ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت VirnetX از اپل
تکنولوژی

شرکت VirnetX می خواهد ۱۹۰ میلیون دلار دیگر از اپل غرامت بگیرد

در ماه فوریه بود که شرکت VirnetX توانست در دادگاهی اپل را به خاطر نقض یکی از پتنت هایش در اپلیکیشن های FaceTime و iMessages، محکوم به پرداخت ۶۲۵ میلیون دلار خسارت کند. حالا این کمپانی پتنت محور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

در ماه فوریه بود که شرکت VirnetX توانست در دادگاهی اپل را به خاطر نقض یکی از پتنت هایش در اپلیکیشن های FaceTime و iMessages، محکوم به پرداخت ۶۲۵ میلیون دلار خسارت کند. حالا این کمپانی پتنت محور دوباره به دادگاه مراجعه کرده تا مبلغ غرامت درخواستی خود را ۱۹۰ میلیون دلار دیگر افزایش دهد.

شکایت فوق برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ مطرح شد، اما اپل توانست در مرحله اول از پرداخت جریمه شانه خالی کند. ولی VirnetX کوتاه نیامد و با شکایت مجدد توانست در نهایت ۶۲۵ میلیون دلار از نقض پتنت مرتبط با فناوری تماس ویدیویی خود کسب درآمد کند.

حالا این شرکت به دادگاه برگشته تا این بار علاوه بر دریافت جریمه نقدی، اپل را کاربرد قابلیت تماس تصویری در اپلیکیشن های FaceTime و iMessages محروم سازد. از دیدگاه آنها غول کالیفرنیایی از بابت استفاده غیر مجاز از این فناوری خسارات فراوانی را متوجه VirnetX ساخته است.

از آن طرف نیز اپل درخواست برگزاری یک دادرسی تازه را داده است، چرا که از دیدگاه مدیران این شرکت، وکلای VirnetX با ارائه اسنادی غیر واقعی قضات دادگاه قبلی را گمراه کرده اند. قاضی رابرت شرودر به عنوان مسئول رسیدگی به این پرونده وعده داده که به سرعت رأی خود را در خصوص این شکایت تازه اعلام خواهد کرد.

گرچه ۱۹۲ میلیون دلار در مقابل ثروت عظیم اهالی کوپرتینو رقم ناچیزی است، اما مسئله ممنوعیت استفاده از تکنولوژی تماس تصویری می تواند ضرر بزرگی برای این شرکت به حساب بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohsen
    mohsen | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    خخخ ایول بگیر بگیر خخ

مطالب پیشنهادی