ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در راه E3؛ بازی هایی که هیچ گاه منتشر نشدند

E3 سال گذشته را باید «نمایشگاه اشک ها و لبخندها» بنامیم. معرفی ریبوت دووم، بازسازی فاینال فانتزی 7، قسمت سوم شنمویی و رونمایی دوباره از The Last Guardian باعث شدند تا E3 2015 به یکی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

E3 سال گذشته را باید «نمایشگاه اشک ها و لبخندها» بنامیم. معرفی ریبوت دووم، بازسازی فاینال فانتزی 7، قسمت سوم شنمویی و رونمایی دوباره از The Last Guardian باعث شدند تا E3 2015 به یکی از شیرین ترین لحظه های زندگی بازیکن ها تبدیل شود؛ لحظاتی که خیلی ها منتظرش بودند. با این وجود نباید از خاطرات تلخ نمایشگاه هم بگذریم. هستند عناوینی که در E3 معرفی شده یا از دموهای آن ها برای اولین بار در این همایش رونمایی می شود، اما هیچگاه نمی توانند مسیر انتشار را طی کنند. در مطلب پیش رو قصد داریم نگاهی به مهم ترین این آثار انداخته و ببینیم چند درصد از آن ها احتمال بازگشت دارند. پس تا پایان همراه ما باشید.

Project Milo

7

اکنون که دوباره به کنفرانس E3 2009 مایکروسافت نگاهی می اندازیم، یک احساس دو گانه نسبت به آن پیدا می کنیم. با وجود معرفی Halo Reach از سوی بانجی و نمایش تریلر آثار مشهوری مانند Call of Duty Modern Warfare 2 یا Left 4 Dead، رونمایی از Project Natal - که بعدها کینکت لقب گرفت - آن طور که باید بازیکن ها را هیجان زده نکرد. شاید بتوان لقب عجیب ترین عنوان کنفرانس E3 2009 ردموندی ها برای کینکت را به Milo & Kate یا همان Project Milo اختصاص داد؛ اثری که استودیو مرحوم Lionhead، خالق سری Fable، مسئولیت ساختن اش را برعهده داشت. نقش اصلی بازی را کودک ده ساله ای به نام Milo یا Millie [بسته به انتخاب جنسیت] ایفا می کرد.

Milo یک هوش مصنوعی بود و دارندگان کینکت به واسطه این دستگاه می توانستند با او  ارتباط برقرار کنند. نکته جالب اینجا بود که شخصیت اصلی هم بسته به صحبت های شما واکنشی متفاوت اما از پیش تعیین شده ای نشان می داد. با توجه به گفته استودیو سازنده، آن ها در بازی از تکنولوژی استفاده نمودند که به صورت مداوم لغات موجود در بازی را به روزرسانی می کرد و کلمات کلیدی را هنگام مکالمه به Milo می داد تا شاهد یک گفت و گوی شبیه سازی شده باشیم. نمایش Milo & Kate واقعا هیجان انگیز بود و بازی توانست چشمه کوچکی از پتانسیل های کینکت را به رخ بکشد.

ولی با وجود عطش بازیکن ها برای اطلاعات بیشتر از پروژه لاین هد، مایکروسافت حدود یک سال بعد اعلام کرد که Project Milo تنها پروژه ای برای نمایش قابلیت‌های کینکت بوده و آن ها برنامه ای برای انتشار بازی در بازار ندارند. حرف ها و حدیث ها ادامه داشت تا این که مولینیو، کارگردان پروژه، صحبت های ناشر را رد کرد و اعلام نمود که Milo & Kate یک بازی است. بنابراین در زمانی مناسب اطلاعات بیشتری از این عنوان جنجالی منتشر می کند. بالاخره آن زمان هم فرا رسید و جزییات جدیدی از چگونگی تاثیر بازیکن روی شخصیت اصلی به دست رسید، به گونه ای که می توانستید روی بزرگ ترین و کوچک ترین تصمیمات زندگی او نقش داشته باشید.

با وجود انتشار اطلاعات جدید، باز هم شایعات کنسل شدن بازی به سر تیتر خبرها تبدیل شد تا این که سرانجام مایکروسافت با تایید این خبر آب پاکی را روی دست طرفداران ریخت. لاین هد هم بعدها گفت از برخی تکنولوژی های Project Milo در Fable: The Journey [تاریخ انتشار 2012 - میانگین امتیازی 61] استفاده خواهد کرد. در پایان باید بگوییم این که Milo & Kate اصلا بازی بود یا نه معلوم نیست، چون اخبار ضد و نقیضی از این پروژه به گوش می رسید. یاد و خاطره فیلم Her هم گرامی باد.

Agent

6

روند بازاریابی عناوین راک استار کمی با قوانین نانوشته صنعت بازی های ویدیویی تفاوت دارد. با وجود این که استودیوها از نمایشگاه های گیمینگ بیشترین استفاده را کرده و معمولا ساخته های خود در آنجا رونمایی می کنند، راک استار خیلی به این گونه همایش ها علاقه ای نشان نمی دهد. با این وجود در ادوار نمایشگاه ها نمونه های محدودی داریم که راک استار در آن حضور داشته؛ E3 2009 یکی از عجیب ترینشان هست.

سال 2007 سونی در خبری شگفت انگیز اعلام کرد که سازنده Grand Theft Auto ساخت فرنچایزی جدید برای پلی استیشن 3 را در دستور کار خود قرار داده است. دو سال بعد از این اتفاق، در کنفرانس E3 2009 سونی بازیکن ها بالاخره توانستند اطلاعاتی از ساخته جدید راک استار دست بیاورند. بازی Agent نام داشت؛ یک عنوان مخفی کاری اول شخص که در دوران جنگ سرد اتفاق می افتاد.

راک استار که امیدوار بود اثر بعدیش بتواند موفقیت های جی تی ای را تکرار کند، Agent را «داستانی از ترورهای سیاسی و اتفاقاتی تاریک» خواند. شایعات حضور Agent در برزخ تولید بازی هایی ویدیویی با سکوت سنگین استودیو سازنده شروع شد و ما حدود دو سال هیج خبری از بازی نشنیدیم. تا این که سال 2011 ناشر بازی اعلام کرد که ساخت بازی به خوبی پیش می رود. البته دلخوشی طرفداران تنها چند ماه بیشتر دوام نیاورد و پس از سوال خبرگزاری ها از Strauss Zelnick، مدیر عامل Take Two - کمپانی مادر راک استار، پیرامون وضعیت ساخت بازی، او گفت که نمی تواند چیزی بگوید. همین مسئله شایعات توقف تولید پروژه Agent را گسترش داد.

هنوز مشخص نیست استودیو سازنده چه برنامه هایی دارد. تنها می دانیم راک استار هر از چند گاهی نام تجاری بازی را آپدیت می کند. حداقل مطمئنیم اگر روند ساخت بازی ادامه داشته باشد، دیگر در انحصار کنسول پلی استیشن نخواهد بود. خاطرات Final Fantasy Versus را که فراموش نکرده اید؟ همچنین با توجه به این که شایعات هر روز پیرامون قسمت بعدی فرنچایز محبوب Red Dead قوت می گیرد، به نظر می رسد E3 امسال هم بازیکن ها باید منتظر بمانند. شاید جالب باشد بدانید حدود چند ماه پیش تصاویری هنری از بازی به انتشار رسید. با توجه به صحبت های Darren Charles Hatton، منبع این تصاویر و یکی از کارکنان قبلی راک استار، استودیو سازنده با جدی تر شدن روند تولید جی تی ای 5 تصمیم گرفت اعضای خود را به این پروژه منتقل کند.

BioShock Vita

5

در جریان کنفرانس E3 2011 سونی، کن لوین پس از پایان نمایش خیره کننده بایوشاک اینفینیت، کنسول دستی جدید این شرکت را از جیب خود بیرون آورد و گفت ساخت عنوانی از فرنچایز بایوشاک را برای ویتا در دستور کار قرار داده: « چند سالی است که روی یک پروژه جانبی از بایوشاک کار می کنیم و اکنون توانستیم خانه ای جدید برای آن پیدا نماییم.» متاسفانه معرفی نسخه پلی استیشن ویتا بایوشاک تنها در محدوده همین صحبت باقی ماند و پس از کنفرانس سونی اطلاعات جدیدی از بازی انتشار نیافت.

البته کن لوین بارها از علاقه خود به ساخت این عنوان برای غول کوچک سونی حرف زده، اما تصمیم پایانی را باید ژاپنی ها و 2K Games، ناشر بایوشاک، می گرفتند. دو سال پیش هم او در پاسخ به یکی از سوال های کاربران توییتر از ایده های بازی پرده برداشت. بر اساس گفته لوین، نسخه پلی استیشن ویتا بایوشاک قرار بود در رپچر اتفاق افتاده و همانند Final Fantasy Tactics یک نقش آفرینی تاکتیکی باشد.

Star Wars 1313

4

اگر بخواهیم از دیدگاه فنی نمایشگاه های E3 را رتبه بندی کنیم، باید بگوییم E3 2012 با وجود واچ داگز می تواند مقام خیلی خوبی به دست بیاورد. همچنان طعم دلنشین نسخه نمایشی و دروغین این بازی زیر زبان بازیکن ها باقی مانده است. البته واچ داگز در آن زمان تنها نبود و Star Wars 1313 هم توانست با عملکرد خیره کننده خود به اصلی ترین رقیب گرافیکی این بازی تبدیل شود. نمایش بازی نشان می داد وقت آن رسیده بازیکن ها خاطرات بد Force Unleshead 2 را فراموش کرده و خود را برای یک رویارویی واقعی با دنیای وسیع جنگ ستارگان آماده کنند.

حرکات طبیعی بدن شخصیت ها، جزییات بسیار بالا محیط، هوش مصنوعی دشمنان و افکت های باور نکردنی آتش همگی فریاد می زدند Star Wars 1313 جلوتر از زمان خود هست. اطلاعات منتشر شده، نشان می دادند بازی نسبت به پیشینیان خود اتمسفر تاریک تری داشته و تمرکز ویژه ای روی ست پیس ها، سلاح های جدید و جنگ های سریع هوایی دارد. متاسفانه اوایل سال 2013 گزارشی منتشر شد که نشان می داد کمپانی والت دیزنی با خرید Lucasfilm تنها روی فیلم های استاروارز تمرکز خواهد کرد.

علت تعجب بازیکن ها این بود که LucasArts، سازنده بازی، هم در زیرمجموعه های لوکاس فیلم قرار داشت. بنابراین به نظر می رسید ادامه روند تولید بازی متوقف شده است. با این وجود استودیو سازنده اعلام کرد آن ها همچنان توسعه Star Wars 1313 را در دستور کار خود قرار می دهند. یک ماه بعد از این اطلاعات نا امید کننده، کمپانی دیزنی بسیاری از کارکنان لوکاس آرتز را اخراج کرد و تمامی پروژه های آن ها را تعطیل نمود: «پس از ارزیابی موقعیت خود در بازار بازی های ویدیویی تصمیم گرفتیم لوکاس آرتز را از یک توسعه دهنده بازی های ویدیویی به یک شرکت کوچک تر تبدیل کنیم؛ شرکتی که فقط پروانه نرم افزاری استاروارز [لایسنس] را در اختیار داشته و می تواند با قرار دادی، به استودیوهای دیگر اجازه ساخت عناوین استاروارز را بدهد.»

با این بیانیه لوکاس فیلم، می توانستیم امیدوار باشیم که Star Wars 1313 را شرکت دیگری خواهد ساخت. چند ماه بعد خبری منتشر شد که نشان می داد شرکت الکترونیک آرتز با دیزنی وارد مذاکره شده و طی قرار دادی انحصاری، مسئولیت ساخت استاروارزهای بعدی برای بازیکن های حرفه ای [هاردکور گیمرها] را برعهده گرفته است. البته در قرار داد ذکر شده بود که استودیو Disney Interactive همچنان قابلیت ساخت بازی از این فرنچایز محبوب را داشته و لوکاس آرتز هم می تواند حقوق ساخت بازی را به استودیویی های که می خواهند عناوین کژوال بسازند، بدهد.

بنابراین تمامی نگاه بازیکن ها به الکترونیک آرتز معطوف شد. چون مشخص بود که از Disney Interactive هیچ بخاری بلند نمی شود. با این وجود ناشر فیفا و بتلفیلد هم از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کردند. پایان سال 2013 دیزنی نام تجاری بازی را تمدید نکرد و به همین دلیل اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا آن را حذف نمود. مهمترین خبری که از آن زمان به بعد منتشر شد، این بود که گزارشات نشان می دادند Kathleen Kennedy، تهیه کننده بسیار معروف هالیوود، از طرح های Star Wars 1313 خیلی خوشش آمد و گفت نباید آن ها را از بین برد.

با توجه به سندرم رونمایی دوباره از بازی ها، امکان معرفی دوباره از Star Wars 1313 همچنان وجود دارد. ولی هر اتفاقی بیافتد، بهتر است بدانید اصلی ترین دلیل واکنش های مثبت بازی به قابلیت های تکنیکی اش باز می گشت. بنابراین حدس می زنیم در بهترین حالت از برخی ایده های Star Wars 1313 استفاده شود. همان طور هم که می دانید تا 2020 هر سال فیلمی از دنیای استاروارز اکران می شود. به همین دلیل الکترونیک آرتز قصد دارد از این فرصت بهترین استفاده را برده و عناوین زیادی از این فرنچایز منتشر کند.

Brothers in Arms: Furious 4

3

پایبندی یا بازگشت به ریشه ها؛ شعاری که بسیاری از استودیوهای سازنده برای تبلیغات بهتر آثار خود می دهند اما در پایان میبینیم همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. البته عکس این قضیه هم وجود داشته و هستند استودیوهای که با وعده دگرگونی پا به میدان می گذارند. نمایش ابتدایی Brothers in Arms: Furious 4 در کنفرانس E3 2011 یوبی سافت فریاد می زد که قرار نیست بازیکن فرمول های قدیمی این فرنچایز محبوب را دیده و عصر تحولی خونین فرا رسیده است. قبل از پرداختن به خود بازی، باید بگوییم Brothers in Arms اکشنی اول شخص با محوریت جنگ جهانی هست.

Furious 4 که بی شباهت به حرام زاده های لعنتی تارانتیو [Inglourious Basterds] نبود، تفاوت زیادی با قسمت های قبلی خود داشت. با وجود این که بازی همچنان در جنگ جهانی دوم رخ می داد، ولی استودیو سازنده تصمیم گرفته بود تا خشونت و طنز کمیک گونه را جایگزین عناصر واقع گرایانه کند. همچنین اطلاعات اولیه خبر از حضور داستانی در Furious 4 را می دادند که تنها قرار است بستری مناسب برای یک گیم پلی سرگرم کننده تر را فراهم کند.

نمایش اولیه قسمت جدید Brothers in Arms سوالی را در ذهن بازیکن ها ایجاد کرد: چرا Furious 4 که هیچ شباهتی به عناوین قبلی نداشته و مسیر تحول درستی هم طی نموده، باید در قالب Brothers in Arms انتشار یابد؟ در هر صورت انتشار بازی برای نیمه ابتدایی سال 2012 تایید شد. حدود یک سال بعد، گزارشی به دست رسید که نشان می داد یوبی سافت از شروع سال 2012 نام تجاری بازی را تمدید نکرده. بنابراین می توانستیم حدس بزنیم رابطه Gearbox Software، استودیو سازنده، و یوبی سافت، ناشر بازی، قطع شده است.

البته همچنان حقوق ساخت Furious 4 و Brothers in Arms در دستان گیر باس قرار داشت و امکان ادامه تولید بازی  بود. پس از مدتی هم Randy Pitchford، ریاست استودیو سازنده، در تصمیمی بسیار عاقلانه اعلام کرد Furious 4 تغییرات بزرگی به خود دیده و دیگر با نام Brothers in Arms منتشر نمی شود. همچنین آن ها گفتند خواهان ساخت عنوان جدیدی از این فرنچایز هستند. شایعات ادامه داشت تا این که سرانجام سال 2015 اعلام شد که Furious 4 دیگر وجود نداشته و استودیو سازنده از المان های آن در دیگر عنوان خود با نام Battleborn استفاده می کند.

Phantom Dust

videoimage

معمولا یکی از راه های ادامه فرنچایز های قدیمی، حضور پروژه در وب سایت کیک استارتر و تامین بودجه آن از سوی مردم است. Yukio Futatsugi هم که خواهان ادامه عنوان قدیمی Phantom Dust بود، اواسط سال 2013 از علاقه خود به ساخت قسمت دوم بازی و امکان حضور آن در کیک استارتر پرده برداشت. چند ماه بعد از این اتفاق، فیل اسپنسر هم دست به کار شد و از تمایلش به ریبوت بازی در کنسول نسل هشتمی مایکروسافت سخن گفت. قسمت اول Phantom Dust که ترکیبی از سبک های گوناگون بود، در سال 2004 برای اکس باکس انتشار یافت.

طبیعتا این فاصله زمانی طولانی باعث شده بود عطش بازیکن ها برای تجربه بازی افزایش یافته و درخواست ها برای ادامه بازی بیشتر شود. حدس و گمان ها ادامه داشت تا این که در جریان کنفرانس E3 2014 ردموندی ها، یکی از بهترین همایش های تاریخ مایکروسافت، ریبوت بازی معرفی شد. متاسفانه حدود یک سال پس از این اتفاق، آن ها قطع همکاری خود با استودیو سازنده تایید کردند. البته فیل اسپسنر بعدها با اعتراف این که آن ها بازی را کمی زود معرفی نمودند، گفت علاقه زیادی به فرنچایز فانتوم داست داشته و اطمینان دارد که به زودی عنوانی از این سری را خواهیم دید.

Prey 2

8

نمایشگاه E3 2011 لحظه های به یادماندنی بسیار زیادی داشت. بازگشت ریمن های دوست داشتنی و سونیک به ریشه ها، نسخه نمایشی بایوشاک اینفینیت، گیم پلی بتمن آرخام سیتی، دنیای بسیار عظیم اسکایریم، دیالوگ فراموش نشدنی واس در فراکرای 3، خیزش دوباره لاراکرافت جوان در ریبوت توم ریدر، سیستم تخریب پذیری بتلفیلد 3، سختی بی رحمانه دارک سولز، هنرنمایی دوباره ناتی داگ با آنچارتد 3 و لذت رانندگی در فورزا موتور اسپورت 4 تنها نمونه های کوچکی از نمایش های جذاب این همایش بودند. در این بین Prey 2 توانست با دمویی متفاوت نسبت به عنوان ابتدایی بازیکن ها را به خود جلب کند.

قسمت اول Prey سال 1995 از سوی 3D Realms، خالق Duke Nukem، رونمایی شد. متاسفانه تاخیرهای پی در پی و تغییر استودیو سازنده به بازیکن ها مجالی برای تجربه زود هنگام بازی نداد. در نهایت هم سال 2006 شاهد انتشار این عنوان بودیم. بلافاصله پس از اسقبال بازیکن ها و موفقیت Prey، زمزمه هایی مبنی بر ادامه بازی به گوش می رسید تا این که اوایل سال 2011 قسمت دوم به صورت رسمی معرفی شد. نکته جالب اینجا بود که برخلاف قسمت اول، وظیفه انتشار بازی را بتسدا، سازنده الدر اسکرول و فال اوت، برعهده گرفت.

طولی نکشید که چند ماه بعد اولین نمایش گیم پلی Prey 2 را در نمایشگاه یاد شده شاهد بودیم؛ دمویی که می توانست برای استودیو سازنده سرنوشت ساز باشد. چون قبل از این نمایش، اطلاعاتی به انتشار رسیده بود که نشان می داد بازی بسیاری از المان های قسمت اول مانند پورتال ها را حذف کرده و تفاوت های زیادی را خواهیم دید. همین مسئله به تنهایی کافی بود تا آتش خشم بازیکن ها شعله ور شود. اما نمایش گیم پلی Prey 2 دهان همه را بست.

شاید عناصر قسمت ابتدایی خیلی کمتر به چشم می آمدند، اما مکانیزم های جدید بازی آن قدر جذاب بودند که این باور را در شما ایجاد می کردند Prey 2 در مسیر تحول درستی قرار گرفته است. ترکیب عناصر تخیلی با غرب وحشی، المان های سند باکس گونه، حرکات پارکور مانند و نمونه هایی مشابه همگی می توانستند هر بازیکنی را به وجد می آوردند. داستان Prey 2 هم به شخصیتی با نام کلیان ساموئل می پرداخت؛ مارشالی آمریکایی که هواپیمایش در سیاره ای سقوط کرده و اکنون سال هاست در آنجا به عنوان جایزه بگیری فعالیت می کند.

طبیعتا تمامی عوامل بالا دست به دست هم دادند تا نسخه نمایشی بازی بتواند جوایز زیادی به دست آورده و از سورپرایزهای E3 2011 لقب بگیرد. کمتر از یک سال پس از این نمایش هیجان انگیز، خبر عجیبی به انتشار رسید که نشان می داد ساخت بازی متوقف شده است. البته بتسدا چند هفته بعد این گزارش را رد کرد و گفت Prey 2 همچنان دارد روند تولید خود را ادامه می دهد، اما بازی برای رسیدن به کیفیت مناسب دیگر سال 2012 منتشر نمی شود.

شایعات ادامه داشت تا این که وب سایت کوتاکو یک سال بعد در گزارشی اعلام نمود  استودیو سازنده بازی تغییر کرده و این بار Arkane Studios، سازنده Dishonored، به سکان دار اصلی Prey 2 تبدیل شده است. همچنین کوتاکو همان زمان در گزارش خود نوشت بازی سال 2016 انتشار می یابد. پس از این اتفاقات هم دوباره اسنادی به دست رسید که مهر تاییدی بر اخبار کوتاکو می زدند. به نظر می رسد در کنفرانس امسال بتسدا بالاخره شاهد رونمایی دوباره از Prey 2 باشیم. چون شایعات بسیار موثقی پیرامون آن می چرخد.

Fable Legends

1

فکر کنیم Lionhead طلسم شده بود. چون آن ها علاوه بر دو بازی لیست، عنوانی دیگر با نام B.C برای اکس باکس در دست ساخت داشتند که به واسطه مشکلاتی متوقف گردید. حدود یک ماه پیش هم مایکروسافت استودیو را تعطیل کرد. پروژه Fable Legends که از تابستان 2012 کلید خورد، با تریلری سینمایی یک سال بعد رونمایی شد. چند ماه بعد، در کنفرانس E3 2014 مایکروسافت هم شاهد اولین نمایش گیم پلی بازی بودیم؛ عنوانی اکشن و نقش آفرینی که در آن بازیکن می توانست با چهار شخصیت به ماجراجویی بپردازد.

Fable Legends از اولین عناوین اکس باکس وان بود که انتشارش برای ویندوز 10 تایید شد. به نظر می رسید مایکروسافت می خواهد شروع رابطه نزدیک تر میان اکس باس و ویندوز را با جدیدترین ساخته لاین هد رقم بزند. اواخر سال 2015 در اقدامی عجیب استودیو سازنده اعلام کرد Fable Legends یک عنوان Free-To-Play [رایگان] بوده و با تاخیری یک ساله به انتشار می رسد. متاسفانه چند ماه از این خبر نگذشته بود که مایکروسافت با خبر توقف تولید Fable Legends و بسته شدن استودیو سازنده صنعت گیمینگ را در بهت فرو برد.

در همان زمان گزارشاتی منتشر شد که نشان می داد لاین هد ابتدا قصد داشته قسمت چهارم فیبل را با عناصر بزرگ سالانه و تاریک تر از همیشه بسازد، اما مایکروسافت مخالفت می کند. بنابراین ساخت Fable Legends شروع می شود؛ عنوانی که تا لحظه پایانی حدود 75 میلیون دلار خرج دست ردموندی ها گذاشت. برای اطلاعات بیشتر، اعضای سابق لاین هد اکنون استودیو جدیدی با نام Flaming Fowl تاسیس نموده و قصد دارند عنوانی با محوریت فرنچایز فیبل به نام Fable Fortune  منتشر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • farhad
    farhad | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

    خبری ازاراعه رزیدنت اویل 7 در e3 نشده که ایا شایعه هست یا واقعیت داره؟

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    Phantom Dust for Xbox One is not in active development, 'not canceled'
    منبع وبسایت polygon تاریخ خبر 22 June سال 2015

    توی اینترنت اسمش رو بزنید جایی ننوشته کنسل شده

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

      سلام دوست عزیز. ما هم در متن حرفی از این که بازی کنسل شده نزدیم. مطلب تنها شامل بازی های کنسل شده نیست. عناوینی که رونمایی شده و هنوز سرنوشت آن ها مبهم باقی مانده هم نگاهی انداختیم. سرنوشت فانتوم داست هم کاملا مبهم است. البته با وجود این که سعی کردیم با جمله «اطمینان دارد که به زودی عنوانی از این سری را خواهیم دید.» این ابهام را رفع کنیم، اما حرف شما درست است و بهتر بود در پایان این جمله فیل اسپنسر اضافه می شد. ممنون

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    Phantom Dust همچنان در دست ساخت هستش و کنسل نشده ، خود فیل اسپنسر چند وقت پیش باز تایید کرد

مطالب پیشنهادی