ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین شاسی بلند رولزرویس در راه بازار؛ فوق ستاره ای برای مهاراجه ها

اخیرا تب تولید خودروهای شاسی بلند لوکس بسیار داغ شده است و حتی بنتلی و رولزرویس نیز  به سمت تولید این سری از خودروها گام برداشته اند. به تازگی Adrian van Hooydonk رئیس بخش طراحی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

اخیرا تب تولید خودروهای شاسی بلند لوکس بسیار داغ شده است و حتی بنتلی و رولزرویس نیز  به سمت تولید این سری از خودروها گام برداشته اند.

به تازگی Adrian van Hooydonk رئیس بخش طراحی ب ام و (مالک برند رولزرویس) توضیحاتی را در  مورد اولین SUV رولزرویس با نام تجاری Cullinan به رسانه ها اعلام کرد که نکات جالبی را در دل خود جای داده است.

مسئول بخش طراحی ب ام و در گفت و گو با تاپ گیر اعلام کرده است که اولین شاسی بلند تاریخ رولز رویس، به معنای واقعی خودرویی خاص خواهد بود.

وی تاکید کرد که برای طرفداران رولزرویس هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چرا که رانندگی با این محصول شبیه یک کامیون بزرگ نخواهد شد.

ROLS-11

Cullinan براساس برنامه ها تا پایان سال 2018 برای فروش آماده می شود و براساس گفته های  van Hooydonk هدف، ایجاد خودرویی با حس رانندگی لذتبخش و سرگرم کننده خواهد بود که برای استفاده روزمره نیز مناسب باشد.

علاوه بر این مانند تمام رولزرویس های دیگر سواری به نرمی قالیچه پرنده خواهد داشت و در عین حال به لطف فنربندی متغییر با افزایش ارتفاع از سطح زمین و درگیر شدن سیستم چهار چرخ متحرک برای جاده ها ناهموار نیز مناسب خواهد بود.

جزئیات فنی زیادی درباره این رولزرویس سنت شکن منتشر نشده است اما می توان گفت که این مدل مانند برادران خود از یک پلت فرم تمام آلومینیومی کاملا جدید استفاده می کند.

ROLS-12

این مورد جز سنت دیرینه و به نوعی از خصلت های رولز رویس شمرده می شود.

در مورد قدرت SUV رولزرویس میتوان گفت که به احتمال زیاد از موتور 6.75 لیتری V12 که از خوش نام ترین موتورهای V12 طراحی شده توسط ب ام و است، برای این مدل استفاده می شود.

طبیعتا یک جعبه دنده اتوماتیک کاملا پیشرفته نیز وظیفه انتقال نیرو به هر دو محور را بر عهده دارد.

van Hooydonk می گوید ایده اصلی پشت ساخت SUV، ارائه خودرویی فوق لوکس برای استفاده روزانه در جاده های خشن است.

ین موضوع از روزهای ابتدایی مشکل بعضی از مالکان از جمله مهاراجهای هنده بوده است. چراکه این افراد قصد داشتند رولزوریس خود را از  شرق دور تا اروپا مورد استفاده قرار دهند.

ROLS-10

بنابراین می توان نتیجه گرفت که چنین رولزرویسی احتمالا می توانست برای جاده های ایران نیز بسیار کارآمد باشد، اما حیف که قوانین سخت گیرانه واردات مانع از شماره گذاری خودروهای لوکس با موتورهای حجیم می شود.

گفتنی است، تصاویر ضمیمه مطلب مربوط به تست های پیش تولید رولز رویس Cullinan با بدنه مربوط به مدل فانتوم است، رولزرویس از این طریق قصد داشته ضمن آزمودن سیستم های فنی، از لو رفتن طراحی بدنه مدل شاسی بلند خود ممانعت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • t ram
    t ram | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    این الان شاسی بلنده ؟

مطالب پیشنهادی