ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

وب سایت رسمی نمایشگاه E3، به شایعات مربوط به هدست واقعیت مجازی اکس باکس وان دامن زد

بعد از آن که کمپانی سونی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن برای کنسول نسل هشتمی خود رونمایی کرد، این سوال برای بسیاری پیش آمد که مایکروسافت چه برنامه ای برای ورود به حوزه واقعیت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

بعد از آن که کمپانی سونی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن برای کنسول نسل هشتمی خود رونمایی کرد، این سوال برای بسیاری پیش آمد که مایکروسافت چه برنامه ای برای ورود به حوزه واقعیت مجازی دارد. سوال اصلی این بود آیا اهالی ردموند هدست خاص خود را برای اکس باکس وان معرفی می کنند یا صرفا به تولید محتوی برای هدست قدرتمند ریفت خواهند پرداخت.

اما با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری نمایشگاه مورد انتظار E3، شایعاتی در رابطه با احتمال معرفی هدست واقعیت مجازی اکس باکس وان به گوش رسید و حالا، سایت رسمی این نمایشگاه نیز به شایعات دامن زده است. در وب سایت E3، دسته بندی جدیدی به نام «اکس باکس وان وی آر» افزوده شده و نام چهار توسعه دهنده در زیر آن به چشم می خورد. از جمله این استودیوهای توسعه دهنده می توان به Rebellion و Maximum Games اشاره کرد.

لازم به اشاره است که استودیوی Rebellion در حال حاضر توسعه نسخه بازسازی شده Battlezone برای دو پلتفرم واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر و آکیلس ریفت را برعهده دارد و عجیب نیست اگر شاهد عرضه این بازی روی هدست اکس باکس وان نیز باشیم.

شاید هنوز برای نتیجه گیری در این زمینه زود باشد اما چندی پیش یکی از استودیوهای بزرگ اروپایی که البته نامش فاش نشده، به وب سایت Ars Technia گفته بود که در حال ساخت عنوانی برای پلتفرم واقعیت مجازی اکس باکس وان است که در سال 2017 به بازار عرضه خواهد شد.

اما در این زمینه، می توان نتیجه گیری دیگری نیز کرد. در حال حاضر گفته می شود که مایکروسافت توسعه سخت افزاری جدید با نام رمز Scorpio را برعهده گرفته که قدرت پردازشی آن تا چهار برابر از اکس باکس وان فعلی بیشتر است. اگر این شایعه صحت داشته باشد، ممکن است کنسول جدید، از قدرت لازم برای اجرای عناوین هدست آکیلس ریفت بهره مند باشد و دیگر مایکروسافت نیازی به توسعه یک هدست مجزا نخواهد داشت.

در هر حال، هنوز نمی توان از این موضوع مطمئن بود و باید اندکی بیشتر و تا کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 منتظر ماند. با توجه به اینکه سونی قصد دارد در کنفرانس خود، به معرفی نسخه ارتقایافته کنسول پلی استیشن 4 بپردازد، مطمئنا شاهد رقابت جالبی میان دو کمپانی غول گیمینگ خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MohammadReza GAMER
    MohammadReza GAMER | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    همیشه 1 گام از سونی عقب تره ولی خدا کنه دوباره نبرد بین سونی و ماکروسافت قوت بگیره و این قدر اختلاف کم شه

  • hTi
    hTi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    خدا بخواد مایکروسافت سر عقل اومده

مطالب پیشنهادی