ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت میان اپل و سامسونگ برای استفاده از نمایشگرهای منعطف جدی تر شده است

سال گذشته، سامسونگ پتنت مربوط به یک تلفن هوشمند تاشو را در سازمان علائم تجاری و پتنت های آمریکا به ثبت رساند. این دستگاه احتمالا موبایلی پیشرفته از خانواده گلکسی خواهد بود چراکه طبق اسناد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

سال گذشته، سامسونگ پتنت مربوط به یک تلفن هوشمند تاشو را در سازمان علائم تجاری و پتنت های آمریکا به ثبت رساند. این دستگاه احتمالا موبایلی پیشرفته از خانواده گلکسی خواهد بود چراکه طبق اسناد مربوط به پتنت، از امکاناتی نظیر اسکنر اثرانگشت یا عنبیه بهره می برد.

آنطور که در تصاویر آمده، با تاشدن این موبایل پورت شارژی در قسمت پشت بدنه آن رویت می شود که احتمالا در زمان قرار داشتن دستگاه داخل یک پایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. متاسفانه وقتی باتری در حال شارژ است امکان مشاهده نمایشگر وجود ندارد و این ضعفی است که شاید بهتر باشد سامسونگ هرچه سریعتر در جهت رفع آن برآید. در مورد خود پتنت هم باید بگوییم که حدودا در بازه زمانی آبان- آذر سال قبل به ثبت رسیده است.

حالا که حرف از دستگاه های پوشیدنی به میان آمد لازم است اشاره نماییم، طبق گزارشی که روز گذشته منتشر شد، اپل در نظر دارد از نانو سیم های نقره در محصولات خود بهره بگیرد و این فناوری را یکی از تامین کننده گان این شرکت به نام TPK در اختیارش قرار خواهد داد.

TPK همان شرکتی است که تکنولوژی 3D Touch را در اختیار شرکت ساکن کوپرتینو قرار داده است. اما باز گردیم به فناوری یاد شده؛ به لطف نانو سیم های نقره، نمایشگر یک موبایل آنقدر انعطاف پذیر خواهد شد که در صورت سقوط و افتادن مشکلی برایش پیش نمی آید.

اگر خاطرتان باشد نخستین بار یک سال پیش بود که در مورد این فناوری برایتان گفتیم؛ یعنی زمانی که شایعه شده بود آیپد پرو اپل از نمایشگر نانوسیم بهره می گیرد که البته چنین اتفاقی هم رخ نداد.

حالا آن شایعه بار دیگر مطرح شده منتها این بار در دهمین سالگرد عرضه آیفون که قرار است سال آینده میلادی ارائه گردد. البته شاید هنوز برای آمدن  این فناوری کمی زود باشد چراکه به باور برخی از کارشناسان تکنولوژی نانوسیم برای عرضه شدن دست کم به دو تا 5 سال زمان نیاز دارد.

مجددا به سراغ پتنت سامسونگ باز می گردیم. توجه داشته باشید دستگاه به نمایش در آمده در نمودارها، از بالا به پایین و از پایین به سمت بالا تا می شود که این ویژگی تاحدودی موبایل های سری G Flex ال جی را در ذهن تداعی می کند و تلفن های هوشمند Galaxy Round سامسونگ هم که عمرشان به این دنیا نبود دقیقا برعکس این هستند (در این دستگاه ها لبه های کناری دستگاه انحنای اندکی به سمت داخل داشت).

همه اینها را مطرح کردیم که بگوییم به نظر نمی آید این طرح سامسونگ به این زودی ها روی دستگاه های سری گلکسی سامسونگ پیاده شود و شاید اپل زودتر از آن دست به کار گردد.

spat

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Zed.on
    Zed.on | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

    چقدر زود داریم پیشرفت میکنیم شاید 15 سال دیگه شیشه ها هم نمایشکر های سه بعدی داشته باشن

مطالب پیشنهادی