ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مبارزات خونین؛ معرفی بهترین عناوین هک اند اسلش روی اسمارت فون ها

اگر بخواهیم مهمترین فاکتورهای سبک هک اند اسلش را گلچین کنیم، بدون شک آزادی عمل اولین گزینه ما خواهد بود؛ المانی که از اصلی ترین دلایل جذابیت برخی بازی های ویدیویی به شمار می رود. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اگر بخواهیم مهمترین فاکتورهای سبک هک اند اسلش را گلچین کنیم، بدون شک آزادی عمل اولین گزینه ما خواهد بود؛ المانی که از اصلی ترین دلایل جذابیت برخی بازی های ویدیویی به شمار می رود. اما سوال اینجاست، آزادی عملی که از آن حرف می زنیم در کدام پخش این سبک بیشتر دیده می شود. اگر عناوین هک اند اسلش را تجربه کرده باشید، حتما پاسخ این سوال را می دانید: مبارزات. به واسطه عمق بسیار زیادی که این سبک خونین به بازی های خود می بخشد، بازیکن می توان با گستره زیادی از حرکت های ترکیبی [کمبو - Combo] دشمنان را سلاخی کند. در مقاله این هفته قصد داریم به سراغ بهترین بازی های هک اند اسلش اسمارت فون ها بپردازیم تا این بار در قالب تلفن های همراه خود، حمامی از خون با کمبوهای مختلف به راه بیاندازید.

Implosion - Never Lose Hope

2

حدس می زنیم در ساخت Implosion - Never Lose Hope مشکلی پیش آمد. انگار بازی قرار بوده برای کنسول ها و رایانه های شخصی منتشر شود، اما بنابر اشتباهات تیم سازنده شاهد حضور آن در پلتفرم های موبایل هستیم. شاید باور نکنید، ولی در تک تک لحظه ها، بازی داد می زند «من اشتباهی بودم». تصور حضور چنین گیم پلی و گرافیکی غنی روی اسمارت فون ها هنوز هم غیر ممکن است و با وجود این که حدود یک سال از عرضه Implosion می گذرد، عناوین بسیار محدودی توانسته اند به چنین موفقیتی در بخش فنی برسند. در ادامه به توضیحات بازی می پردازیم، ولی بگذارید یک نکته مهم را بگوییم: مهم نیست گیمر باشید یا نه، هر طور شده Implosion - Never Lose Hope را پیدا کرده و تجربه کنید.

داستان بازی به بیست سال پس از سقوط زمین می پردازد، زمانی که بشریت دوباره با خطر انقراض مواجه می شود. شما در این عنوان نقش یک نیمه انسان - ربات را دارید. علاوه بر حضور کمبوهای گوناگون در مبارزات و اتمسفر بی نظیر بازی، استودیو سازنده به بخش صداگذاری و موسیقی هم توجه ویژه ای داشته. به گونه ای که برای صداگذاری شخصیت ها از صدا پیشه گان معروفی استفاده کرده و ساخت ترک ها هم برعهده John Kurlander معروف، برنده جایزه گرمی، گذاشته است. توجه داشته باشید نسخه اندرویدی کاملا رایگان نبوده و تنها مجاز به پیشروی تا مرحله ششم بازی هستید. بنابراین برای تجربه باقی مراحل، بایستی نسخه کاملش را خریداری کنید.

Implosion - Never Lose Hope

Implosion - Never Lose Hope

سازنده: .Rayark Inc قیمت: 9.99 دلار (نسخه آیفون) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1310 / 1100 مگابایت زبان:

EvilBane: Rise of Ravens

3

در مقدمه گفتیم آزادی عمل در مبارزات یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت بازی های هک اند اسلش به شمار می رود. اگر ما بیایم به این مسئله تنوع بالای گیم پلی هم اضافه کنیم، چه معجونی به دست می آید؟ EvilBane: Rise of Ravens آمده تا این سوال را به شیرین ترین شکل ممکن پاسخ دهد. گفتیم شیرین، چون معجونی که به دست می آید بسیار دل پذیر است. در EvilBane: Rise of Ravens بیش از هزار سلاح و زره وجود دارد.

داستان بازی به بیست سال پس از جنگ ویران گری که در زمین اتفاق افتاده می پردازد. با وجود این که در این مدت انسان ها سعی کردند کم کم گذشته را فراموش کرده و به روال عادی زندگی بر گردند، با حضور سایه ای بشریت دوباره طعم تلخ تهدید را چشید. شما در بازی می توانید با دیگر بازیکن های جهان همراه شده یا برای سنجش قدرت خود، نبردهای تن به تنی با آن ها انجام دهید. وجود توانایی های گوناگون در مبارزات، گرافیک سه بعدی قابل قبول و کنترل مناسب از دیگر دلایل محبوب این عنوان آنلاین هستند. راستی، چرا این قدر سازنده ها به عدد بیست علاقه دارند؟

EvilBane: Rise of Ravens

EvilBane: Rise of Ravens

سازنده: Netmarble Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 756 مگابایت زبان:

Taichi Panda: Heroes

4

با انتشار کیفیت مناسب انیمیشن پاندا کونگ فو کار 3، بدون شک اکنون خیلی از علاقه مندان سرگرم دیدن آن هستند. Taichi Panda با تمرکز روی شخصیت پانداها، تصمیم گرفته روی دیگری از این موجودات دوست داشتنی را نشان دهد؛ موجوداتی که این بار با خشونت سعی دارند از سرزمین خود دفاع کنند. همانند قسمت ابتدایی، Taichi Panda: Heroes هم یک عنوان نقش آفرینی آنلاین است. بنابراین در بازی می توانید با انتخاب شخصیت خود و همراهی او با یک گروه قدرتمند، دشمنان را از پا در بیاورید. قابلیت ارتقا قهرمان ها، شخصی سازی متنوع و کمبوهای زیاد از دیگر نکات بسیار مثبت Taichi Panda: Heroes به شمار می روند که همگی باعث می شوند ساعت ها، بدون توجه به گذر زمان وقت خود را صرف بازی کنید.

Taichi Panda: Heroes

Taichi Panda: Heroes

سازنده: Snail Games USA قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 66.5 / 32 مگابایت زبان:

Darkness Reborn

5

بیش از بیست و پنج میلیون بازیکن در سراسر دنیا و آپدیت های گوناگون بزرگترین میراث Darkness Reborn به حساب می آیند؛ عنوانی که با وجود عمر یک سال و نیمی خود همچنان به واسطه ساپورت بی نظیر استودیو سازنده کاربرها را سرگرم خود می کند. شاید برای تان جالب باشد بدانید آخرین آپدیت بازی همین پنج روز پیش در دسترس بازیکن ها قرار گرفت. تمامی این صحبت ها به خوبی می توانند محبوبیت بالا Darkness Reborn را به اثبات برسانند. تفاوت کلاس ها در بازی تنها محدود به زیبایی بصری نشده و هر کدام دارای توانایی های بی نظیر خود هستند. بنابراین اصلا از دید محدودیت کمبو نباید نگران چیزی باشید. از طرفی قدرت های گوناگون و شخصی سازی وسیع بازی خود به تنهایی دلایل محکمی برای ادامه این عنوان خواهند بود. Darkness Reborn از معدود عناوین اسمارت فون ها است که مفهوم جدیدی از «آزادی در مبارزات» را به وجود آورده. توصیه می کنیم با تجربه بازی، شما هم از این آزادی عمل بی نظیر لذت ببرید.

Darkness Reborn

Darkness Reborn

سازنده: GAMEVIL قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 52 / 136 مگابایت زبان:

Devil May Cry 4 Refrain

6

واقعا دل ما برای دیدار دوباره با شخصیت های فرنچایز محبوب دویل می کرای تنگ شده است. همیشه با نزدیک شدن به نمایشگاه های محبوب گیمینگ، از خود می پرسیم پس کی کپکام کمر همت را بسته و عنوانی جدید از دویل می کرای را معرفی می کند. با وجود این که هنوز هیچ خبری نیست، اما همچنان می توانیم با آثار قبلی این سری دلی از عزا در بیاوریم. Devil May Cry 4 Refrain یکی از همین عناوین است. قبل از هر چیزی باید بگوییم، بازی پورتی بر قسمت چهارم دویل می کرای به حساب نیامده و استودیو سازنده سعی نموده با استفاده از اتمسفر آن، تجربه ای مشابه را برای بازیکن ها به ارمغان بیاورید.

در Devil May Cry 4 Refrain می توانید نقش دانته یا نرو را داشته باشید. همانند عنوان اصلی هر شخصیت دارای توانایی های گوناگونی بوده و بازیکن می تواند با استفاده از آنان کمبوهای زیادی را به دشمنان بزند. همچنین به واسطه جمع آوری ارب های قرمز [ارز درون بازی] قابلیت آزاد کردن توانایی های دیگر را خواهید داشت. سیستم لذت بخش مبارزات، باس فایت های گوناگون و بودن در نقش نرو یا دانته از دیگر جذابیت های Devil May Cry 4 Refrain به شمار می روند.

Devil May Cry 4 Refrain

Devil May Cry 4 Refrain

سازنده: Capcom قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 162 مگابایت زبان:

Monster Hunter Freedom Unite

9

صنعت گیمینگ ژاپن برای خود دنیایی دارد. با وجود این که در جدول هفتگی فروش بازی های این منطقه، بیش از 90 درصد بازی ها را عناوین ژاپنی تشکیل می دهند، اما تعداد آثار محدودی از سازندگان چشم بادومی توانسته اند بازار غرب را تحت سلطه خود در بیاورند. فرنچایز Monster Hunter را می توان یکی از همین بازی ها قلمداد کرد. شاید خیلی ها این بازی را به عنوان یک اثر نقش آفرینی بشناسند، اما باید بگوییم هک اند اسلش خود الهام گرفته از سبک نقش آفرینی است. بنابراین طبیعی است بسیار از بازی های لیست در دید اول نقش آفرینی به نظر برسند، اما با نگاه دقیق تر به سیستم مبارزات آن ها و آزادی عملی که بازیکن می دهند، متوجه می شویم استودیو سازنده المان های هک اند اسلش را هم چاشنی کار خود کرده است.

بیایید از این توضیحات فاصله بگیریم و به خود بازی بپردازیم. همانند قسمت های قبلی در Monster Hunter Freedom Unite باید به شکار هیولاها بروید. با وجود گیم پلی جذاب، عناصر نقش آفرینی اعتیاد آور و ماموریت های گوناگون، یکی از دلایل محبوبیت بازی به کنترل بی نظیر آن با صفحه لمسی باز می گردد. نکته جالب اینجاست می توانید از طریق بلوتوث هم با دوستان خود به انجام ماموریت ها بپردازید. در پایان باید بگوییم Monster Hunter Freedom با iOS 9 هماهنگ نبوده و هنوز کپکام آپدیتی برای بازی منتشر نکرده است.

Monster Hunter Freedom Unite

Monster Hunter Freedom Unite

سازنده: Capcom قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 77.1 مگابایت زبان:

Eternity Warrior 4

8

وجود Eternity Warrior 4 در قسمت منتخبین ادیتورهای وب سایت گوگل پلی و حضور Glu میان استودیوهای برتر خود به تنهایی می توانند از اصلی ترین دلایل تجربه بازی، قبل از دانستن مکانیزم های گیم پلی آن باشد؛ عنوانی نقش آفرینی و آنلاین که توانسته با تنوع بالا بازیکن های زیادی را جذب کند. همانند آثار هم سبک، در Eternity Warrior 4 هم باید با انتخاب شخصیت خود به مبارزه با دشمنان بپردازید. قابلیت نبردهای تن به تن با دیگر بازیکن ها، ساخت گروه و دعوت پلیرها به آن، شخصی سازی کاراکتر و ساخت سلاح یا رزه های گوناگون از دیگر دلایل جذابیت این عنوان نقش آفرینی هستند.

Eternity Warrior 4

Eternity Warrior 4

سازنده: Glu قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 308 / 279 مگابایت زبان:

Transistor

7

شاید حضور Monster Hunter Freedom Unite در لیست را توانسته باشید هضم کنید، اما حدس می زنیم با دیدن نام Transistor شگفت زده شوید. باید بگوییم حق با شماست، از هر طرفی به ترانزیستور نگاه کنید با یک اثر نقش آفرینی مواجه می شوید. اما بالاتر هم گفتیم، هک اند اسلش خود الهام گرفته از نقش آفرینی بوده و اگر کمی در سیستم مبارزات ترانزیستور دقت کنیم، می توانیم رد پای آن را بیابیم. همچنین، چون ما در مطلب نگاهی به آثار هک اند اسلش انداخته ایم، سعی کردیم تنها عناوینی که صرفا نام این سبک را یدک می کشند معرفی نکرده و به بازی های موفقی هم که از المان های آن استفاده نموده اند، بپردازیم. اما خود بازی: واقعا چه چیزی پیرامون ترانزیستور بگوییم؟

آن قدر به بهانه های مختلف این شاهکار را معرفی کرده ایم که اکنون با کمبود کلمات مواجه شده ایم. ترانزیستور روایت گر شخصیتی با نام Red است؛ خواننده ای مشهور در شهر Cloudbank که به واسطه مشکلاتی صدای خود را از دست داده است. اکنون وی باید به کمک شمشیری سخن گو به جنگ با دشمنان رفته و از راز این اتفاق مرموز پرده بردارد. شاید داستان احساسی ترانزیستور به تنهایی بتواند اشک را از چشمان شما جاری کند، اما نباید از طراحی هنری بی نظیر و موسیقی فوق العاده بازی بگذریم که همگی باعث شده اند بازیکن غرق در اتمسفر این عنوان شود. اگر به دیوایسی با سیستم عامل iOS دسترسی ندارید، تجربه ترانزستور روی پی سی یا کنسول ها به شدت توصیه می گردد. پس از اتمام بازی، دانلود ترک های آن لطفا فراموش نشود.

Transistor

Transistor

سازنده: Supergiant Games قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 1840 مگابایت مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی