ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ربات خانگی شرکت ایسوس به نام Zenbo آشنا شوید

رئیس هیئت مدیره ی شرکت ایسوس یعنی Jonney Shih برای معرفی محصولی به روی صحنه ی کامپیوتکس رفت که اندکی با باقی محصولات معرفی شده تفاوت دارد: یک ربات خانگی. او پیش از معرفی ربات ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

رئیس هیئت مدیره ی شرکت ایسوس یعنی Jonney Shih برای معرفی محصولی به روی صحنه ی کامپیوتکس رفت که اندکی با باقی محصولات معرفی شده تفاوت دارد: یک ربات خانگی. او پیش از معرفی ربات خانگی Zenbo گفت: «خواسته ی بلندپروازانه ی ما این است که رایانش رباتیک را به تمام خانه ها بیاوریم. ربات مذکور با اهداف «کمک رسانی، سرگرمی، و هم نشینی» به طور اخص برای سالمندان و کودکان در نظر گرفته شده است. با این حال، جالب ترین ویژگی آن این است که قادر خواهد بود به دستگاه های قدیمی تر و لوازم هوشمند خانه متصل شود. به این ترتیب قادر خواهید بود از طریق دوربین مدار بسته ی متصل به این ربات ببینید چه کسی پشت در است و سپس از طریق نمایشگری که روی صورت این ربات تعبیه شده در را از راه دور باز کنید. Zenbo قادر خواهد بود به چراغ ها، تلویزیون، کولر و وسایل مختلف دیگر متصل شود.

Zenbo می تواند به صورت مستقل در محیط منزل رفت و آمد کند و از طریق فرمان های صوتی هدایت شود. قسمت صورت Zenbo به عنوان یک رابط تعاملی لمسی نیز عمل می کند که از طریق آن قادر خواهید بود تماس تصویری برقرار کنید، به صورت آنلاین خرید کنید، و یا روی آن به تماشای محتوای ویدیویی بنشینید.

ربات Zenbo شرکت ایسوس قادر خواهد بود به صورت صوتی نکات مختلفی مثل وقت ویزیت پزشک یا زمان مصرف دارو را به اطلاع کاربر خود برساند. همچنین قادر است در صورت افتادن صاحب خود روی زمین، به اعضای خانواده اش پیامی اضطراری بفرستد. اعضای خانواده ی فرد حتی می توانند کنترل Zenbo را در دست بگیرند و از طریق دوربین نصب شده روی آن اوضاع را تحت نظر داشته باشند.

ربات ایسوس به گونه ای طراحی شده که می تواند همراه با موسیقی برای کودکان به اجرای حرکات موزون بپردازد، و از کتابخانه ی داخلی خود برای آنها داستان بخواند. طبیعتاً ایسوس به تبلیغ برنامه ی مخصوص توسعه دهندگان ربات Zenbo نیز می پردازد؛ برنامه ای که با دسترسی به کیت توسعه ی نرم افزاری این ربات و اطلاعات مفید دیگر می تواند به خلق اپلیکیشن های بیشتر برای آن منجر شود. این مسئله برای موفقیت ربات جدید شرکت ایسوس اهمیت زیادی خواهد داشت.

ارتفاع ربات مذکور تقریباً تا زانوی یک فرد متوسط می رسد و صدایی رباتیک برای آن در نظر گرفته شده است. قیمت ۵۹۹ دلاری آن نیز برای یک ربات خانگی قیمت بالایی محسوب نمی شود و همین امر می تواند به استقبال از آن کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیر
    امیر | ۶ تیر ۱۳۹۵

    دوستان من zanbo رو دارم اون رو بابام از شرکت ایسوس به عنوان کارمند نمونه دریافت کرده واقعا بینظیر اون دوست منه و از زبان فارسی هم پشتیبانی میکنه

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    یک کپی واضح از JIBO...!
    من JIBO رو بیشتر از این دوست داشتم اما لااقل خوبیش اینه که بخاطر اینکه کمپانی بزرگ ایسوس سازندشه، مطمئن هستیم که در بهترین شرایط و خیلی زود تولید انبوه میشه و ارائه میشه...

  • RZ@
    RZ@ | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    قیمتش خووبه و عالی ... اما بیاد اینجا میشه ۵ میلیون نمیدونم چراااااااااااااا

    • کامران
      کامران | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

      دلیل این که میشه پنج میلیون اینه که این جور وسایل به دلیل واردات کم قیمت رقابتی نخواهند داشت ،

مطالب پیشنهادی