ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گزارشات جدید از رمزنگاری شدن پیام ها در اپ فیسبوک مسنجر حکایت می کنند

مطابق گزارش جدید گاردین، اپلیکیشن فیسبوک مسنجر به زودی رویه واتس اپ را در محافظت از پیام های رد و بدل شده در پلتفرم خود را در پیش خواهد گرفت. در این گزارش می خوانیم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

مطابق گزارش جدید گاردین، اپلیکیشن فیسبوک مسنجر به زودی رویه واتس اپ را در محافظت از پیام های رد و بدل شده در پلتفرم خود را در پیش خواهد گرفت. در این گزارش می خوانیم فیسبوک قصد دارد تا انتهای سال جاری، قابلیت ارسال پیام های رمزنگاری شده را به پلتفرم خود اضافه کند، حتی اگر این موضوع اثر سوئی بر قابلیت های محصولات هوش مصنوعی این کمپانی داشته باشد.

طبق گزارشات قرار است حالت ارسال پیام های رمزنگاری شده به صورت اختیاری در دسترس کاربران قرار بگیرد تا فقط زمانی که به استفاده از آن احتیاج بود، فعالش کنند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، رویه ای کاملا مخالف دیگر محصول تحت تملک فیسبوک یعنی واتس اپ را در مسنجر شاهد خواهیم بود، چرا که واتس اپ از ماه گذشته پیام های کلیه نسخه های اپلیکیشن خود را به طور پیش فرض در حالت رمزنگاری شده قرار داده است.

به استناد گزارش گاردین، تنها تفاوت مسنجر و واتس اپ در این خواهد بود که مسنجر در حالت رمزنگاری شده نمی تواند از امتیاز استفاده از محصولات فیسبوک در زمینه هوش مصنوعی همچون ربات ها برخوردار باشد. ربات های فیسبوک مسنجر (و همچنین دستیار هوشمند M کمپانی) تنها می توانند با دسترسی و خواندن پیام های کاربران خود را برای ارائه پاسخ های بهتر ارتقا دهند و در صورت رمزنگاری شدن مکالمات، فاقد چنین قابلیتی خواهند بود.

مطابق گزارش این امکان تنها در صورتی محقق می گردد که پیام ها در سرورهای کمپانی ذخیره شده باشند. این در حالیست که پیام های رمزنگاری شده در سرورهای فیسبوک ذخیره نگشته و فقط توسط ارسال کننده و دریافت کننده قابل مشاهده خواهند بود.

مقامات فیسبوک تا این لحظه از دادن هر گونه نظر در مورد این گزارش امتناع ورزیده اند، اما طبق گزارشات قدیمی می دانیم که فیسبوک از زمان اوج کشمکش های اپل با FBI بر سر پرونده سن برناردینو به دنبال رمزنگاری کردن مکالمات اپلیکیشن فیسبوک مسنجر بوده است.

در انتها بد نیست بدانید که این تنها فیسبوک نیست که به افزایش امنیت پیام رسان هایش می اندیشد. چندی پیش اعلام شد که گوگل هم قرار است تا امکان پیام رسانی رمزنگاری شده را به پیام رسان آینده اش Allo بیاورد تا کاربرانی که تمایلی به استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل مثل پاسخ های هوشمند و قابلیت های Google Assistant در مکالمات خود ندارند بتوانند از این حالت بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی