ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل خانواده جدید پردازنده های «اکستریم ادیشن» را رونمایی کرد

امروز در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، اینتل سری جدید پردازنده های خود با نام اکستریم ادیشن را معرفی کرد که مدل اعلایشان هم نخستین چیپ ده هسته ای این شرکت با نام Core i7-6950X است و با قیمت نجومی 1723 دلار به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

امروز در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، اینتل سری جدید پردازنده های خود با نام اکستریم ادیشن را معرفی کرد که مدل اعلایشان هم نخستین چیپ ده هسته ای این شرکت با نام Core i7-6950X است و با قیمت نجومی 1723 دلار به فروش خواهد رفت.

در ازای پرداخت این مبلغ هنگفت، خریداران این قطعه سیلیکونی محصولی با فرکانس 3 گیگاهرتز دریافت خواهند کرد که قادر است 20 تسک مختلف را به صورت همزمان انجام دهد و حتی سرعت کلاک خود را در زمان فعال بودن تکنولوژی توربو بوست به رقم 3.5 گیگاهرتز برساند. شرکت سازنده در پاسخ به این سوال که با این توان بالا چه اموری را می توان به انجام رساند، مفهوم نوینی به نام «مگا تسکینگ» را مطرح کرده است.

اولین سناریوی مطرح شده با در نظر داشتن این مفهوم گیمری است که ترجیح می دهد در زمان اجرای بازی های مورد علاقه اش آنها را با رزلوشن 4K پخش کند و همزمان با انکُد کردن بخشی از عملکرد ضبط شده خود در بازی، آن را با رزلوشن 1080p روی سرویس هایی نظیر توئیچ استریم نماید.

وجود هسته های بیشتر در این چیپ بدان معناست که توانایی مدیریت تسک های سنگین پردازشی و انجام همزمان آنها برای کاربران فراهم خواهد بود. اینتل اما برای توجیه قیمت بالای این چیپ و مجاب کردن کاربران به خرید آن صرفا به این موارد اکتفا نکرده و اظهار داشته که محصول جدیدش قادر است عملکردی تا 35 درصد سریع تر در زمان رندر کردن محتوای سه بعدی، 25 درصد سریع تر در حین ادیت ویدئو در محیط  Adobe Premiere Pro و در نهایت 20 درصد سریع تر در زمان تبدیل انکُد فایل های ویدئویی در محیط برنامه هایی نظیر HandBrake را در مقایسه با پرچمدار قبلی سری Core i7-5960X از خود نشان دهد.

abvd.0

خانواده جدید پردازنده های اینتل که با اسم رمز Broadwell-E هم از آنها یاد می گردد تنها محدود به این مدل نمی شود و اعضای دیگری هم دارد. برای نمونه Core i7-6900K یکی دیگر از آنهاست که قیمت منطقی تری در حدود 1089 دلار دارد و هشت هسته آن نیز با سرعت کلاک 3.2 گیگاهرتز عمل می کنند.

اگر این قیمت هم به نظرتان اندکی زیاد می آید بهتر است نگاهی به مدل شش هسته ای Core i7-6850K با سرعت کلاک 3.6 گیگاهرتز و قیمت 617 دلار یا مدل i7-6800K بیاندازید که فرکانس آن (3.4 گیگاهرتز) اندکی پایین تر است اما به لحاظ قیمتی تا حدود زیادی در هزینه هایتان صرفه جویی می کند (قیمت برابر با 434 دلار).

البته فروش پردازنده های قدرتمند برای سیستم های دسکتاپی این روزها ابدا کار ساده ای نیست و علت هم تغییر اندکی است که این محصولات به لحاظ سرعتی در سیستم ها ایجاد می کنند و البته این نکته که هم اکنون هم محصولات خوبی با قیمت منطقی تر در بازار موجود است.

با این همه، اینتل، بدون در نظر داشتن این مساله، باز هم تصمیم گرفت که محصولات تازه ای را با قیمت بالا به پردازنده های خود اضافه نماید. به علاوه، این شرکت با حفظ سازگاری میان نسل جدید Broadwell-E و چیپست X99 که از چیپ های فعلی سری  Haswell-E پشتیبانی می کند، هوای کاربران وفادار خود را هم داشته است؛ بدان معنا که می توانید همان مادربرد قبلی تان را نگه دارید و صرفا CPU آن را تعویض نمایید.

اضافه نماییم کلیه پردازنده های جدید اینتل به صورت آنلاک ارائه می گردند و در نتیجه امکان اورکلاک و تیونینگ آنها توسط کاربران فراهم خواهد بود و تمامی شان هم از مموری های چهار کاناله پشتیبانی می کنند..

شرکت سازنده اعلام نموده که محصولات تازه اش به زودی وارد بازار می شوند، پس اگر قصد سر هم کردن یک سیستم خوب برای گیم را دارید یا اینکه به تعبیر اینتل از آن دسته افرادی هستید که فعالیت هایتان در گروه «مگاتسکینگ» جای می گیرد، بهتر است از این سری غافل نشوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    اصلا هم بالا نیست
    دوست عزیز هیچوقت تکنولوژیه اینتل رو با ای ام دی مقایسه نکن
    بازدهی بالاتر قدرت بیشتر هسته بیشتر و تسک بیشتر همه و همه باعث قیمت بالای این تکنولوژیه
    هیچوقت نمیتونی با یه سیستم ای ام دی به پای اینتل برسی اینو من الان ۱۵ ساله دارم تجربه میکنم

    • Geektus
      Geektus | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

      دوست عزیز شما که الان دارید ۱۵ ساله اینو تجربه میکنید، سالهای۲۰۰۱-۲۰۰۴ رو هم یادتون بیارید و با آوردن پردازش ۶۴ بیتی توسط AMD و ...

      • pouya
        pouya | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

        دوستمون درباره بهینه بودن و ارزش نسبت به قیمت گفتن، چه ربطی به نو آوری داشت؟ تو کل دنیا این اصل اثبات شده که اینتل همیشه چندین قدم از ای ام دی در پرفورمنس و بهینه بودن جلوتره، در مقابل رقیب اینتل اقتصادی تره و یه جورایی لو باجت بحساب میاد که البته نقطه قوت بزرگیه

  • amazon
    amazon | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    قیمتهاش بالاست. بنظر میاد اینتل تهدیدی از جانب پردازندهای ای ام دی سری zen برای خود متصور نیست.

مطالب پیشنهادی