ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انجام آزمایش های فضایی توسط بلو اُرجین
علمی

بلو اُرجین و ناسا برای تست تکنولوژی های تازه در فضا همکاری خواهند کرد

شرکت بلو اُرجین (Blue Origin) به مالکیت جف بزوس، تلاش های زیاد و البته موثری را در راه آسان سازی سفرهای فضایی انجام داده و موفقیت های چشمگیری از جمله تولید و تست نمونه های اولیه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

شرکت بلو اُرجین (Blue Origin) به مالکیت جف بزوس، تلاش های زیاد و البته موثری را در راه آسان سازی سفرهای فضایی انجام داده و موفقیت های چشمگیری از جمله تولید و تست نمونه های اولیه راکت های چند بار مصرف «New Shepherd» را به ثبت رسانده است. شاید به همین دلیل باشد که حالا سازمان فضایی آمریکا (NASA) نام این شرکت را در زمره شرکای تایید شده خود برای انتقال تکنولوژی های تازه به فضا قرار داده است.

این شراکت تازه جزوی از طرح ناسا موسوم به «مدیریت ماموریت های تکنولوژیک فضایی» یا (Space Technology Mission Directorate) است. این برنامه قرار است شرایط را برای شرکت های خصوصی فضایی جهت تست تکنولوژی های خود در محیط های خارج از جو فراهم کند.

بلو اُرجینز در این میان قرار است نقش یک سیستم ترابری کوچک را ایفا کند؛ این سیستم ترابری متشکل از مجموعه ای از مخزن های حمل و نقل کوچک مجهز به سیستم تامین قدرت، دوربین های پیشرفته و سامانه مسافت سنجی مستقل است که می تواند مطالعات خاصی را در محیط های بدون جاذبه به انجام برساند.

هرکدام از این آزمایشات در هر بار پرواز راکت «New Shepherd» و به مدت سه دقیقه در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین به انجام می رسد. هر زمان که راکت های چند بار مصرف بلو اُرجینز بتوانند انسان را نیز با خود به فضا برده و باز گردانند، این آزمایش های فضایی نیز می توانند با حضور محققین انجام گیرند.

تا زمان دستیابی به فناوری های لازم، بلو اُرجینز یک کیت هدایت و کنترل از راه دور را جهت انجام آزمایش ها برای محققین تدارک دیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی