ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند حالا دومین کشور دنیا از لحاظ تعداد کاربران اینترنت است

گزارش جامع مرکز موسسه KPCB از میزان کاربران و نرخ رشد اینترنت در سرتاسر دنیا نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ کشور هندوستان توانسته ایالات متحده را در زمینه تعداد کاربران اینترنتی پشت سر بگذارد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

گزارش جامع مرکز موسسه KPCB از میزان کاربران و نرخ رشد اینترنت در سرتاسر دنیا نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ کشور هندوستان توانسته ایالات متحده را در زمینه تعداد کاربران اینترنتی پشت سر بگذارد و حالا این کشور بعد از چین، بیشترین افراد آنلاین را در خود جای داده است.

آمارهای ارائه شده نشان می دهد که نرخ رشد کاربران اینترنتی نیز در این کشور آسیایی بسیار بالاست؛ در شرایطی که در سال ۲۰۱۶ تعداد افراد متصل به شبکه اینترنت در کل دنیا با رشدی ۷ درصدی مواجه بوده، هند در این دوره زمانی توانسته رشدی ۴۰ درصدی را تجربه نماید. این کشور با کاربران ۲۲۷ میلیون نفری خود، به تنهایی ۲ درصد از آمار رشد جهانی را در اختیار دارد.

چند سالی هست که صنعت محصولات تکنولوژیک به هند به عنوان جدیدترین و البته جذاب ترین هدف برای توسعه کسب و کار خود نگاه می کند. زمانی بود که استفن الوپ همزمان با عرضه موبایل های سری Asha، کشور هند را به عنوان امید اول نوکیا برای دستیابی به «یک میلیارد کاربر دیگر» اعلام کرده بود. گوگل این هدف «یک میلیاردی» را تحت مدیریت ساندار پیچای هندی الاصل ادامه داد و فیس بوک نیز مقصد اولیه پروژه Internet.org خود را این سرزمین حاصلخیز قرار داده است. به تازگی تیم کوک نیز اولین سفر رسمی خود را به هند انجام داد تا مقدمات افزایش سهم اپل از بازار بکر این کشور را فراهم سازد.

با این همه باید پذیرفت که این ۲۲۷ میلیون کاربر، به هیچ وجه به اندازه کاربران آمریکایی در اینترنت پول خرج نمی کنند. با این حال میزان فعالیت آنها در فضای مجازی بسیار زیاد است.

بر طبق پیش بینی KPCB، موج بعدی کاربران جدید اینترنت از کشورهای فقیر و در حال توسعه خواهند آمد. بنابراین انتظار نمی رود که در کوتاه مدت درآمد سرویس های غیر رایگان اینترنت شاهد افزایش محسوسی باشند. به عبارت دیگر، عمده کاربران جدید فضای مجازی در آینده، بیشتر از آن که «مشتری» باشند، «تماشاگر» هستند.

در ادامه مطلب می توانید بخشی از مهمترین نمودارهای ارائه شده در گزارش مذکور را مشاهده کنید.

2016-internet-trends-report-6-1024 2016-internet-trends-report-10-638 2016-internet-trends-report-11-638 2016-internet-trends-report-8-638 2016-internet-trends-report-12-638

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی