ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۱۰ توصیه شب امتحانی برای داشتن عملکردی بهتر در روز آزمون

هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد از برنامه ریزی متضرر نمی شود. امتحان دادن نیز از این قاعده مستثنی نیست. آخرین شانس هر کسی برای اثرگذاری بر نتیجه ی امتحان خود، شب پیش از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد از برنامه ریزی متضرر نمی شود. امتحان دادن نیز از این قاعده مستثنی نیست. آخرین شانس هر کسی برای اثرگذاری بر نتیجه ی امتحان خود، شب پیش از امتحان است. در ادامه ۱۰ کار ساده ای را از نظر خواهید گذراند که انجام دادنشان در شب قبل از امتحان، بر نتیجه ی امتحان شما اثر مثبت خواهد داشت.

غذای متعادل و مناسبی میل کنید

اثرگذاری تغذیه بر عملکرد ذهنی و جسمی، یک حقیقت اثبات شده است. شب قبل از امتحان از آشامیدن قهوه و شیرینی یا خوردن پیتزا و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. ماهی گریل شده به همراه سبزیجات آب پز، میوه های مختلف به عنوان دسر، و نوشیدنی های بدون کافئین، برای شب امتحان گزینه های فوق العاده ای هستند. غذای پر چرب و سنگین می تواند صبح روز بعد، شما را دچار کسلی و خمودگی کند.

وسایل خود را برای فردا آماده کنید

اطمینان حاصل کنید تمام وسایل و لوازمی که فردا باید با خود به جلسه ی امتحان ببرید را در اختیار دارید. اگر اجازه ی بردن لپتاپ یا ماشین حساب به جلسه ی امتحان را دارید از شارژ بودن باتری آنها مطمئن شوید. بیشتر از یک مداد یا خودکار برای خود آماده کنید. یک بطری کوچک آب و چند آبنبات یا شکلات برای خشک شدن دهان خود بر اثر اضطراب پیش از امتحان همراه داشته باشید. شب قبل از امتحان تمام لوازم خود را آماده کنید و یک جا قرار دهید.

لباس های فردای خود را آماده کنید

لباسی چند لایه برای شرکت در جلسه ی امتحان انتخاب کنید تا در صورت لزوم بتوانید از تعداد لایه های آن کم کنید. به یاد داشته باشید که هیچ کنترلی روی دمای محل امتحان خود نخواهید داشت، بنابراین آمادگی افزودن یا کم کردن از لباس هایی که می پوشید را داشته باشید تا هنگام آزمون احساس راحتی کنید. در انتخاب لباس های خود به دنبال راحتی باشید نه مُد.

دانسته هایتان را با یکی از دوستان خود مرور کنید

عصر روز پیش از امتحان با یکی از دوستان خود قرار بگذارید و مواد درسی که مطالعه کرده اید را به صورت پرسش و پاسخ با او مرور کنید تا از نقاط ضعف احتمالی خود آگاه شوید. این مرور به شما کمک می کند هنگام امتحان نیز با اعتماد به نفس بیشتری به سؤالات پاسخ دهید.

نتیجه ی مثبتی برای امتحان خود متصور شوید

نگرش شما بر نتیجه ی آزمونتان تأثیر می گذارد. بسیاری از افراد، حتی با برنامه ریزی مناسب نیز نمی توانند به نتیجه ی دلخواه خود برسند صرفاً به این دلیل که از پیش باور دارند موفقیت چندانی عایدشان نمی شود. به امتحان خود و نتیجه ی آن مثبت فکر کنید و شکست را به عنوان نتیجه ی آن نپذیرید. به احتمال پاس نشدن درس مورد نظر فکر نکنید. باور داشته باشید که می توانید آن را پشت سر بگذارید تا برای تحقق بخشیدن به این طرز فکر، عملکردتان نیز تقویت شود.

برای صبح روز امتحان برنامه ای در نظر بگیرید

1200

کارهایی که باید پیش از آزمون خود انجام دهید را فهرست کنید. هر کاری که باید انجام شود را در این فهرست بگنجانید و مطمئن شوید زمان کافی برای انجام بدون استرس همه ی این کار ها را دارید. بیش از اندازه سر خود را شلوغ نکنید. فرصت قبل از امتحان زمان خوبی برای پرداختن به یک عالمه کار مختلف نیست.

زنگ ساعت خود را برای فردا تنظیم کنید

شاید فکر کنید این مورد نیاز به گفتن ندارد. اما درصد زیادی از کسانی که این مورد را بدیهی می دانند آن را فراموش می کنند. برنامه ی صبح امتحان خود را چک کنید و به اندازه ی کافی زود بیدار شوید تا برای انجام هر یک از کارهایتان مجبور به عجله نباشید. برای بیدار شدن به دیگران اتکا نکنید.

پیش از رفتن به رختخواب کمی نرمش کنید

کمی نرمش و حرکات کششی سبک کمک می کند سریع تر به خواب بروید و در طول شب خواب بهتری داشته باشید. این کار می تواند تنش و اضطرابی که پس از یک روز مطالعه و آمادگی برای امتحان متحمل شده اید را از بدن شما خارج کند. اگر با این تنش ها به رختخواب بروید ممکن است با کمردرد یا سردرد از خواب بیدار شوید و این به هیچ وجه اتفاق مبارکی محسوب نمی شود؛ به ویژه در روز امتحان.

شب پیش از امتحان خواب کافی داشته باشید

شب قبل از امتحان از بیدار ماندن و درس خواندن تا دیرهنگام اجتناب کنید. تلاش اضافه ای که برای درس خواندن تا پاسی از شب انجام می دهید با عملکرد ذهنی پایین بر اثر کمبود خواب جبران خواهد شد. پس تا دیروقت بیدار ماندن به شما کمک نمی کند؛ این کار را امتحان نکنید. به موقع به رختخواب بروید تا صبح روز بعد احساس بهتری داشته باشید.

به خودتان پاداش بدهید

بهتر است برای کمی تفریح بعد از امتحان برنامه ریزی کنید و به خاطر تمام تلاش هایی که برای آمادگی امتحان انجام داده اید به خودتان پاداش بدهید. پاداش خاصی برای خود در نظر بگیرید؛ چون استحقاقش را دارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Alireza K
    Alireza K | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    واسه من ۴ شنبه شروع میشه تازه??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی