ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ارائه ۱۰ استارتاپ چرخه سوم شتابدهی آواتک در برابر سرمایه گذاران برگزار شد

روز گذشته یازدهم خرداد ماه، طی مراسمی، ارائه ی استارتاپ های چرخه ی سوم شتابدهی آواتک با حضور سرمایه گذاران در محل این شتابدهنده برگزار شد. تیم های مذکور از آذر ماه ۹۴ در آواتک مستقر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

روز گذشته یازدهم خرداد ماه، طی مراسمی، ارائه ی استارتاپ های چرخه ی سوم شتابدهی آواتک با حضور سرمایه گذاران در محل این شتابدهنده برگزار شد. تیم های مذکور از آذر ماه ۹۴ در آواتک مستقر بوده اند و از منابع و مربیان این مرکز شتابدهی استفاده کرده اند. محسن ملایری، مدیرعامل آواتک در ابتدای این مراسم با اشاره به عبور تیم های این دوره از فرایندی به شدت گزینشی، اظهار کرد ۴۰۰ تیم برای حضور در چرخه ی سوم شتابدهی آواتک ثبت نام کردند که از این تعداد با ۱۲۰ تیم مصاحبه شد. به گفته ی ملایری، نهایتاً ۲۰ تیم از این میان وارد فرایند پیش شتابدهی شده اند و بعد از دو ماه، این ۱۰ تیم به عنوان تیم های منتخب برای دوره ی سوم گزینش شده اند و سرمایه ی اولیه ی آواتک را دریافت کرده اند.

20160531_161235

ملایری در همان آغاز از برنامه ی این شتابدهنده برای همکاری با شرکای استراتژیک خود از ابتدای سال جاری خبر داد و آژانس تبلیغات و برندینگ «آرتیکولیت» را به عنوان اولین شریک آواتک معرفی و ابراز امیدواری کرد آواتک و زیرمجموعه های آن از نتیجه ی این همکاری منتفع شوند.

در ادامه ی مراسم سعید رحمانی از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره ی آواتک طی سخنانی این روز را روز مهمی دانست و گفت: «جوانان ما به جای آنکه ترک وطن کنند یا بیکار باشند آستین بالا زده اند و کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده اند. از طریف دیگر امروز روزی است که از محیط نسبتاً امن آواتک بیرون می آیند و وارد محیط واقعی جامعه می شوند و سختی ها، مشکلات و موفقیت های پیش روی خود را تجربه خواهند کرد».

رحمانی با اشاره به شکست تیم ها در این مسیر افزود: «در چنین مجامعی کمتر از شکست ها می شنویم. اما دوران سخت و مشکلات هم حتماً در این مسیر وجود دارد». رحمانی امسال را سال موفقیت اکوسیستم کارآفرینی در ایران نامید و ابراز کرد: «این اکوسیستم حاصل تلاش یک فرد، شرکت، یا جریان سیاسی نیست. این اکوسیستم یک جریان اقتصادی اجتماعی و حاصل تلاش جامعه ی کارآفرینی تکنولوژی ایران است».

20160531_161711

رحمانی در ادامه به شتابدهنده ها و نهاد های متعددی که ظرف این مدت در ایران شکل گرفته اند اشاره کرد و همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی را باعث رشد بی سابقه ی فعالیت ها در این حوزه دانست. رحمانی تنها راز موفقیت در این حوزه را «همکاری مشترک» عنوان کرد و گفت: «مسأله ی کارآفرینی و سرمایه گذاری در این مسیر برای ما یک پدیده ی تاریخی و فرهنگی است که در بطن فرهنگ ما شکل گرفته و سالیان سال رواج داشته است و پدیده ی جدیدی نیست. ما فقط از روش های جدید تر برای اشاعه ی این فرهنگ استفاده می کنیم». رئیس هیئت مدیره ی آواتک شفافیت را مهم ترین عامل در این مسیر عنوان کرد.

سعید رحمانی با اشاره به راه دشوار پیش رو برای استارتاپ ها در آینده و رویارویی اجتناب ناپذیر آنها با رقبای خارجی، استفاده از سرمایه ی خارجی را یکی از راه های غلبه بر این چالش دانست اما تأکید کرد هر سرمایه ای و به هر شکلی در این مسیر راهگشا نخواهد بود. به گفته ی ایشان همراهی این سرمایه گذاری با تعهد به انتقال دانش برای حمایت از کارآفرین ایرانی ضروری است.

در ادامه ی این نشست، پس از برگزاری پنلی با حضور میهمانان و همچنین بنیانگذار فیدیبو پیرامون کارآفرینی، استارتاپ های مرکز شتابدهی آواتک یک به یک روی صحنه آمدند و در فرصتی کوتاه به ارائه ی کسب و کار نوپای خود در برابر سرمایه گذاران حاضر در مراسم پرداختند. ایزی پز، فول فکر، لیمانزا، پین تایم، جرمینال، دیتاشهر، آزمون سبز، لوناتو، بوتیک و نظربازار استارتاپ های ارائه دهنده ی چرخه ی سوم شتابدهی آواتک را تشکیل می دادند که در این مراسم شانس خود برای جذب سرمایه گذار را امتحان کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی