ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت روح مسابقه به کالبد بنتلی با کوپه فوق لوکس EXP 10 speed 6

رونمایی مدل مفهومی بنتلی EXP 10 speed 6 در نمایشگاه خودروی ژنو در سال گذشته بازخوردهای مثبت بسیاری را در بر داشت. این خودرو یک کوپه کوچک با طراحی خیره کننده است که می تواند ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

رونمایی مدل مفهومی بنتلی EXP 10 speed 6 در نمایشگاه خودروی ژنو در سال گذشته بازخوردهای مثبت بسیاری را در بر داشت. این خودرو یک کوپه کوچک با طراحی خیره کننده است که می تواند موفقیت بسیاری را برای بنتلی به ارمغان بیاورد.

مدیر عامل بنتلی آقای ولفگانگ دورهمر نیز نوید تولید این خودرو را به خبرنگاران داده است.

2015-551567-bentley-exp-10-speed-6-concept-at-2015-geneva-motor-show1

این خودرو بر مبنای خودروی موفق دهه بیست این کمپانی به نام Speed 6 شکل گرفته که موفقیت های بسیار زیادی را برای بنتلی در آن زمان کسب کرده است.

بنتلی اخیرا پس از قریب به 60 سال، خبر توقف تولید موتور کلاسیک و 6.75 لیتری خود را اعلام کرده است.

طبق گفته مهندسان درگیر در این پروژه، قرار است برای این خودرو از پیشرانه 8 سیلندر خورجینی بنتلی کانتیننتال جی تی استفاده شود. این موتور 4.0 لیتر حجم دارد و به کمک دو توربوشارژر می تواند توان 500 اسب بخار را تولید کند.

با توجه به مشخصات فنی عالی و زیبایی خیره کننده این خودرو باید منتظر حضور خودرویی زیبا و قدرتمند باشیم.

2015-551549-bentley-exp-10-speed-6-concept-at-2015-geneva-motor-show1

از حضور اولین گرن توررها بیشتر از نیم قرن می گذرد و در عصر حاضر به تعداد انگشت شماری گرن تورر واقعی تولید شده است، تولید این خودرو می تواند این مکتب قدیمی دنیای خودرو را زنده کند.

البته باید ذکر کرد که این خودرو اندازه ای کوچک تر از گرن توررها دارد اما از قابلیت های یک گرن تورر واقعی برخوردار است. خودروهایی که با توان و سرعت بالا و با وجود ذات درنده خود می توانستند مسیرهای طولانی را نیز طی کنند و مالکان آنها قادر به استفاده از این خودروها برای سفر بودند و می توانستند از مسیرهای زیبای کوهستانی بیشترین لذت را ببرند.

2015-551555-bentley-exp-10-speed-6-concept-at-2015-geneva-motor-show1

مدیر عامل بنتلی زمان تولید این خودرو را سال 2018 یا 2019 اعلام کرده است. جالب است بدانید که مدیر عامل بنتلی در مورد سوال خبرنگاران درباره قیمت این خودرو فقط به "قیمت خیلی بالایی دارد" اشاره کرد.

حال باید ببینیم که این خودرو می تواند در زمان عرضه با خودروهای هم کلاس خود رقابت کند. با وجود قیمت بالایی که برای این خودرو پیش بینی می شود، مسیر دشواری برای موفقیت و کسب بازار برای مدیران بلند پایه بنتلی در پیش است.

2015-551573-bentley-exp-10-speed-6-concept-at-2015-geneva-motor-show1

جالب است بدانید که استفاده از رنگ سبز، پیشینه ای طولانی در مسابقات اتومبیل رانی انگلیس دارد و استفاده جگوار، لندرور ، بنتلی و آستون مارتین از این رنگ در خودروهای مسابقه ای خود به این سنت قدیمی مربوط می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    OMG ? O_o

  • amir
    amir | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    خوشگله

مطالب پیشنهادی