ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوآلکام از چیپ تازه خود برای پوشیدنی های هوشمند پرده برداشت

کوآلکام علاوه بر اینکه قصد دارد توان پردازشی را برای دستگاه های پوشیدنی به ارمغان بیاورد، در تلاش است تا با ارائه چیپ تازه اش با نام Snapdragon Wear 1100 از میزان مصرف انرژی این دستگاه ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

کوآلکام علاوه بر اینکه قصد دارد توان پردازشی را برای دستگاه های پوشیدنی به ارمغان بیاورد، در تلاش است تا با ارائه چیپ تازه اش با نام Snapdragon Wear 1100 از میزان مصرف انرژی این دستگاه ها هم بکاهد.

این چیپ که امروز در جریان کنفرانس کامپیوتکس معرفی شد در اصل برای گجت های پوشیدنی کوچک ساخته شده است که نمی توانند به خاطر ابعادشان باتری های بزرگ را درون خود جای دهند.

اگر خاطرتان باشید کوآلکام تراشه Snapdragon Wear 2100 را چند ماه قبل معرفی کرد که آن نیز در مقایسه با پردازنده های سری اسنپدراگون 400 که در برخی ساعت های هوشمند مبتنی بر Android Wear به خدمت گرفته شده کوچک تر است اما محصول تازه، حتی از آن نیز پای را فراتر نهاده و سعی دارد استانداردهای تازه ای را در این حوزه تثبیت نماید.

Snapdragon+1100+1

کوآلکام اعلام کرده این تراشه برای پوشیدنی های دارای «اهداف خاص» از جمله اسمارت واچ های ویژه کودکان یا افراد مسن یا دنبال کننده های تناسب اندام طراحی شده که همگی در قیاس با پوشیدنی های هوشمند چند منظوره به توان پردازشی کمتری نیاز دارند.

این چیپ 45 درصد از پردازنده QSC6270 کوچک تر است (مدل 2100 سی درصد کوچک تر عنوان شده) و امکاناتی نظیر مد Power Save و همچنین یک مودم یکپارچه سازی شده LTE/3G برایش در نظر گرفته شده و نکته دیگر اینکه از بلوتوث و ارتباط وای فای نیز پشتیبانی می کند.

تراشه پوشیدنی کوآلکام همچنین به لطف بهره مندی از تکنولوژی iZat (که از برج های مخابراتی و موقعیت یابی ماهواره ای یا GNSS استفاده می کند) امکاناتی نظیر دنبال کردن موقعیت را برای دستگاه های پوشیدنی به ارمغان می آورد.

S1100

در پایان لازم است اضافه نماییم که هم اکنون چیپ های کوآلکام در بیش از  100 نوع دستگاه پوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرند که این رقم با در نظر داشتن اینکه برخی شرکای سخت افزاری آن، در جریان کامپیوتکس 2016 از محصولات تازه شان پرده برداشتند، از این هم فراتر می رود.

به عنوان مثال شرکتی به نام Anda از اسمارت واچ دنبال کننده خود برای کودکان پرده برداشت و شرکتی به نام WeBanz نیز نوعی دنبال کننده موقعیتی را رونمایی کرد که می توان از آن برای ردیابی اطفال و افراد سالخورده استفاده کرد و هر دوی این موارد هم از چیپ اسنپدراگون 2100 کوآلکام بهره می برند.

گفتنی است که اسنپدراگون 1100 هم اکنون برای مشتریان مختلف کوالکام در اقصی نقاط دنیا صادر می شود و در نتیجه می توان امیدوار بود که محصولات الکترونیکی بهره مند از آن سال آینده از راه برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی