ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Zotac از مینی کامپیوتر EN980 با توان پردازشی کافی برای واقعیت مجازی و قیمت مناسب پرده برداشت

کامپیوترهای گینیمگ عموماً به فضای زیادی برای نصب تجهیزات پیشرفته و حتی در مواردی دو کارت گرافیک احتیاج دارند و به دلیل قدرت بسیار بالای قطعات داخلی، لازم است داخلشان فضای کافی برای گردش هوا ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

کامپیوترهای گینیمگ عموماً به فضای زیادی برای نصب تجهیزات پیشرفته و حتی در مواردی دو کارت گرافیک احتیاج دارند و به دلیل قدرت بسیار بالای قطعات داخلی، لازم است داخلشان فضای کافی برای گردش هوا و خنک شدن قطعات وجود داشته باشد. بر همین اساس می توان گفت کامپیوترهای بسیار جمع و جور موسوم به Mini PC به هیچ عنوان فرم فکتور مناسبی برای ساخت یک کامپیوتر گیمینگ و قدرتمند به حساب نمی آید. اما نکته ی جالب اینکه Zotac با عرضه ی مینی کامپیوتر Magnus EN980 مجهز به سیستم خنک کننده ی مایع در نمایشگاه کامپیوتکس، قصد دارد چنین طرز فکری را تغییر دهد.

این کامپیوتر کوچک اما قدرتمند به پردازنده Core i5-6400 اینتل مجهز است که 2.7 گیگاهرتز قدرت دارد و در رده ی محصولات دسکتاپ به حساب می آید. EN980 ضمناً از کارت گرافیک قدرتمند GeForce GTX 980 بهره می بردکه بر همین اساس می توان این توان پردازشی این کامپیوتر ریز نقش را برای عینک های واقعیت مجازی از جمله HTC Vive و Oculus Rift کافی به حساب آورد.

کامپیوتر Zptac همچنین به 16 گیگابایت حافظه ی رم در کنار حافظه ی SSD با ظرفیت 240 گیگابایت مجهز است که هرچند برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می رسد، اما بهتر بود سازنده فضای لازم برای اضافه کردن حافظه ی بیشتر را نیز برای دستگاه در نظر می گرفت.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که فروش Magnus EN980 از حوالی تیر ماه با قیمت 1000 دلار برای ارزان ترین مدل آغاز خواهد شد، رقمی که با توجه به ابعاد و توان پردازشی دستگاه کاملاً مناسب و راضی کننده به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی