ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس به شکل رسمی خانواده ZenFone 3 را معرفی کرد؛ تایوانی ها با ۳ موبایل تازه رقابت را ادامه می دهند

همانطور که انتظار می رفت ایسوس دقایقی قبل، از سه تلفن هوشمند ZenFone 3، ZenFone 3 Deluxe و ZenFone 3 Ultra پرده برداشت و می توان دید که مشخصاتی که دو ساعت پیش در خصوص این اسمارت فون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

همانطور که انتظار می رفت ایسوس دقایقی قبل، از سه تلفن هوشمند ZenFone 3، ZenFone 3 Deluxe و ZenFone 3 Ultra پرده برداشت و می توان دید که مشخصاتی که دو ساعت پیش در خصوص این اسمارت فون ها به فضای مجازی راه یافتند، صحیح بوده اند.

ایسوس در ZenFone 3 از برترین چیپست کوالکام بهره نگرفته و به سراغ استفاده از اسنپدراگون ۶۲۵ رفته است. چیپستی ۱۴ نانومتری که به هشت هسته با طراحی Cortex-A53 مجهز شده که می توانند توان پردازشی ۲ گیگاهرتز را به ارمغان آورند. از سوی دیگر در این چیپست می توان پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۶ را نیز مشاهده کرد.

باتری این محصول ۳۰۰۰ میلی آمپری است و از شارژ سریع کوالکام نیز پشتیبانی می کند. در این بین موبایل مورد اشاره از تکنولوژی LTE با Cat 6 پشتیبانی کرده و با دو درگاه سیم کارت عرضه می شود که یکی نانو و دیگری مایکرو است.

ایسوس در نشست خبری خود اعلام کرد که ZenFone 3 با ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش عرضه می شود و قیمتی برابر با ۲۴۹ دلار خواهد داشت. این موبایل حالا برعکس نسل قبلی، پوششی فلزی دارد و با نمایشگری ۵.۵ اینچ از نوع IPS و رزولوشن ۱۰۸۰p همراه شده. از سوی دیگر ذن فون ۳ دارای تکنولوژی Hi-Res Audio است.

ایسوس نیز مانند بیشتر سازندگان اندرویدی، تصمیم گرفته تا به سراغ اتصال USB-C برود که البته صرفا سرعت استاندارد USB 2.0 را برایتان به ارمغان می آورد.

asus-zenfone-3-Sapphire-Black-w800

شرکت تایوانی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سونی با نام IMX298 در موبایل خود استفاده کرده است. در ماژول دوربین از لزرشگیر اپتیکال ۴ محوره نیز بهره گرفته شده. البته در این بین همچنان شاهد برآمدگی دوربین در پشت ذن فون ۳ نیز خواهید بود. دوربین جلوی ZenFone 3 نیز از سنسوری ۸ مگاپیکسلی بهره می برد که به زاویه دید عریض ۸۵ درجه مجهز شده است.

asus-zenfone-3-lead-w800

اما مدل ZenFone 3 Deluxe که نمونه گران تر و قدرتمندتری است، از نمایشگر ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰p و پنل Super AMOLED استفاده می کند. این محصول هم مانند پرچمدار سامسونگ و ال جی، از ویژگی نمایشگر همیشه روشن برخوردار است.

ZenFone 3 Deluxe از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می برد و باز هم با اتصال USB-C از راه می رسد اما این اتصال، با استاندارد USB 3.0 کار کرده و به شارژ سریع نسخه سوم کوالکام نیز تجهیز شده. این موبایل همچنین از سنسور ۲۳ مگاپیکسلی سونی با کد IMX318 در دوربین اصلی اش استفاده کرده که به راحتی ویدیوهای 4K را به ثبت می رساند.

در کنار اسنپدراگون ۸۲۰، تلفن هوشمند ZenFone 3 Deluxe دارای ۶ گیگابایت حافظه رم بوده و ۶۴ گیگابایت نیز حافظه داخلی در آن قرار گرفته. ایسوس قیمت این محصول را ۴۹۹ دلار اعلام کرد و بیان نمود که در آینده، نمونه ای دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز به آن اضافه خواهد شد.

ASUS-ZenFone-3-Utra-Family-w800

موبایل دیگری که ایسوس معرفی کرد، ZenFone 3 Ultra نام داشت که نمایشگری ۶.۸ اینچی دارد. پنل نمایشگر این موبایل، از نوع LCD و با رزولوشن 1080p است. ایسوس در خصوص کیفیت بالای و صدای رسا در اسپیکرهای این موبایل گفت و همچنین عنوان نمود که نمونه Ultra به یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری مجهز شده است.

در نسخه Ultra از ذن فون ۳، از اسنپدراگون ۶۵۲ استفاده شده و به همین ترتیب، باز هم ایسوس قیمتی مناسب را برای محصول خود در نظر گرفته که به ۴۷۹ دلار می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • رامین
    رامین | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    میخواستم x performance بگیرم ولی حالا با دیدن ذن فون ۳ دولوکس مردد شدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی