ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به Deformes، بازی جدید سازندگان The Order: 1886

جدید ترین ساخته استودیو Ready at Dawn، تفاوت بسیار زیادی با محصول قبلی شان، یعنی The Order 1886، انحصاری نه چندان موفق پلی استیشن 4 دارد. Deformers، عنوانی است آنلاین و رقابتی که گیم پلی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

جدید ترین ساخته استودیو Ready at Dawn، تفاوت بسیار زیادی با محصول قبلی شان، یعنی The Order 1886، انحصاری نه چندان موفق پلی استیشن 4 دارد. Deformers، عنوانی است آنلاین و رقابتی که گیم پلی آن بر پایه قوانین فیزیک شکل گرفته و برای هر سه پلتفرم پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. Deformers المان های بسیاری را از بازی های محبوب قرض گرفته اما نتیجه نهایی با اینکه نسبتا آشنا به نظر می رسد، هویتی کاملا مستقل و منحصر به فرد دارد.

دیفورمرز با پیروی از سبک سوم شخص رقابتی، کنترل موجوداتی گرد و زشت اما بامزه به نام «فرم» را در اختیار گیمر قرار می دهد که با مبارزه با یکدیگر می پردازند. گیم پلی دیفورمرز بی شباهت به Super Smash Bros نیست، قوانین فیزیکیش تا حدی به Gang Beasts شباهت دارد، موجوداتش همانند Super Monkey Ball کنترل می شوند و در نهایت از مکانیزم شلیکی مشابه با Twisted Metal بهره می برد.

تقریبا هیچ چیز در دیفورمرز، حتی اندکی هم به فضای استیم پانک بازی Order 1886 شباهت ندارد؛ نه از باران سنگینی که با شدت بر کف خیابان های سنگ فرش شده لندن می بارد خبری است و نه از قهرمان های بی هویتی که می خواهد لندن قرن 19 را از شر گرگینه ها نجات دهند. دیفورمز تنها رقابتی است میان چند موجود کروی شکل که بدون هیچ دلیلی در یک میدان نبرد خوش رنگ و لعاب به جان هم افتاده اند.

deformers_character_select.0

هسته اصلی گیم پلی دیفورمرز، بر پایه حرکات و مانور های تند و تیز شخصیت های «فرم» در میادین نبرد پر پیچ و خم و کج و معوج شکل گرفته اس. بازیکنان به سه طریق می توانند حریفان شان را شکست دهند: به آن ها شلیک کنند، از لبه ها به پایین بیندازنشان و یا اینکه با سرعت تمام به آن ها برخورد کنند. اما هر کدام از این سه روش، ریسک خود را نیز دارند. نه تنها هدف گیری و ضربه زدن به حریفی که با سرعت در طول زمین حرکت می کند دشوار است، بلکه حرکت با سرعت به سمت او به منظور وارد کردن ضربه، شما را در برابر باران تیرهای دیگر بازیکنان آسیب پذیر می کند؛ بگذریم از این که اگر اندکی در هدف گیری اشتباه کرده باشید، از لبه میدان نبرد به ناکجا آباد سقوط خواهید کرد.

اندازه و ابعاد هر کدام از موجودات، به تعداد مهماتی که حمل می کنند بستگی دارد. هنگامی که بازیکنان دیگر از پای در می آیند، حباب هایی طلایی از خود به جای خواهند گذاشت و بازیکنان دیگر با جمع آوری آن ها، ابعاد شان بزرگ تر خواهد شد و به تبع آن، آسیبی که با برخورد به دیگر بازیکنان به آن ها وارد می کنند هم افزایش می یابد. در این جا است که گیمرها با حق انتخابی مواجه خواهند شد: یا می توانند این تیرها را به منظور حملات از راه دور شلیک کنند که در این صورت مجددا کوچک خواهند شد، و یا اینکه با حفظ مهمات و حفظ ابعادشان، از قدرت فیزیکی برای آسیب رساندن به دیگران استفاده کنند.

jpg (1)

در زمان هایی مشخص در بازی، آیتم های خاصی در محیط پدیدار خواهند شد که به اولین بازیکنی که موفق شود آنها را تصاحب کند، قدرت های ویژه ای خواهند بخشید. برای مثال یکی از این قدرت ها، همانند آهن ربا حباب های طلایی را جذب خود می کند و یا قدرتی دیگر، ابعاد بازیکن ها را به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد.

دیفورمرز در مُدهای متفاوتی بازی خواهد شد، از Team Deathmatch که روی کار تیمی تاکید دارد بگیرید تا Free-For-All که هر بازیکنی برای خودش می جنگد. در تیم دثمچ هم محدودیتی مبنی بر مساوی بودن تعداد اعضای دو تیم نیست! یک تیم دو نفره می تواند به مصاف تیمی 6 نفره برود و به دلیل وجود اهداف بیشتر برای از پای درآوردن، حتی برنده میدان هم بشود.

deformers_ruins_char_06c.0

همان طور که می بینید، گیم پلی و مجموع حرکات موجود در دیفورمرز چندان زیاد و پچپیده نیست، اما آن چه به گیم پلی این عنوان عمق می بخشد، نحوه استفاده بازیکن از این حرکات و تاکتیک ها است. بازیکنان گزینه های بسیاری برای حمله به حریف در اختیار دارند، اما از هر کدام باید چه هنگام و در چه شرایطی استفاده کنند؟ این سوالی است که هر بازیکن در هر لحظه بازی از خود خواهد پرسید.

گرچه دیفورمرز و Order زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند، اما پایه و اساس این عنوان در دل Ordee نهفته است. جدا از این که هر دو عنوان از یک موتور گرافیکی بهره می برند، در هنگام توسعه Order، استودیوی Ready at Dawn به تکنولوژی جدیدی برای پیاده سازی فیزیک دست یافت که این تکنولوژی تنها برای یک سری موارد محدود و تجملی در آن عنوان استفاده شد. د-فورمرز در حقیقت تلاش این استودیو است برای به کارگیری تمامی پتانسیل موجود در این تکنولوژی و به نمایش گذاشتن قابلیت های برجسته و منحصر بفرد آن.

دیفورمرز قرار بود در ابتدا عنوانی باشد با تکیه بر مبارزات نزدیک. به لطف تکنولوژی فیزیک، این بازی قرار نبود که هیچ انیمیشن از پیش طراحی شده ای داشته باشد و تمامی برخوردها و ضربات، باید با استفاده از این تکنولوژی شبیه سازی می شدند. ایده ساخت چنین عنوانی، مدت ها پیش در ذهن کارگردان بازی، «آندریا پسینو» (Andera Pessino) جرقه زده بود و وی برای اولین بار در سال 1991 سعی کرده بود که این عنوان را توسعه دهد، اما در آن دوران نه تکنولوژی لازم وجود داشت و نه تیمی خبره که به اون یاری برساند.

jpg

اوایل دهه قبل، پسینو مجددا سعی کرد که به طرح و ایده اش جامه عمل بپوشاند، اما بار هم همان مشکلات قبلی سد راهش شدند. تابستان 2014، پسینو بار دیگر اوقات فراغتش را به کار روی این ایده اختصاص داد و این بار یکی از همکارانش به او در توسعه این عنوان کمک می کرد. برای مدت ها، تنها دو نفر روی دیفورمرز کار می کردند، تا اینکه سایر کارمندان Ready at Dawn با مشاهده ایده دیفورمرز شیفته آن شدند و به تیم توسعه پیوستند. در پایان سال 2015 میلادی، اعضای تیم توسعهدی فورمرز به 20 نفر افزایش یافته بود.

حدودا یک سال پیش بود که کمپانی خرده فروشی GameStop خط انتشار خودش را به راه انداخت. هنگامی که هنوز از انتشارات این شرکت به صورت رسمی رونمایی نشده بود، مدیران آن به دنبال استودیوهایی بودند که بتوانند با قرار داد بستن با آن ها، عناوین شان را به انتشار برسانند. دیفورمرز از جمله بازی هایی بود که حسابی چشم مدیران این شرکت را گرفت. عنوانی بود که هر کسی، صرف نظر از مهارتش می توانست از آن لذت ببرد، از آن بازی هایی بود که می توانست مخاطب های بسیاری راجذب کند.

دیفورمرز، عنوانی است کاملا نو و تازه، همانند هیچ عنوان دیگری که فکرش را بکنید نیست و حداقل باید آن را بابت ایده اش ستایش کرد. آینده برای دیفورمرز می تواند خوب و روشن باشد و شاید بتواند در میان سیل عناوین مالتی پلیر رقابتی، جایگاهی مستحکم برای خود دست و پا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی