ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در دادگاه عالی ایالات متحده به صحبت درباره زیان های ناشی از پتنت های اپل پرداخته است

درگیری میان سامسونگ و اپل در دادگاه های آمریکا ظاهرا تمامی ندارد و امروز یکبار دیگر جلسه ای در دادگاه عالی آمریکا برگزار شده که قرار است به حل و فصل مجادله اخیر این دو ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

درگیری میان سامسونگ و اپل در دادگاه های آمریکا ظاهرا تمامی ندارد و امروز یکبار دیگر جلسه ای در دادگاه عالی آمریکا برگزار شده که قرار است به حل و فصل مجادله اخیر این دو کمپانی بزرگ تکنولوژی بپردازد. برای آن دسته از خونندگان ناآگاه باید گفت که درگیری اخیر، مربوط به نقض حقوق یکی از پتنت های اپل از سوی سامسونگ است و پیش از این، دادگاه رای خود را به نفع اهالی کوپرتینو صادر کرده بود اما با تقاضای تجدید نظر سامسونگ، پرونده یکبار دیگر گشوده شد.

در حالی که اپل به دنبال دریافت خسارت است، سامسونگ می خواهد شرایط را به نفع خودش تغییر دهد و در دفاعیه اخیر خود، به دادگاه عالی آمریکا توضیح داده که صدور رای به نفع پتنت های اپل، نه تنها باعث می شود که خلاقیت از بین برود، بلکه زیانی کلان به صنعت تکنولوژی وارد خواهد کرد.

طی یک سال گذشته، سامسونگ دائما روی این موضوع تاکید ورزده که غرامت مقرر از سوی دادگاه، تنها باید به بخشی از یک محصول اختصاص داشته باشد که از قوانین حقوق پتنت در آن تخطی شده است. این درخواست سامسونگ، با قانون فعلی مغایرت دارد که کمپانی ها را مجبور می کند تا درصدی مشخص از سود یک دستگاه، به صورت تمام و کمال، را به شاکی بپردازند.

سامسونگ می گوید که در این صورت «ارزش تنها یک پتنت مربوط به طراحی، به مراتب از صدها هزار پتنت تکنولوژیک فوق العاده دیگر، بیشتر قلمداد خواهد شد». کره ای ها در ادامه افزوده اند «تعیین غرامت بیش از اندازه برای پتنت های مربوط به طراحی، در آینده به ثبت پتنت های طراحی بی ارزش اما گران قیمت منجر خواهد شد.»

اگرچه جدال اخیر دو کمپانی غول تکنولوژی، بر سر یک طراحی اسمارت فون خاص است اما نتیجه این پرونده مسلما برای بسیاری جالب خواهد بود و باید دید که دادگاه عالی ایالات متحده چه موضعی در برابر دفاعیه سامسونگ خواهد گرفت. اگرچه بعید است که دادگاه به این زودی ها رایی به نفع کره ای ها صادر کند اما این تنها آغازی بوده بر ایجاد بحثی جدید که مطمئنا سامسونگ مانور بیشتری روی آن خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • شایان
    شایان | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    خخخخخخخخ خوندن کامنت ها از خود مقاله لذتش بیشتره!

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    tnt جان واقعا باید یه نگاهی به کامنتات بکنی اولن سرعت رابط کاربری کاملا وابسته به cpu نیست بلکه به جلوه ها و انیمیشن های به کاربرده شده تو گوشی هست دموما باید این رو توجه داشته باشی که gpu گلکسی اس 6 mali هست نه adreno

    • محمد
      محمد | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

      تا جایی که همه ی عالم میدونن اس ۶ مالیه.این از تو اونم از bvb که میاد میگه زد ۵ اسنپ ۸۰۸ هه.

    • TNT
      TNT | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

      دوست عزیز من اطلاعاتم به اندازه کافی زیاد هست و حوزه سخت افزار جزو تخصصات بنده و رشته ی دانشگاهیم هسدوت و به قطع میتونم بگم که سرعت گوشی تو رابط کاربری بیش تر به cpu گوشی مربوط میشه تا جی پی یو گوشی و فشار بیشتری به سی پی یو وارد میشه تا جی پی یو دستگاه که به راحتی میتونه یه انیمیشن ساده رو رندر کنه(اونم اگه از پیش تعیین نشده نباشه انیمیشن که اونوقت تقریبا فشاری به جی پی یو وارد نمیشه که مدل جی پی یو دستگاه هم بخواد مهم باشه)، اس ۶ هم جی پی یوش مالی هست دوست عزیز

      • hesam
        hesam | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

        خب حالا اینارو گفتی که چی؟bk!! این که ادب نحصیل کرده مملکته اینم وضع تکنولورژی!!!تو جی ال ایکس موندیم

  • امیرعلی
    امیرعلی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    الان که بحث داغ همه هم خیلی از گوشی سر در میارن لطفا منو کمک کنید بین HTC 10 & S7 Edge & iPhone 6S Plus کدومو بگیرم.
    ایفون کارت حافظه نداره و 64 & 120 گیگش یه میلیون بیشتر سامسونگ.دوربین یکی سخت افزار هم خوبن سه تاشون .
    فقط یه سوال داشتم لطفا به این هم پاسخ دهید توی تست های یوتیوب htc 10 بازی fifa16 رو کند اجرا میکرد اخه با این سخت افزار قوی واقعا صحت دارد؟؟؟لطفا راهنمایی کنید…مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی