ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر امکانات جدید کیومری؛ پلتفرم آنلاین میزبانی و پخش ویدئو

این روزها دیگر اهمیت رسانه های تصویری بر هیچ کس پوشیده نیست. برندهای بزرگ و کمپانی های سرمایه دار، بخش هنگفتی از درآمد خود را به تبلیغات شهری، روزنامه ای، تلویزیونی، اینترنتی و پیامکی اختصاص ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

این روزها دیگر اهمیت رسانه های تصویری بر هیچ کس پوشیده نیست. برندهای بزرگ و کمپانی های سرمایه دار، بخش هنگفتی از درآمد خود را به تبلیغات شهری، روزنامه ای، تلویزیونی، اینترنتی و پیامکی اختصاص می دهند که از این بین، تبلیغات ویدئویی به دلیل جذابیت بیشتر و انتقال بهتر مفهوم به مخاطب، شیوه مطلوب سرمایه گذاران برای تبلیغ و ترویج محصولات به حساب می آیند.

اگر صاحب برند رو به توسعه ای هستید، یا شرکتی خدماتی دارید و می خواهید که خدمات تان را به تأثیرگذار ترین شیوه ممکن به مشتری بشناسانید، شاید بد نباشد که شما هم به فکر انتشار ویدئوهای تبلیغاتی بیفتید؛ ویدئوهایی که با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی روی هر وسیله متصل به اینترنتی چون رایانه و موبایل و تبلت قابل تماشا باشند.

اگر عزم تان را برای این کار جزم کرده اید، حتما می دانید که برای بارگذاری و نگهداری از این ویدئوها به زیر ساخت هایی مثل سرورهای قوی احتیاج دارید. اگر سرورهای وبسایت تان برای ذخیره ویدئوها به قدر کافی قدرتمند نباشند، احتمالا سرویس های میزبانی ویدئو مثل یوتوب یا سرویس های داخلی همچون آپارات را به عنوان گزینه دوم در نظر می گیرید.

اما سرویس های میزبانی ویدئو محدودیت هایی به همراه دارند؛ از طرفی تنها اجازه بارگذاری حجم محدودی از ویدئوها را به شما می دهند و از طرف دیگر در ارائه آمار و ارقام بازدید از ویدئوهای شما اطلاعات دقیقی در اختیارتان نمی گذارند. اینجاست که گزینه سومی مطرح می شود و آن هم چیزی نیست جز استفاده از OVP ها؛ پلتفرم های آنلاین ویدئویی که بار نگهداری از ویدئوهای حجیم شما را در سرورهای خود به دوش کشیده و فقط بارگذاری آنها را به شما واگذار می کنند.

Qmery 1

کیومری یکی از پیشگامان OVP های ایرانیست که اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته در دیجیاتو امکانات و مزایایی که برای مشتریانش به ارمغان می آورد را از نظر گذراندیم. تیم کیومری در راستای جلب رضایت مشتریان، به تازگی امکانات و قابلیت های جدیدی به پلتفرم خود اضافه کرده است. به همین خاطر بر آن شدیم تا نگاه کوتاهی بر این تغییرات و امکانات جدید اضافه شده به پلتفرم کیومری داشته باشیم.

بزرگترین تغییرات صورت گرفته در کیومری، تغییرات قیمتی در بسته های ماهیانه و سالیانه این سرویس و از آن مهم تر تحول پنل کاربری و بهبود فرآیند انکودینگ و سرعت پخش ویدئوها هستند. اگر به خاطر داشته باشید، در مطلب بررسی سال گذشته پنل کاربری نامنظم و نیمه کاره کیومری را به عنوان نقطه ضعف بزرگ این سرویس قلمداد کردیم. خوشبختانه تیم کیومری با طراحی مجدد پنل کاربری، آن را از حالت ناتمام سابق درآورده و در نسخه جدید بسیاری از باگ ها و مشکلات آن را رفع کرده است.

از حالا با ورود به پنل کاربری کیومری، با محیط شیک و منظمی روبرو می شوید که در آن کلیه ابزارها و امکانات لازم در سر جای خود قرار گرفته اند و به راحتی و بدون نیاز به هیچ گونه راهنمایی می توانید در آن به مقصودتان برسید. با ورود به داشبورد، از قسمت بالای صفحه می توانید حساب کاربری خود را در یک نگاه مشاهده کنید، مشخصات بسته خریداری شده تان را ببینید و آن را ارتقا دهید، و در انتهای صفحه به جدیدترین و پربازدیدترین ویدئوهای آپلود شده تان دسترسی داشته باشید.

2

اما در پروسه بارگذاری ویدئوها هم تغییراتی را شاهد خواهید بود. اولا بالاخره امکان بارگذاری مستقیم ویدئو از یوتوب (که در نسخه پیشین در فاز آزمایشی قرار داشت) به طور کامل به کیومری اضافه شده و ثانیا از این به بعد می توانید ویدئوها را به صورت دسته ای با کشیدن و رها کردن در پنل کاربری بارگذاری نمایید.

Qmery 3

از حالا پیش از بارگذاری ویدئوها در کیومری، می توانید برایشان دسته بندی خاصی در نظر گرفته تا پس از آپلود آنها را به پوشه های مختلفی بفرستید. وقتی که ویدئویتان در سرور بارگذاری شد (که زمان بارگذاری آن ارتباط مستقیمی با سرعت آپلود ارائه شده از سوی ISP شما دارد)، حال نوبت به ویرایش آن می رسد.

در ویرایشگر جدید می توانید پیش از ارسال ویدئو برای انکودینگ و پروسه تبدیل در کیومری، یک سری فرآیند شخصی سازی روی آن انجام بدهید. به عنوان مثال لوگوی برندتان را روی آن بگذارید، نوشته ثابتی به گوشه کادر اضافه کرده و یا تصویر بندانگشتی مناسبی برایش در نظر بگیرید. اسکرین شاتی که در ادامه می بینید، امکانات این قسمت را بهتر توصیف می کنند:

Qmery 4

اما پس از انجام ویرایش اولیه باید به ارسال ویدئو اقدام کنید تا پس از طی فرآیند انکودینگ به طور کامل در سرورهای کیومری بارگذاری شده و آماده اشتراک گذاری گردد. خوشبختانه با ارتقای سرورهای کیومری، فرآیند انکودینگ نسبت به قبل سریع تر شده و اگر ویدئویتان خیلی حجیم نباشد، وقت زیادی از شما برای این کار نمی گیرد.

پس از بارگذاری کامل، به امکانات کاملی برای شخصی سازی ویدئو دسترسی خواهید داشت. می توانید سایز ویدئو را به دلخواه تنظیم کنید یا اینکه آن را به حالت واکنش گرا درآورید که متناسب با قالب وبسایت های مختلف، تغییر ابعاد بدهد. مضاف بر این اگر مقصد اشتراک گذاری شما یک وبسایت https باشد هم گزینه ای برای تطبیق ویدئو با آن نیز در اختیارتان قرار گرفته.

Qmery 5

دریافت کد iframe، کد اسکریپت، امکان تعیین لینک دانلود در سه اندازه برای هر ویدئو، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همراه با گزینه دانلود، اضافه کردن توضیحات، ویرایش متادیتای ویدئو، آپلود زیرنویس و دسترسی به تنظیمات پخش از گزینه هایی هستند که در بخش شخصی سازی ویدئوها در اختیار خواهید داشت.

نکته بسیار خوب در مورد ویدئوهای آپلود شده در کیومری، پشتیبانی از استاندارد (HLS (HTTP Live Streaming در آنهاست. بر خلاف گذشته که پس از درخواست کاربر، در ابتدا ویدئو به طور کامل دریافت شده و سپس نمایش داده می شد، در فرآیند استریمینگ این دریافت و نمایش همزمان صورت می‌گیرد، به گونه ای که طی این فرآیند استریم های فایل ویدئویی به بخش های بسیار کوتاه (TS)  سه تا پنج ثانیه ای قسمت شده و پلیر به جای دریافت کل فایل هر بخش را بصورت جداگانه دریافت می کند.

طبیعی است که به کارگیری این تکنولوژی باعث می شود که بارگذاری ویدئوهای حجیم برای کاربر بسیار سریع تر از روش های قدیمی صورت بگیرد. مضاف بر این، در تنظیمات شخصی سازی ویدئوی کیومری گزینه Adaptive bitrate را هم در اختیار دارید که با فعالسازی آن، سرعت و کیفیت پخش ویدئو بسته به سرعت اینترنت مخاطب تغییر خواهد کرد.

بخش نمایش آمار و ارقام ویدئوها هم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و حالا می تواند تعداد پخش و درصد پخش آنها را با متغیرهایی مثل «شاخص جذابیت» برایتان به نمایش بگذارد؛ امکاناتی که بعید است در سرویس های میزبانی ویدئوی دیگر پیدا کنید.

Qmery 6

اما اوایل مطلب از تغییرات قیمت بسته های کیومری صحبت کردیم. سرویس مورد بحث در کنار ارائه بسته های جدید ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالیانه به صورت پایه و تخصصی و حرفه ای، یک بسته رایگان جدید نیز اضافه کرده که 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ویدئو به همراه ترافیکی نامحدود در اختیارتان قرار می دهد.

اگر خودتان ماشین حساب به دست گرفته و هزینه راه اندازی یک سرور اختصاصی برای میزبانی ویدئو را با قیمت بسته های کیومری مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که با خرید این بسته ها چقدر می توانید در هزینه های تان صرفه جویی کنید.

Qmery 7

با خرید یک بسته ماهیانه 600 هزار تومانی از کیومری، 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی به همراه یک ترابایت ترافیک مصرفی دریافت می کنید. با استفاده درست از این امکانات و این حجم از فضا، شکی نیست که می توانید از طریق اشتراک گذاری و ترویج ویدئوهایی که در کیومری بارگذاری شده چندین برابر هزینه 600 هزار تومانی که برای تمدید سرویس متقبل شده اید در ماه درآمدزایی داشته باشید.

کیومری حتی برای آنکه برآوردی از ترافیک مصرفی ماهیانه تان داشته باشید، سیستم هوشمندی طراحی کرده که بسته به تخمین تان شما را برای خرید بسته مناسب و مقرون به صرفه راهنمایی می کند:

Qmery 8

در مجموع کیومری با بهبود رابط کاربری، ارتقای سرورها و افزودن امکانات جدید جایگاهش را به عنوان یکی از پایه گذاران سرویس های OVP در ایران محکم تر از گذشته کرده، و جزء گزینه های خوب و قابل اعتماد داخلی برای ذخیره سازی ویدئوها محسوب می شود تا نهادهای مختلف از طریق آن بتوانند با خیالی آسوده و صرف هزینه ای کمتر، ویدئوهای تبلیغاتی خود را در سطح وب منتشر کرده و درآمدزایی از طریق آن را مدیریت نمایند.

برندهای رو به توسعه، نهادهای دولتی و خصوصی، کارخانه های بزرگ صنعتی، شرکت های خدماتی، نهادهای تبلیغاتی و فعالان عرصه هنر می توانند مشتریان کیومری باشند و با استفاده از سرورهای امن و قدرتمند این سرویس، محتوای ویدئویی خود را برای طولانی مدت ذخیره سازی کرده، به اشتراک گذاشته و ضمنا آمار و ارقام بازدید از آنها را نیز تحت نظر داشته باشند.

API اختصاصی کیومری برای برنامه نویسان نیز می تواند دسترسی بیشتری به امکانات سرویس را برای مشتریان فراهم آورد و به غیر از این، کاربران بسته های حرفه ای کیومری می توانند از یک اپلیکیشن اندروید آماده هم بهره ببرند که می توان آن را در اپ استورهایی مثل کافه بازار قرار داد تا کاربران با دانلود آنها قادر به تماشای ویدئوهای بارگذاری شده در کانال های ویدئویی کیومری باشند.

برای شروع استفاده از کیومری می توانید به این آدرس اینترنتی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

    قیمت هاش خیلی زیاده. به نظر میرسه همون طرح رایگانش با وجود محدودیت هایی که داره، تنها گزینه ی مناسب این سرویس باشه!!

مطالب پیشنهادی