ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نتایج یک تحقیق: 95 درصد رانندگان به خودروهای کاملا خودران اعتماد ندارند

رانندگان هنوز علاقمند هستند که کنترل وسیله نقلیه خود را بر عهده داشته باشند. بیش از یک قرن از اختراع اولین خودرو می گذرد و طی این سال ها همیشه رانندگان علاقه داشتند کنترل خودروی ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

رانندگان هنوز علاقمند هستند که کنترل وسیله نقلیه خود را بر عهده داشته باشند.

بیش از یک قرن از اختراع اولین خودرو می گذرد و طی این سال ها همیشه رانندگان علاقه داشتند کنترل خودروی خود را بر عهده داشته باشند و به عبارتی با در اختیار داشتن کنترل خودرو با وسیله نقلیه خود یکی می شدند.

حتی بعضی از جوانان و عاشقان سرعت پا را فراتر گذاشته اند و علاقه ای به استفاده از خودروهای دنده اتوماتیک ندارند، زیرا به عقیده آن ها تعویض دنده ها به صورت دستی لذتی وصف ناپذیر دارد و به این طریق می توانند از تمام توان پیشرانه استفاده کنند.

برخی از رانندگان نیز استفاده از سیستم های رانندگی هوشمند را خطرناک می دانند و ترجیح می دهند کنترل فرمان و ترمز خودرو در اختیار خودشان باشد.

Mercedes-Benz-Intelligent-Drive-15C226_014-980x653

حال با وجود این رانندگان سنتی و علاقمندان به سرعت، آیا خودروهای خودران امیدی به سودآوری دارند یا فقط در حد یک طرح مفهومی باقی خواهند ماند و به شکست محکوم می شوند؟

در ادامه به نتایج یک تحقیات علمی در مورد این موضوع می پردازیم تا ببینیم رانندگان در مورد این خودروها چه نظری دارند.

mercedes-f015-1200-2

بر اساس یک پژوهش جدید در مورد خودروهای خودران، بیش از نیمی از رانندگان علاقه ای به رانندگی با خودروهای خودران ندارند. در واقع 4 نفر از هر 5 راننده ترجیح می دهد تا کنترل خودرو خود را بر عهده داشته باشد و اعتمادی به خودروهای خودران ندارند.

x-default

این تحقیقات که توسط پژوهشگران دانشگاه میشیگان آمریکا انجام شده نشان می دهد  که تنها 16 درصد از رانندگان جدید به خودروهای خودران اعتماد دارند و 39 درصد از این رانندگان فقط به خودروهای نیمه هوشمند علاقمند هستند.

2015_mercedes-benz_f015_luxury_in_motion_28_1920x1080

نگاه دقیق تر به این تحقیقات نشان می دهد که رانندگان جوان نسبت به رانندگان مسن تر علاقه بیشتری به خودروهای خودران دارند. این پژوهش که بر روی رانندگاه جوان و مسن انجام شده به این نتیجه رسیده که 19 درصد از رانندگانی که در بازه سنی 18 تا 29 سال قرار دارند، خودروهای خودران را ترجیح می دهند.

در مقایسه تنها 9.6 درصد رانندگان بالای 60 سال می توانند به چنین تکنولوژی مدرنی، نظر مثبت داشته باشند.

mercedes-benz_f015_concept_touchscreen_interior-100539062-orig

البته در طی دو سال اخیر تبلیغات مثبت رسانه ها در مورد خودروهای خودران، بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و رانندگان بیشتری به این گونه خودروها علاقه نشان می دهند.

نکته جالب در مورد این پژوهش این است که 34 درصد از 618 راننده ای که در این تحقیق شرکت کردند، در مورد استفاده از خودروهای خودران نگرانی هایی را مطرح کرده اند.

در صورتی که 17 درصد از آنها کاملا با اینگونه خودروها مخالف بوده و تحت هیچ عنوان حاضر به رانندگی با این خودروها نمی شدند.

خوب است بدانید که 95 درصد این شرکت کنندگان ترجیح می دانند که از حداقل کنترل در خودروی خود بهره مند باشند، یعنی کنترل فرمان یا پدال ها را در اختیار داشته باشند.

mercedes-benz_f015_interior-100539058-orig

در آخر محققان به این نتیجه رسیدند که حتی رانندگانی که به خودروهای خودران اعتماد دارند نیز خواستار داشتن حداقل کنترل روی خودرو خود هستند و ترجیح می دهند بتوانند کنترل فرمان یا ترمز را خود بر عهده داشته باشند.

143296~1

مسلما در دنیای مدرن امروزی، اعتماد کردن به تکنولوژی های تازه به یک روند معمول و متداول مبدل شده و عموم افراد دیدگاه مثبتی به روند پیشرفت تکنولوژی دارند، اما این یک واقعیت است که صنعت حمل و نقل هنوز به راهکار جامعی برای کنترل کاملا هوشمند دست نیافته است.

چرا که هنوز حتی هواپیماهای کاملا خودکار یا قطارهای کاملا خودکاری که مسئولیت جان انسان ها را بر عهده داشته باشند، مورد استفاده قرار نگرفته اند و به همین ترتیب هم تکنولوژی رانندگی کاملا خودکار نمی تواند جایگزینی برای تمامی شرایط رانندگی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    صفای رانندگی پس چ میشه؟

  • امیر
    امیر | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    فک کن توی سرعت 120 تا هنگ کنه ماشین
    باطریشو از کجا در بیاریم دوباره جا بندازیم??

  • عرفان
    عرفان | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    اگه این تحقیق تو شیراز بود ۹۵درصد راننده ها رازی بودن

    • Nima
      Nima | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

      راضی

مطالب پیشنهادی