ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: در زمینه هوش مصنوعی تنها باید نگران فعالیت های یک شرکت بود

ایلان ماسک تا به حال به دفعات نگرانی های خود در رابطه با پیشرفت های هوش مصنوعی و پیامدهای آن را مطرح کرده است، اما بنیانگذار تسلا و اسپیس اکس به تازگی و در اظهاراتی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

ایلان ماسک تا به حال به دفعات نگرانی های خود در رابطه با پیشرفت های هوش مصنوعی و پیامدهای آن را مطرح کرده است، اما بنیانگذار تسلا و اسپیس اکس به تازگی و در اظهاراتی جدید عنوان داشته در میان شرکت هایی که روی کامپیوترهای خودآگاه فعالیت دارند تنها کوشش های یک کمپانی او را نگران ساخته.

در این راستا آقای ماسک که در کنفرانس «کُد» حضور یافته بود، از جانب «والت مازبرگ»، بنیانگذار وبسایت «ریکُد» مورد پرسش قرار گرفت و مازبرگ از او با صراحت پرسید که آیا نگران فعالیت های کمپانی هایی همانند گوگل یا فیس بوک در عرصه ی هوش مصنوعی نیست؟

وی در پاسخ اظهار داشت، «نمی خواهم مشخصاً از اسمی نام ببرم ولی جای نگرانی در رابطه با فعالیت های یک کمپانی وجود دارد.» مازبرگ پس از این جواب روی سئوال خود پافشاری کرد و گفت شرکتی که از آن سخن می گویید آیا همان برندی نیست که مشغول توسعه ی خودروهای اش جهت رقابت با شما شده است؟ در این هنگام ماسک در حالیکه که به زمین خیره شده بود و لبخندی هم به لب داشت پاسخ قبلی اش را تکرار کرد، «تنها فعالیت های یک شرکت جای نگرانی دارد».

ماسک در طول این مصاحبه به توضیح عللی نیز پرداخت که سبب شدند طی سال گذشته بنیاد غیر انتفاعی Open AI را تاسیس کند. او گفت این بنیاد با هدف اینکه با دیگر بزرگان دنیای تکنولوژی رقابت کند پدید نیامده، بلکه شکل گیری آن برای پیش گیری از آینده ای است که احتمال دارد در آن کامپیوترهای خشمگین بر ما حاکم شده باشند.

وی افزود: «من افرادی را نمی شناسم که بخواهند در دوره ای که حاکمان مستبد حکومت می کرده اند زندگی کنند» و سپس آن دوره ها را با آینده ای مقایسه کرد که در آن هوش مصنوعی و یا کنترل کنندگان یک هوش مصنوعی پیشرفته بر عموم مردم مسلط گشته باشند.

البته این باور هم وجود دارد که هوش مصنوعی پیشرفته ی آینده الزاماً قرار نیست بدل به یک «اسکای نت» شده و اتفاقاتی وحشتناک را رقم بزند. «Open AI پدید آمده تا احتمال رخ دادن آینده ای خوش را افزایش دهد»، ایلان ماسک اعتقاد دارد با چنین نهادی می توان فناوری هایی مشابه و یکسان را در دست تمامی افراد قرار داد و اگر فردی خواست استفاده ای نا به جا از این تکنولوژی ها نماید شما ابزاری مشابه را برای مقابله با آن و مهارش در اختیار خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • هدایت
    هدایت | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    این اپل بود ک میخواست با ایلان ماسک سر ماشینای خودران رقابت کنه. از طرفیم اپل جای نگرانی داره چون هر تکنولوژی رو توسعه بده اونو کاملا بسته نگه میداره... همینه ک باعث نگرانی ماسک شده

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

    فقط گوگل و فیسبوک هستن که اون قدر قدرت و پول داشته باشن و بهشون بخوره که در اینده ترسناک بشن. مخصوصا فیسبوک که خیلی تشنهدی اطلاعات مردمه و خیلی از کاراش در راستای انحصارطلبیه حتی توی شرکت های زیرمجموعه.من شخصا فکر می کنم منظورش فیسبوک بوده ولی احتمال این که ایلان ماسک منظورش گوگل باشه هم کم نیست

  • TNT
    TNT | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    بالاخره منطور مازبرگ اپل بوده یا گوگل؟چون هر ۲ مشغول توسعه خودرو های خودران هستن

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

      خوب معلومه اپل دوست عزیز....گوگل که خیلی وقته داره تو این زمینه علنی کار میکنه و در حال حاضر خیلی هم حرف خاصی برای گفتن نداره...و هیچ وقت هم ادعای توسعه یه ماشین نکرده و فقط داره رو فن آوریش کار میکنه...برعکس اپل که همه جا معروف شده میخواد یک ماشین هوشمند تولید کنه...

      • R
        R | ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

        اصلا تو این مقاله از اپل حرفی به میون اومده؟؟

      • احمدM2
        احمدM2 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

        خیلی چیزا معروف شده چه ربطی داره
        اپل تو هوش مصنوعی انگشت کوچیکه گوگل هم حساب نمیشه

مطالب پیشنهادی