ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک عقیده دارد که کمپانی اپل، ورودی دیرهنگام به حوزه اتومبیل های الکتریکی داشته است

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا اخیرا در کنفرانس Code گفته به تصور وی، اپل می تواند رقیبی سرسخت در حوزه اتومبیل باشد اما اهالی کوپرتینو، پروژه ساخت خودروی الکتریکی خود را اندکی دیر آغاز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا اخیرا در کنفرانس Code گفته به تصور وی، اپل می تواند رقیبی سرسخت در حوزه اتومبیل باشد اما اهالی کوپرتینو، پروژه ساخت خودروی الکتریکی خود را اندکی دیر آغاز کرده اند. ماسک طی این کنفرانس گفت «این فوق العاده است که آنها دست به چنین کاری زده اند و امیدوارم تلاش شان به ثمر بنشیند.»

هنگامی که از ماسک پرسیده شد چه نظری در رابطه با برنامه زمانی اپل برای ورود به حوزه اتومبیل های الکتریکی دارد، وی گفت که ساکنین کوپرتینو شانس خود را برای ورود زودهنگام به این صنعت از دست داده اند: «فکر می کنم آنها باید این پروژه را زودتر آغاز می کردند. دقیقا نمی دانم چه زمانی، چون آنها برنامه هایشان را با من به اشتراک نمی گذارند، اما بعید می دانم که تولید انبوه اتومبیل شان تا قبل از 2020 آغاز شود. آنها فرصت خود را از دست دادند.»

ماسک در حالی این سخنان را به میان آورده که پیش تر اعلام کرده بود می خواهد تا سال 2020، تولید خودروهایش را به یک میلیون واحد در سال برساند. باید خاطر نشان کرد که اپل هنوز به صورت رسمی پروژه تولید اتومبیل خودران را تایید نکرده اما ماسک قبلا گفته بود که برنامه های کمپانی اپل برای ساخت اتومبیلی الکتریکی، بر هیچکس پوشیده نیست.

البته ماسک علی رغم سخنان تندی که در رابطه با اپل به میان آورده، اذعان داشته که به نظرش این کمپانی می تواند با وجود ورود دیرهنگام به صنعت مورد بحث، اتومبیل خوبی ساخته و به موفقیت برسد. اما نکته جالب این است که مدیر عامل تسلا بهای چندانی به پروژه های گوگل نمی دهد و آن را رقیبی جدی تلقی نمی کند. ماسک می گوید: «گوگل کاری عالی در نشان دادن پتانسیل های اتومبیل های خودران انجام داده، اما آنها یک کمپانی تولیدکننده خودرو نیستند. ما احتمالا در آینده با کسی رقابت خواهیم کرد که حق امتیاز تکنولوژی آنها را خریداری نموده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی