتر نجات حتی دشوار تر، و این دقیقاً همان کاری است که Blue Origin (شرکت جانبی مدیر سایت آمازون که در زمینه ی سفرهای ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

فرود آمدن از فضا کار دشواری است و فرود آمدن بدون چتر نجات حتی دشوار تر، و این دقیقاً همان کاری است که Blue Origin (شرکت جانبی مدیر سایت آمازون که در زمینه ی سفرهای فضایی فعالیت می کند) تصمیم گرفته در پرتاب بعدی خود به انجام برساند. «بلو اوریجینز» راکتی با نام New Shepard ساخته که مثل فالکون 9 SpaceX یکبار مصرف نیست و می توان آن را به دفعات مورد استفاده ی مجدد قرار داد، راکتی که تا کنون 3 بار پرتاب و با موفقیت روی زمین فرود آورده شده است (البته تا ارتفاع به مراتب کمتری نسبت به فالکون 9).

حالا Jeff Bezos رییس آمازون می گوید «بلو اوریجینز» قصد دارد در ماموریت بعدی، کپسولی که محل استقرار فضانوردان است را عمداً بدون استفاده از چتر نجات فرود آورد تا میزان توانایی این شرکت در مدیریت شرایط بحرانی به نمایش گذاشته شود. این ماموریت البته در حالی انجام می گیرد که ایلان ماسک (رییس اسپیس اکس) پرتاب ماهواره و رساندن فضانوردان به پایگاه بین المللی فضایی را با موفقیت انجام داده و در حال برنامه ریزی برای سفر به مریخ است، اما جف بزوس برنامه ی به نسبت پیش پا افتاده تری را دنبال می کند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است راکت «نیو شپرد» تا سال 2018 قادر باشد مشتریان «بلو اوریجینز» را تا ارتفاع صد کیلومتری جو زمین بالا برده و پس از 4 دقیقه تجربه ی بی وزنی به زمین باز گرداند. تردیدی وجود ندارد برای اینکه مشتریان حاضر باشند سواری با این موشک را تجربه کنند لازم است از امنیت سفر اطمینان داشته باشند و این همان موضوعی است که پروژه ی فرود بدون چتر نجات برای تحقق بخشیدن به آن طراحی شده است، تا سازنده بداند در صورت عمل نکردن چتر نجات در هنگام فرود با چه اتفاقاتی مواجه خواهد شد و راه حال هایی برای جلوگیری از آن دست و پا نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی