ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از فناوری شارژ سریع Pump Express 3.0 خود پرده برداشت

در دو سال اخیر تلفن های هوشمند به محبوبیت بالایی نزد کاربران دست یافته اند و با وجود آنکه سال به سال بر میزان قدرت و توان آنها افزوده می شود همچنان در یک حوزه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

در دو سال اخیر تلفن های هوشمند به محبوبیت بالایی نزد کاربران دست یافته اند و با وجود آنکه سال به سال بر میزان قدرت و توان آنها افزوده می شود همچنان در یک حوزه ضعف دارند و آن عمر باتری است. بسیاری از کاربران روی این نکته اتفاق نظر دارند که عمر باتری همان نقطه ضعف اساسی و پاشنه آشیل اسمارت فون های امروزی است.

همین مساله انگیزه ای شده برای شرکت های مختلف تا راهکارهای خود برای شارژ سریع دستگاه ها را به بازار ارائه نمایند و شاید فناوری Quick Charge کوآلکام بهترین نمونه شناخته شده در این حوزه باشد اما بسیاری شرکت های دیگر نظیر آپو و مدیاتک نیز راهکارهای خود را برای این منظور ارائه داده اند.

برای نمونه آپو نسخه جدیدی از تکنولوژی VOOC Rapid Charge را عرضه کرده که به شکلی باورنکردنی سریع است و حالا ظاهرا نوبت به مدیاتک رسیده و این شرکت فناوری خود به نام Pump Express 3.0 را عرضه کرده که در واقع نسخه بهبود یافته ای از فناوری شارژ سریع آن است.

مدیاتک اظهار داشته که Pump Express 3.0 می تواند باتری یک تلفن هوشمند را ظرف 20 دقیقه از 0 تا 70 درصد شارژ کند هرچند که مشخص نشده این باتری به صورت کلی چه ظرفیتی باید داشته باشد که با این سرعت شارژ گردد. علاوه بر این مساله، شرکت مورد بحث همچنین خاطر نشان کرده که اگر موبایل خود را با استفاده از این فناوری به مدت 5 دقیقه شارژ کنید می توانید تا یک ساعت با آن مکالمه نمایید.

در بیانیه خبری این شرکت در رابطه با فناوری یاد شده آمده است: چالش مهندسی در دنیای اسمارت فون راضی نگه داشتن کاربران با ارائه امکانات چند رسانه ای غنی و قدرتمند است بدون آنکه تمام طول روز موبایل های خود را به برق متصل نمایند.

این فناوری به کاربران امکان می دهد برای حفظ ارتباط خود با دنیا، به سرعت موبایل هایشان را شارژ نمایند و دیگر برای استفاده از اپلیکیشن یا بازی مد نظر خود تمام مدت، مجبور به نشستن در کنار پریز برق نباشند.

Pump Express را می توان اولین راهکار جهانی برای شارژ مستقیم با استفاده از پورت یو اس بی Type-C خواند. مدیاتک خاطر نشان کرده که شارژ مستقیم از گرم شدن بیش از اندازه دستگاه ها جلوگیری نموده و جریان الکتریسیته را مستقیما به باتری موبایل می فرستد. این شرکت همچنین یادآور شد که فناوری ارائه شده از سوی آن «بی نهایت ایمن» است.

این کمپانی تایوانی برای کنترل گرما در حین فرایند شارژ، از فناوری سیستم روی چیپ خود در کنار تکنولوژی ارائه شده توسط Richtek استفاده کرده (که از دیگر شرکت های تحت مالکیت آن به شمار می رود). حالا اگر Pump Express 2.0 را با نسخه جدیدترش مقایسه نمایید به راحتی متوجه اختلاف سرعت این دو، بهینگی و دمای پایین موبایل های استفاده کننده از آن خواهید شد.

مدیاتک توانسته تا 50 درصد در مقایسه با نسخه قبلی راهکار ارائه شده خود از اتلاف انرژی خودداری کند. اضافه کنیم که این فناوری قرار است در چیپست های سری Helio P20 فراهم باشد و این یعنی تا پایان امسال آن را در اسمارت فون های این شرکت خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی